AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Del Skrevet 29. juli 2021 Siden jeg regelmessig ser (vordende) mødre og andre som ikke vet hvordan ordet bøyes, vil jeg gi noen tips her. Slik bøyer man ordet baby: en baby - babyen - babyer - babyene Ikke slik: baby - baby - baby - baby Altså: Hun har en baby. Han henter babyen i barnehagen. - ikke 'Han henter baby i barnehagen.' Hun har to babyer. - ikke 'Hun har to baby'. Jeg skal kjøpe klær til babyene. - ikke 'Jeg skal kjøpe klær til baby.' Hvis dere i farta ikke husker hvordan dere skal bøye ordet 'baby', kan dere erstatte det med ordet 'unge', siden jeg har observert at dd fleste som har problemer med å bøye 'baby' ikke har samme problem med å bøye 'unge'. Merkelig nok, siden det bøyes helt likt. Anonymkode: 18714...d00 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Del Skrevet 29. juli 2021 👍🏻😅 Anonymkode: 74c77...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Del Skrevet 29. juli 2021 Syns ofte folk snakker som om "baby" er egennavnet på en tingest. Ja at vesenet heter : Baby. Høres helt skrullete ut. Så stor applaus her fra 😂 Anonymkode: 6262f...ef1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Del Skrevet 1. august 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange voksne mennesker har problemer med å bøye baby. Er det latskap eller husker de ingenting fra skolen? Anonymkode: 03fe9...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 4. august 2021 #5 Del Skrevet 4. august 2021 Ble skuffet her nå, trodde innlegget handlet Om at du trengte hjelp med å bøye babyen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå