AfterTheRain Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-2589737-6650 Quote "De såkalte sikkerhetsprofilene til vaksinene fra AstraZeneca og Pfizer er ganske like med tanke på blodpropp, ifølge forskning i Spania. Samtidig viser studien langt høyere forekomst av sjelden blodpropp blant koronasmittede. Ifølge BioPharma Reporter var forekomsten av venøs tromboembolisme (VTE) 1,3 ganger høyere blant dem som hadde fått vaksine, enn i kontrollgruppa. Den var imidlertid 8 ganger så høy blant dem som hadde fått covid-19-diagnose. Studien som ennå ikke er fagfellevurdert, er publisert i det medisinske tidsskriftet The Lancet. Den er finansiert av EUs legemiddelbyrå (EMA) og inneholder data om 6 millioner mennesker i den spanske regionen Catalonia. 1,3 millioner av dem hadde fått vaksine, hvorav litt over halvparten varianten fra Pfizer." Hva nå? Trekker vi ut av markedet pfizer, eller skal vi bruke AZ og Janssen også? Burde være ingen forskjell ihvertfall. De skriver også at covid gir enda høyere sjanse for å få blodpropp, men det hadde vært fint å se gjennomsnittsalderen på de som har fått sjelden blodpropp av "naturlig" koronavirus og de som har fått dette pga. vaksinene. Jeg har en mistanke om at med covid er det kun de gamle og syke som er utsatt til denne komplikasjonen, mens vaksinen har drept unge kvinner pga. blodpropp. Veldig dumt med mangelfull informasjon. 10
Gjest Optimo Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Det er litt morsomt at noen leter med lys og lykt etter bortforklaringer på viruset. Her har man altså funnet at risikoen er langt høyere hvis man blir smittet, men da må det jo være noen skjevheter i utvalget. Det er jo helt utenkelig at viruset faktisk er farlig. Alle tiltakene vi gjør i samfunnet er bare vås, viruset er uproblematisk, det sier de jo i videoene på bitchute. Men vaksinene, de er livsfarlige! Tragikomisk.
Citha Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Kan ikke si at jeg tar dine mistanker så tungt. 5
AliceNextDoor Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Optimo skrev (1 minutt siden): Det er litt morsomt at noen leter med lys og lykt etter bortforklaringer på viruset. Her har man altså funnet at risikoen er langt høyere hvis man blir smittet, men da må det jo være noen skjevheter i utvalget. Det er jo helt utenkelig at viruset faktisk er farlig. Alle tiltakene vi gjør i samfunnet er bare vås, viruset er uproblematisk, det sier de jo i videoene på bitchute. Men vaksinene, de er livsfarlige! Tragikomisk. Enig. Jeg synes det er litt interessant at spesielt i diverse rusmiljøer så florerer ideer og tanker om hvor farlig den og disse vaksinene måtte være, og jeg poengterer at det også forekommer i såkalte ressurssterke rusmiljøer. Tvilen kan være kjempestore til registrerte medikamenter som en vaksine naturlig nok er. Men de har til gjengjeld ingen problemer med hjemmebrent, ghb, syrer og andre ikke-dyrkede narkotiske stoffer. Det går helt greit å bruke. 9
electric_trond Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 3 minutter siden, Optimo said: Det er litt morsomt at noen leter med lys og lykt etter bortforklaringer på viruset. Her har man altså funnet at risikoen er langt høyere hvis man blir smittet, men da må det jo være noen skjevheter i utvalget. Det er jo helt utenkelig at viruset faktisk er farlig. Alle tiltakene vi gjør i samfunnet er bare vås, viruset er uproblematisk, det sier de jo i videoene på bitchute. Men vaksinene, de er livsfarlige! Tragikomisk. Må legge til at dette er sannsynligheten for å først få covid i Norge som er veldig lav, ganget med sannsynligheten for å få alvorlig sykdom og sannsynligheten for å få blodpropp oppå det hele er forsatt mye høyere enn blodpropp av vaksinen 5
Gjest Maxwell Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Nå er vel snart halvparten av verdens befolkningen vaksinert. Pfizer er den som blir brukt mest. Hvor mange har fått blodpropp eller dødd av denne vaksinen?
AfterTheRain Skrevet 29. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2021 1 minutt siden, strapaziert said: Enig. Jeg synes det er litt interessant at spesielt i diverse rusmiljøer så florerer ideer og tanker om hvor farlig den og disse vaksinene måtte være, og jeg poengterer at det også forekommer i såkalte ressurssterke rusmiljøer. Tvilen kan være kjempestore til registrerte medikamenter som en vaksine naturlig nok er. Men de har til gjengjeld ingen problemer med hjemmebrent, ghb, syrer og andre ikke-dyrkede narkotiske stoffer. Det går helt greit å bruke. Vet ikke hvor denne tanken kom fra, men jeg bruker ingen av de tingene du nevner her. Tar ingen legemidler heller. Men kanskje rusmisbrukere er ikke så dumme da? De har vel en sånn policy at du aldri skal sprøyte i deg noe ukjent og noe du ikke kjenner bivirkningene til 😛 3
Ardwinna Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Når jeg turte å gå på blodpropp-verstingen Yasmine (p-pille) i flere år, så tar jeg lett sjansen på Pfizer-vaksinen. 16
AfterTheRain Skrevet 29. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2021 4 minutter siden, electric_trond said: Må legge til at dette er sannsynligheten for å først få covid i Norge som er veldig lav, ganget med sannsynligheten for å få alvorlig sykdom og sannsynligheten for å få blodpropp oppå det hele er forsatt mye høyere enn blodpropp av vaksinen selv om 4 stk døde av blodpropp pga vaksinene bare i Norge? Unge kvinner i tillegg. Hvor mange unge mennesker døde pga blodpropp etter covid i Norge? 0? 8
AliceNextDoor Skrevet 29. juli 2021 #10 Skrevet 29. juli 2021 AfterTheRain skrev (1 minutt siden): Vet ikke hvor denne tanken kom fra, men jeg bruker ingen av de tingene du nevner her. Tar ingen legemidler heller. Men kanskje rusmisbrukere er ikke så dumme da? De har vel en sånn policy at du aldri skal sprøyte i deg noe ukjent og noe du ikke kjenner bivirkningene til 😛 Jeg beklager om jeg gjorde det lett å misforstå slik at jeg mente du brukte noen av disse, det var ikke min hensikt. Det var ment som en digresjon om hvordan jeg synes det er rart at man henger seg opp i noe rent praktisk med alle medisiner og vaksiner; de har absolutt alle sammen en eller annen - helst flere - bivirkninger. Jeg opplever ikke disse dagsaktuelle vaksinene som særlig mer annerledes enn eldre vaksiner. Det er heller ikke særlig kontroversiell oppbygging av disse vaksinene. 8
AfterTheRain Skrevet 29. juli 2021 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2021 Just now, Ardwinna said: Når jeg turte å gå på blodpropp-verstingen Yasmine (p-pille) i flere år, så tar jeg lett sjansen på Pfizer-vaksinen. Det er vesentlig forskjell på "vanlig" blodpropp som du kan få av p-piller og kan behandles, og disse "sjeldne" blodpropper som de har funnet etter covid og vaksinene, fordi sistnevnte kommer samtidig med lave blodplater som gjør at det blir nesten umulig å behandle og fører til død. 13
AfterTheRain Skrevet 29. juli 2021 Forfatter #12 Skrevet 29. juli 2021 26 minutter siden, Maxwell said: Nå er vel snart halvparten av verdens befolkningen vaksinert. Pfizer er den som blir brukt mest. Hvor mange har fått blodpropp eller dødd av denne vaksinen? Ja hvor mange? Hvor er svaret? 2
Gjest Maxwell Skrevet 29. juli 2021 #13 Skrevet 29. juli 2021 AfterTheRain skrev (2 minutter siden): Ja hvor mange? Hvor er svaret? Hvis det hadde vært mye av det, hadde vaksinen blitt kuttet ut. På samme måte som mange av de andre vaksinene.
Ardwinna Skrevet 29. juli 2021 #14 Skrevet 29. juli 2021 AfterTheRain skrev (10 minutter siden): Det er vesentlig forskjell på "vanlig" blodpropp som du kan få av p-piller og kan behandles, og disse "sjeldne" blodpropper som de har funnet etter covid og vaksinene, fordi sistnevnte kommer samtidig med lave blodplater som gjør at det blir nesten umulig å behandle og fører til død. Det er sant, men risikoen for å få blodpropp (med eller uten lavt blodplateantall) etter vaksine er også betydelig mindre enn ved både covid-19 og bruk av p-piller. Jeg velger å fokusere på at man mest sannsynlig ikke får alvorlige bivirkninger, noe som jeg tenker er en sunn innstilling. Hvis man er så uheldig å få det så blir man ikke mindre syk eller død av å ha bekymret seg på forhånd uansett. Det å leve er dødelig, uansett hvilke valg man tar. Jeg har til tider helseangst og bekymrer meg lett, så jeg prøver ikke å diskreditere andres bekymringer. Jeg bare sier hvilken innstilling jeg personlig har til vaksinen. 12
Example Skrevet 29. juli 2021 #15 Skrevet 29. juli 2021 Er man redd for blodpropp? Ta denne vaksinen. Sitat ÅIfølge BioPharma Reporter var forekomsten av venøs tromboembolisme (VTE) 1,3 ganger høyere blant dem som hadde fått vaksine, enn i kontrollgruppa. Den var imidlertid 8 ganger så høy blant dem som hadde fått covid-19-diagnose. 11
Gjest Saph Skrevet 29. juli 2021 #16 Skrevet 29. juli 2021 Så lenge jeg med viten og vilje gjør andre ting med risiko for blodpropp, så kan jeg ikke akkurat bruke frykt for blodpropp som grunn til å skippe vaksine. Det blir for dumt.
Sunnys Skrevet 29. juli 2021 #17 Skrevet 29. juli 2021 Hvor lenge etter vaksinen får en evt slike bivirkninger? Jeg tok første dose for 2 uker siden
Ardwinna Skrevet 29. juli 2021 #18 Skrevet 29. juli 2021 (endret) AfterTheRain skrev (2 timer siden): Jeg har en mistanke om at med covid er det kun de gamle og syke som er utsatt til denne komplikasjonen, mens vaksinen har drept unge kvinner pga. blodpropp. Veldig dumt med mangelfull informasjon. Her er rapport fra Statens legemiddelverk over meldte mistenkte bivirkninger av koronavaksinene, pr 20.07.21: https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210722 Rapport over meldte mistenkte bivirkninger av koronavaksine.pdf Da (for litt over en uke siden) var det registrert til sammen 198 dødsfall i Norge som ble satt i sammenheng med koronavaksinene (inkludert AstraZeneca). 11 av disse var mennesker under 60 år, og 4 av disse igjen var av den sjeldne typen blodpropp. Endret 29. juli 2021 av Ardwinna Presisering 7
SoWhat? Skrevet 29. juli 2021 #19 Skrevet 29. juli 2021 Maxwell skrev (1 time siden): Nå er vel snart halvparten av verdens befolkningen vaksinert. Pfizer er den som blir brukt mest. Hvor mange har fått blodpropp eller dødd av denne vaksinen? For et utrolig rart spørsmål. Jeg ser mange kommer med denne påstanden at halve verdens befolkning har "jo fått vaksinen" Vet du? Ingen vet hvor mange syke, eventuellt døde det er av den. 4
Gjest Maxwell Skrevet 29. juli 2021 #20 Skrevet 29. juli 2021 SoWhat? skrev (6 minutter siden): For et utrolig rart spørsmål. Jeg ser mange kommer med denne påstanden at halve verdens befolkning har "jo fått vaksinen" Vet du? Ingen vet hvor mange syke, eventuellt døde det er av den. Hadde det vært veldig mange, så ville vi visst om det.
Anbefalte innlegg