Gjest Manic Skrevet 18. september 2005 #1 Skrevet 18. september 2005 På kjøkkenet mitt har to biffer som jeg har strimlet og marinert for å ha i wok Saken er den at kjøttet går ut på dato i dag, det er smågrønt og lukter ikke godt.. Pappa har alltid påstått at biffen ikke er god før den begynner å råtne litt Hadde dere tatt sjangsen? Jeg vet ikke om jeg gjør noe ille ekkelt nå, kan dere opplyse meg?
Gjest Hel Skrevet 18. september 2005 #2 Skrevet 18. september 2005 Uff, er kjøttet smågrønt og lukter vondt hadde jeg aldri spist det.
Gjest Vindelspev Skrevet 18. september 2005 #3 Skrevet 18. september 2005 Æsj... om det har endret farge og lukter vondt ville jeg kastet det før det begynner å formere seg.
Gjest Manic Skrevet 18. september 2005 #4 Skrevet 18. september 2005 (endret) Heh, tenkte meg kanskje det ja Men biffen er ikke grønn da, den er helt rød, men med sånne grønnlige flekker som kommer av press. Jeg får vurderer litt til, lyst på kjøtt! ..og butikken er jo ganske stengt Endret 18. september 2005 av starfish
Gjest Bellatrix Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 Jeg ville ikke tenkt tanken på å spis kjøtt som er smågrønt og luktet vondt.
skrue Skrevet 18. september 2005 #6 Skrevet 18. september 2005 (endret) Alltid lurt å følge nesen og det den sier deg. Men, det går nok greit i og med at den går ut i dag. Jeg regner med at de ikke har ligget på kjøkkenbenken siden de ble kjøpt. Om det blir et kulinarisk høydepunkt vet jeg ikke helt. Endret 18. september 2005 av skrue
Malama Skrevet 18. september 2005 #7 Skrevet 18. september 2005 Biff er best når den re så nær holdbarhetsdatoen som mulig, men er det grønt og lukter ille, da er det kke noe å spis. Men, la det lufte seg litt, det du beskruier at kjøttet er rødt, men med grønne flekker for press er jo egntoig ganske vanlig, og dersom det bare er "innestengt" lukt, så er det ikke farlig, Men er det dårlig lukt, så er det ikke noe å spise. Kjøtt kan luklte ganske ufyselig selv om det er helt bra, men la det ligge litt og lufte seg, blir det ikke bedre så er det ikke bra å spise.
Gjest Pecado Skrevet 18. september 2005 #8 Skrevet 18. september 2005 Biff er som oftest best over datoen, men ikke dersom det er grønt og lukter ille.
Gjest Vindelspev Skrevet 18. september 2005 #9 Skrevet 18. september 2005 (endret) Du skulle gjerne fått dele biffen min, men jeg ga halvparten til Pels3. Endret 18. september 2005 av Digory
Gjest Manic Skrevet 18. september 2005 #10 Skrevet 18. september 2005 Ja, jeg tenkte gjerne at lukten vil forsvinne når det ble luftet litt Tror jeg skal leve farlig i dag!! Har lest litt rundt på nettet, og mange kokker lar gjerne biffen modnes utover utløpsdato.
Gjest Manic Skrevet 18. september 2005 #11 Skrevet 18. september 2005 Du skulle gjerne fått dele biffen min, men jeg ga halvparten til Pels3. ← Oj, det må jeg si er en heldig liten pels!
vixen Skrevet 18. september 2005 #12 Skrevet 18. september 2005 Ja, jeg tenkte gjerne at lukten vil forsvinne når det ble luftet litt Tror jeg skal leve farlig i dag!! Har lest litt rundt på nettet, og mange kokker lar gjerne biffen modnes utover utløpsdato. ← Fordi den mørnes ...
Gjest Manic Skrevet 18. september 2005 #13 Skrevet 18. september 2005 Fordi den mørnes ... ← Den ble veldig MØR!! Veldig fornøyd nå .........så får jeg håpe jeg ikke henger over doskåla om en time eller to
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #14 Skrevet 18. september 2005 kjøtt skal man alltid være forsiktig med...at det går ut på dato idag gjør forsåvidt ingenting, men om det ser anderledes ut så hadde jeg ikke gjort det. faren din er bare gjerrig og vil ikke kaste ting sikkert...
Malama Skrevet 18. september 2005 #15 Skrevet 18. september 2005 faren din er bare gjerrig og vil ikke kaste ting sikkert... ← Nei, faren hennes uttaler (på en litt annen måte enn vanlig kanskje) det velkjente faktum at en biff er best dess næremree utløpsdato du kommr, og gjerne etter dato, om den ikke r blitt for dårløig. Å kjøpe en biff som går ut om legne gir deg ikke mørt kljøtt, en biff er og blir best når de er "på grensen", det ikke gjerrig, det er å ville ha kjøttet best mulig det!
lillesky Skrevet 18. september 2005 #16 Skrevet 18. september 2005 Jeg har også hørt at biff blir mørere jo lenger de ligger, men det finnes helt sikkert en grense. Rått kjøtt lukter uansett ikke godt, synes jeg. Jeg har veldig sterk luktesans, og kan absolutt ikke følge nesa mi... Er du sikker på at fargen var grønn? Litt "inntrykt" biff kan ha litt rar farge, grå kanskje, noen steder. Men den er fullt brukbar! Var den god da? Det er jo det viktigste uansett. Og jeg tror ikke du blir sjuk av det, Star.
Malama Skrevet 18. september 2005 #17 Skrevet 18. september 2005 Jpp, kjøtt lukter ikke alltid godt og det kan ha rar farge, men jeg har oppdaget det at: er jeg i tvil. lar det lufte, så er det helt greit. Da jeg fant frem kylling fra fryseren, tinte, og oppdaget at den var dårlig, da var ejg ikke i tvil. Den hadde rar farge, og den luktet ikke bare rått kjøtt men ekkelt rett og slett. Kylling er jo IKKe best når den nærmer seg utløpet slik biff er da. den dagn den går ut, det er vel egentlig prfekt dato for en biff dt, gitt at den er korrekt oppbevart så den ikke er blitt sur. Jeg tror nok ikke du blir syk. Hadde den vært DÅRLIG, så tror jeg du hadde merka det.
vixen Skrevet 18. september 2005 #18 Skrevet 18. september 2005 Den ble veldig MØR!! Veldig fornøyd nå .........så får jeg håpe jeg ikke henger over doskåla om en time eller to ← Gikk det bra?
Gjest Manic Skrevet 18. september 2005 #19 Skrevet 18. september 2005 (endret) Ble vanvittig godt lillesky Faren min er ikke gjerrig, bare sabla flink til å lage mat. Hadde han vært gjerrig hadde han nok ikke kjøpt biff Endret 18. september 2005 av starfish
Gjest Manic Skrevet 18. september 2005 #20 Skrevet 18. september 2005 Gikk det bra? ← Hehe, frisk og rask jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå