Gå til innhold

Tips til "kosebukse"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en "sitte i sofaen på kvelden og se på tv"-bukse. En med litt vidde, men som ikke får sidrumpe og knær etter to dagers bruk. Knær i bukser er omtrent det fæleste som fins, rent buksemessig. Har noen gjort seg noen erfaringer? 

Anonymkode: 83567...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cubus "haremsbukser".  Sitter pent på rumpa og er virkelig next to nothing.

Anonymkode: 450ed...858

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Cubus "haremsbukser".  Sitter pent på rumpa og er virkelig next to nothing.

Anonymkode: 450ed...858

Enig i teorien men de får jaggu fort knær - med mindre man sitter i sofa’n med rette knær (f eks i «sjeselong» eller hvordan det skrives)

Men kunne ikke brydd meg mindre om kosebuksene jeg bruker i sofa’n hjemme får knær..

Anonymkode: cb87b...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Hvem bryr seg om at en kosebukse man kun bruker hjemme får "knær"? 
Har verden virkelig kommet dit?

Anonymkode: 4fbec...db5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Cubus "haremsbukser".  Sitter pent på rumpa og er virkelig next to nothing.

Anonymkode: 450ed...858

Kan ikke brukes utendørs da. Er så løse i livet at de ramler ned når du beveger deg litt raskere. 😁

Anonymkode: 450ed...858

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler strømpebukse som kosebukse. Velg gjerne en i litt høy denier 100-200, beste kosebuksene som finnes ved hjemme/sofakos

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sydd meg noen rette og vide bukser i "vanlig" bomullsstoff, altså ikke jersey eller annen form for tøyelige greier. Mønsteret jeg brukte var Isipisipants fra Fæbrik. Jeg kan virkelig ikke å sy, men disse fikk jeg til helt fint.

Buksene er behagelige fordi de er vide hele veien. Vanlig, vevd bomullsstoff blir ikke like slaskete som ulike former for elastiske stoff, og dermed er det heller ikke noe stort problem med nedseget rumpe og store knær. :) Dermed kan jeg f.eks stikke på butikken med kosebuksene på hvis det er noe jeg plutselig trenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd loungewear fra Jenny Skavlan for Pierre Robert som koseklær hjemme da? Jeg har lyst til å kjøpe men de er dyre.. ☺

Anonymkode: 452d5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen som har prøvd loungewear fra Jenny Skavlan for Pierre Robert som koseklær hjemme da? Jeg har lyst til å kjøpe men de er dyre.. ☺

Anonymkode: 452d5...e84

Har du Tise? Pierre Robert har en konto der og legger ofte ut billigere produkter 🙂

Anonymkode: 7a86f...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du Tise? Pierre Robert har en konto der og legger ofte ut billigere produkter 🙂

Anonymkode: 7a86f...e84

Nei, jeg har bare finn! Da skal jeg prøve å installere Tise også, takk for tips!

Anonymkode: 452d5...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. https://www.lindex.com/no/p/8155629-80-svart-ava-bukse-med-avsmalnende-ben

2. https://www.lindex.com/no/p/8107557-80-svart-bukse-med-hoyt-liv-og-rette-ben

Jeg liker å bruke den typen bukser som i linkene over. De føles som kosebukser, men kan også brukes ute i offentligheten. 

Anonymkode: 8efc9...f77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn typ seks stk av disse med lavt liv og ankelkant fra Cubus, og et par-tre stk av disse med høyere liv og åpne sleng-ankler fra Indiska. Jeg elsker dem, de er utrolig behagelige og sitter som et skudd selv om de har litt stretch og blir littegranne slappere når jeg har brukt dem en ukes tid. De blir like fine etter vask igjen.

Jeg har kjøpt dem over en lang periode, tror den første ble kjøpt i 2009 eller der omkring. De eldste tre parene er av litt tykkere bomull, mens de nyeste er av et tynnere bomullstoff som også er mye luftigere og lettere om sommeren. De er superbehagelige å ha på seg, de er av sånt stoff som er drit-tungt når de kommer ut av vaskemaskinen, men blir utrolig lette når de har tørket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere av disse fra Cubus. Ikke for tykke, ikke for tynne, veldig behagelige og jeg liker at de har strikk ved ankelen. De får litt knær da, det skal sies. Det er vel uunngåelig hvis man kjøper med stretch? Men de er fine igjen etter vask 😊 ser det er utsolgt på nett, men mulig de finnes i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (10 timer siden):

God gammaldags tights. Har de fortsatt på HM og mange andre kjeder.

Det er så kaldt å bruke tights. 

Anonymkode: 37853...8f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vantage skrev (18 timer siden):

Anbefaler strømpebukse som kosebukse. Velg gjerne en i litt høy denier 100-200, beste kosebuksene som finnes ved hjemme/sofakos

Signerer denne. Strømpebukse er den beste kosebuksen. Best i fleede eller ull. 

Anonymkode: 11a92...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/29/2021 at 3:39 PM, AnonymBruker said:

Jeg ønsker meg en "sitte i sofaen på kvelden og se på tv"-bukse. En med litt vidde, men som ikke får sidrumpe og knær etter to dagers bruk. Knær i bukser er omtrent det fæleste som fins, rent buksemessig. Har noen gjort seg noen erfaringer? 

Anonymkode: 83567...a85

Elsker denne, super digg

https://www.zalando.no/levis-501-crop-jeans-slim-fit-sansome-light-le221n081-k13.html

Anonymkode: 94867...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...