Gå til innhold

Dere erfarne joggere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor viktig er det egentlig med intervalltrening for en mosjonist? Jeg har som regel lagt inn ei intervalltrening i uka i tillegg til en langtu pluss en korttur, men sliter nå med motivasjonen til intervalltrening. Hvor ofte trener dere intervaller?

Hilsen nybegynner 

Anonymkode: 60650...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ca 3 dager i uken. Her har det lokale treningssenteret hit på tredemølle, er eneste intervalltreningen jeg gidder. Men er fort gjort, og litt kjekkere når vi er flere ilag. 

Anonymkode: 94420...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener bare intervaller i konkurranseforberedende periode og ved topping. Resten av året kjører jeg to tempoøkter i uka der den ene er kort og intensiv på 20 min utenom oppvarming og nedtrapping og den andre 45 min og rolig. Kjører noen ganger cruiseintervaller, fartleker og lange motbakker. Jeg trenger heldigvis ikke langturer og synes det er like ille som intervaller. Kjører 100m x4 minst en gang i uka etter rolige økter da. Kommer meg ned på i underkant av 40 min på 10 km uten intervaller, men folk responderer ulikt. Jeg trenger noen intervaller for å gå lavere enn det. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er målene dine? 

Jeg trener en intervalløkt (av varierende grad), en tempo og en lang tur som hovedøkter. Også sprer jeg på med superrolige restitusjonsturer. 

Har du ikke et spesielt mål om å bli mye raskere ville jeg droppet intervalltreningen, det er mye bedre å holde på motivasjonen. Ønsker du å bli raskere, kanskje du kan variere på intervallene? Motbakke, fartslek i terreng, bane etc er alle gode alternativer. Hva med å løpe intervallene på terskel, ikke 100%? 

Anonymkode: 2d29e...eab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener aldri intervalltrening selv om jeg løper 50+ km i uken og har gjort det i flere år. Legger kanskje inn en økt eller to før konkurranser for å toppe kondisen. 

Anonymkode: 5b49d...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...