NewName Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Når folk flest tar vaksinen. Og vaksinen skal beskytte mot alvorlige konsekvenser fra corona (hvis de blir smittet etter vaksineringen.) Hvorfor påstår de da at uvaksinerte er en farlig smittefare for de vaksinerte ? Hvis corona smittet blir mildt, hva er det å stresse over da ? Jeg syns det er skummel utvikling hvordan friheten til å bestemme over egen kropp og helse, blir utfordret. Og frihet man før tok for gitt, er plutselig under press. Aviser fokuserer fortsatt på antall smittete, er det ikke mer relevant å snakke om antall innlagte på sykehus. Myndighetene sa jo i begynnelsen at alle de strenge tiltakene var nødvendige for å sørge for at helsevesenet ikke ble overbelastet. Og privat helse informasjon er plutselig blitt en selvfølge å dele til folk en knapt kjenner. Har du fått sprøyta da ? Et spørsmål jeg har svart minst 20x bare denne uken 9
GrønnNellik68 Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 (endret) NewName skrev (10 timer siden): Når folk flest tar vaksinen. Og vaksinen skal beskytte mot alvorlige konsekvenser fra corona (hvis de blir smittet etter vaksineringen.) Hvorfor påstår de da at uvaksinerte er en farlig smittefare for de vaksinerte ? Hvis corona smittet blir mildt, hva er det å stresse over da ? Jeg syns det er skummel utvikling hvordan friheten til å bestemme over egen kropp og helse, blir utfordret. Og frihet man før tok for gitt, er plutselig under press. Aviser fokuserer fortsatt på antall smittete, er det ikke mer relevant å snakke om antall innlagte på sykehus. Myndighetene sa jo i begynnelsen at alle de strenge tiltakene var nødvendige for å sørge for at helsevesenet ikke ble overbelastet. Og privat helse informasjon er plutselig blitt en selvfølge å dele til folk en knapt kjenner. Har du fått sprøyta da ? Et spørsmål jeg har svart minst 20x bare denne uken Det har jeg lurt på også når de som er i for alle inngrepen i vår frihet sier dette?? Eller de sier vi kan smitte de eldre og gamle og de i risikiogruppen som er vaksinert for lenge siden??? Jeg får ikke den forklaringen til å stemme til å henge på greip. Forøvrig enig med ts. Endret 30. juli 2021 av Bente1234 7
juni Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 (endret) Nå viser det seg jo at de vaksinerte smitter like mye, leste jeg nettopp i VG. Det eneste det beviser er at ingen vet hva vi driver med eller hva som er smart. Vi prøver og håper, men kan ikke vite. Heller ikke ekspertene. Endret 30. juli 2021 av juni 6
Edie Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Edie, adm. 1
Gjest Paramount Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 (endret) Her er lærdom fra forrige pandemi i 2009/10, i linken under, overskriftene er selvforklarende, ingen trenger lese rapporten. Det er lite interessant å vite hva de kloke hodene kom fram til mht beredskap mot pandemisk influensa i 2012-13. Vi ser jo resultatet av hva de lærte den gang, i dag. Fullt kaos. Denne rapporten kom under overskriften: Evalueringer etter influensapandemien 2009 i Norge og internasjonalt: Beredskap mot pandemisk influensa St.meld. 16 (2012-2013) https://www.fhi.no/sv/influensa/influensapandemier/evalueringer-etter-influensapandemi/ Endret 30. juli 2021 av Paramount
rosemarin Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 juni skrev (11 timer siden): Nå viser det seg jo at de vaksinerte smitter like mye, leste jeg nettopp i VG. Det eneste det beviser er at ingen vet hva vi driver med eller hva som er smart. Vi prøver og håper, men kan ikke vite. Heller ikke ekspertene. Nei det gjør de ikke, det har blitt presisert at de av de vaksinerte som blir SYKE (får sterke symptomer) smitter like mye som en uvaksinert. Men de fleste vaksinerte blir ikke SYKE selv om de blir smittet, og da smitter de ikke. 6
GrønnNellik68 Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 rosemarin skrev (23 minutter siden): Nei det gjør de ikke, det har blitt presisert at de av de vaksinerte som blir SYKE (får sterke symptomer) smitter like mye som en uvaksinert. Men de fleste vaksinerte blir ikke SYKE selv om de blir smittet, og da smitter de ikke. Jeg forstår ikke det der. I fjor var det jo mange som hadde korona uten å vite det selv og selvsagt kunne de smitte andre. Så hvorfor kan man ikke smitte andre selv med vaksine innabords bare at man ikke merker noe selv fordi vaksinen beskytter?`Eller tar jeg helt feil? 3
juni Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Bente1234 skrev (9 minutter siden): Jeg forstår ikke det der. I fjor var det jo mange som hadde korona uten å vite det selv og selvsagt kunne de smitte andre. Så hvorfor kan man ikke smitte andre selv med vaksine innabords bare at man ikke merker noe selv fordi vaksinen beskytter?`Eller tar jeg helt feil? Godt spørsmål. 3
Gjest Sitronmelisse Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 Bente1234 skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke det der. I fjor var det jo mange som hadde korona uten å vite det selv og selvsagt kunne de smitte andre. Så hvorfor kan man ikke smitte andre selv med vaksine innabords bare at man ikke merker noe selv fordi vaksinen beskytter?`Eller tar jeg helt feil? Du har helt rett. Det må være snakk om symptomatisk smittede personer blant vaksinerte, altså som har covid-symptomer i munn, hals, nese, men som ikke blir alvorlig syke. Viruset replikerer i munn og nese og den vaksinerte kan smitte andre, men blir ikke særskilt syk selv. Dataene fra Israel viser for øvrig at vaksinens effekt mot symptomatisk smitte også avtar raskt med tiden (siste tall viser 16% beskyttelse seks måneder etter vaksinering. Men beskytter fortsatt veldig bra mot innleggelse da). Det er jo derfor alle disse rapportene om smitte blant vaksinerte kommer ut nå.
bluedot Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Bente1234 skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke det der. I fjor var det jo mange som hadde korona uten å vite det selv og selvsagt kunne de smitte andre. Så hvorfor kan man ikke smitte andre selv med vaksine innabords bare at man ikke merker noe selv fordi vaksinen beskytter?`Eller tar jeg helt feil? Dersom fullvaksinerte får en infeksjon med symptomer, er en blant de uheldige som blir syke til tross for vaksinasjon og da kan en smitte andre på lik linje som uvaksinerte. Dersom den fullvaksinerte kommer i kontakt med viruset blir replikasjonen av virus vanligvis svekket og det er da mye mindre sjanse for at personen smitter andre videre. Men godt mulig at det fremdeles KAN skje selv om personen er asymptomatisk, men sjansen for det er mye mindre. Ved de asymptomatiske tilfellene der personene er uvaksinerte er der større sjanse for videre smitte enn med de som er vaksinerte. Det er iallfall slik jeg forstår det. 2
TinaChristina Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 En bekjent av meg ble nylig innlagt på sykehus pga korona. En eldre, fullvaksinert mann. Så ja,jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk til denne vaksinen. 5
Velour Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 (endret) Det sies at vaksinerte ikke får alvorlig sykdom men de kan bli smittet. Så, hva er forskjellen på å bli smittet av en uvaksinert eller en vaksinert person? Den vaksinerte blir jo da uansett smittet. Men skal unngå alvorlig sykdom (hvis vaksinen funker som de sier den skal). Så hva er vitsen med å dele samfunnet i to og skape polarisering og problemer for alle.. Endret 8. august 2021 av Velour 5
Ubeskrivelig Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 1 minutt siden, Velour said: Det sies at vaksinerte ikke får alvorlig sykdom Feil mange av de dør tilogmed.
Lomvi Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Ryddet for helseskadelig råd og antivaksineinnlegg, samt innlegg som siterer slike. Lomvi, mod. 1
Anbefalte innlegg