Gå til innhold

Trening - nybegynner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alltid vært veldig spinkel. Hater det. Er litt undervektig. Nå skal jeg begynne å trene. Vekter, pushups, squats og litt jogging. Hvor fort kan jeg regne med at en spinkel person som meg kan se resultater? Jeg har ikke trent på mange år. 

Anonymkode: d5976...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begynn med å jobbe inn god "form"/utførelse, hvis du har råd kjøp deg noen PT-timer. Anbefaler også å kjøre inn leddbånd er noe, spesielt i skuldre/hofter.

Ser alt for mange nye som investerer i tidlig alderdom på treningsstudio, sørg for at du gjør ting riktig før du begynner å løfte tungt.

Anonymkode: 4ce11...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har alltid vært veldig spinkel. Hater det. Er litt undervektig. Nå skal jeg begynne å trene. Vekter, pushups, squats og litt jogging. Hvor fort kan jeg regne med at en spinkel person som meg kan se resultater? Jeg har ikke trent på mange år. 

Anonymkode: d5976...b28

Om du er «spinkel/undervektig» ville jeg utelatt jogging inntil videre.

Begynn med grunnleggende baseøvelser (i ulike variasjoner) Markløft, knebøy, benkpress, stående roing, militærpress og farmers walk (utrolig undervurdert).

Glem isolasjonsøvelser (biceps etc).

Begynn forsiktig. Bruk gjerne PT en gang eller to for å sikre god teknikk, samt veiledning på kosthold/sammensetning av makroer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...