Gå til innhold

Hund flekk på øyet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 10 år gammel hund, som har fått en slags flekk på ene øyet. Jeg kan ikke huske å ha sett den før. Den er ikke veldig godt synlig. Når man ser øyet fra siden, ligger den liksom i front av iris/pupill, liksom ganske langt fram i øyeeplet. Det det ser mest ut som er at det ytre laget av pupillen har løsnet og flytt fram. Dette er sikkert ikke mulig på noen måte, men dette var det første jeg tenkte. Flekken er liksom så stor som pupillen, og rund. 

Jeg har fått tatt bilde med blits av begge øynene hans, der man ser den godt på det ene bildet, med pil. Er det noen som vet hva dette kan være? Eller er det bare jeg som aldri har tenkt over det før?

20210728_182743.jpg

20210728_182650.jpg

Anonymkode: 8a05c...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør nok en veterinær se på og finne ut hva er. Men det ser ut som en luftboble på bildet! Men det kan også være en del av linsen som har løsnet? Har hunden gnidd seg noe i øyet med labben eller vist tegn til ubehag? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Dette bør nok en veterinær se på og finne ut hva er. Men det ser ut som en luftboble på bildet! Men det kan også være en del av linsen som har løsnet? Har hunden gnidd seg noe i øyet med labben eller vist tegn til ubehag? 

Nei, ingen endret oppførsel på noen måte.

Ts

Anonymkode: 8a05c...246

Skrevet

For meg kan det se ut som en iris cyste, men anbefaler veterinær for å utelukke svulst. 

• Liker 1
Skrevet

Dette ville jeg nok fått sjekket hos en veterinær ja. Om du har forsikring kan du vurdere å bruke digital veterinærchat for å få sjekket det opp, så kan de vurdere hvorvidt det er nødvendig at du reiser inn til en klinikk for flere tester eller ikke. Dette er typisk gratis hvis du har forsikring på hunden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...