Gå til innhold

Spiral - magesmerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
I januar satt jeg inn spiral hos jordmor. I starten var det litt ubehag nederst i magen - typ livmor området. Fikk beskjed av jordmor at det var normalt i starten. 

Jeg har hatt smerter til og fra siden innsett, spesielt om barnet mitt står på magen min, rett over livmor området og litt over der igjen. Smertene blir borte med en gang han slutter. 

Nå de siste dagene har jeg fått en litt ekkel, trykkende følelse, samt smerter på venstre side i livmor området. Det kan selvsagt være luftsmerter eller fordi jeg, nesten hver gang jeg er ordentlig på do, må avbryte toalettbesøket fordi sønnen min får hyle-anfall/kjeder seg/ikke ser meg. (Har døra åpen) 

Nå er smertene såpass at jeg må gå litt krokbøyd for å ikke ha så vondt. Smertene er konstante. Skal også nevnes at celleprøve i forbindelse med 6ukers kontroll etter fødsel, tatt hos jordmor, viste forhøyet *husker ikke hva det heter*, så jeg må ta ny celleprøve på nyåret. Blir jo derfor litt i tvil på om det faktisk kan være noe forstadie på kreft. 🥲

Har flere opplevd det samme? Har Mirena spiral. 

Jeg lurer på om jeg bør oppsøke lege, men legekontoret er sommerstengt og ventelistene er veldig lange pluss at legen er en 70år gammel mann som mye heller snakker om andre pasienter eller sine glansdager på Harward…. Opplever legen som lite samarbeidsvillig. Har byttet fastlege, men det trer ikke i kraft før 01.08, og jeg føler heller ikke at smertene er alvorlige nok for en tur på legevakta. 

Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: e28fe...37a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er lege kontoret sommerstengt helt? Da hadde jeg finnet et annet legesenter og dratt dit og fått snakke med en lege. Man MÅ ikke til fastlegen for alt, men må ikke la barnet sitt stå på magen når man har spiral i livmora Heller, kan jo hende den har flyttet på seg og derfor du kjenner det. Det burde være lett å se, ring et annet senter og be om å snakke med lege. 

Anonymkode: 056ff...857

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er lege kontoret sommerstengt helt?

Ja, de har en mnd stengt om sommeren. Helt idiotisk. Så må alle pasientene forholde seg til èn vikar lege på et annet legesenter, som heller ikke har tid til alle pasientene + sine egne pasienter. 

Opplever å bare få beskjed om å ringe legevakt så lenge jeg ikke er pasient ved andre legesentere 😩

Anonymkode: e28fe...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...