Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt mer og mer introvert etterhvert som jeg blir gamlere. Er nå 33 år, og kjenner at jobben i et håndtverker/serviceyrke sliter meg ut psykisk.  Føler jeg får for mye sosialt gjennom jobb, og hadde ønsket å være mer for meg selv.

Så da er spørsmålet, hva gjør dere andre introverte?☺️

Anonymkode: 18ebe...db0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i matbutikk. Litt lei av det fysiske og alle folka. Vil også ha ny jobb, men vet ikke hva.

Anonymkode: 678f7...341

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hah, jeg jobber som lærer i kulturskole. Ikke akkurat et sjakktrekk når man er introvert, og jeg kjenner at det sliter meg ut psykisk. Men når man er halvgammel, sitter med en snever utdannelse og alle vil ansette utadvendte folk, så vet jeg ikke helt hvor man skal satse på å finne annen jobb.

Anonymkode: 66afd...594

• Liker 1
Skrevet

Vært analytiker i en del år. Går nå over til læreryrket.

AnonymBruker
Skrevet

Lager

Anonymkode: 4d13b...bbc

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber som nattevakt på et sykehjem. Passer meg helt perfekt. Færre å forholde seg til, enn på dag og kveld. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i administrasjon. Er ledig nå, ikke så lett å nå opp som introvert.

Anonymkode: c0f9c...4ff

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Sekretær. 
Ikke helt ideelt med tanke på at jeg er introvert med litt sosial angst. Kan bli veldig sliten i travle perioder. 
Ellers trives jeg godt 🤩

Skrevet

Jobber som forfatter - da bestemmer jeg selv når jeg orker forholde meg til folk. Veldig deilig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier🙈

Anonymkode: e61eb...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Gartner

Anonymkode: dee98...fb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sosialarbeider med mye kontakt med mennesker 😅 Jeg elsker jobben min, men er nok ekstremt asosial utenom jobb fordi jeg trenger å lade uten folk 

Anonymkode: e1543...0ba

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

IT/juss - ingen kundekontakt. Rolig landskap, aktivt team.  Rolig, og samtidig superspennende og hektisk. Offentlig etat. Beste arbeidssted jeg har hatt. Alltid vært i samme etat, men i andre avdelinger, nå er jeg høyere oppe i systemet, ikke sånn, men mener. Sånn jobber litt over og bak kulissene og ser ikke folk,og få henvendelser pr telefon.  Evt tlf kun fra enkelte innen etaten eller fra direktorat/departement. Ikke til meg. Alle henvendelser kommer til teamet som gruppe, ikke personlig. og vi er ca 15 + 15.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler i det offentlige. :)  Ingen kontakt med noen utenom kollegaer. Kjempefin jobb. 

Anonymkode: 599eb...e98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fastlege. Ingen merker at jeg er introvert, det handler jo ikke om at jeg ikke er sosial på jobb, men hvordan jeg samler ny energi utenom arbeid. 

Anonymkode: 20752...900

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnehage. Velger ofte å ikke være spesielt sosial etter jobb for å si det sånn, lader sammen med familie og nære venner de dagene jeg orker. Trives med det. 

Anonymkode: 21e00...83a

• Liker 1
Skrevet

Klesbutikk. Her må jeg "ut" men kjenner at det er en maske jeg tar på. Etter jobb er jeg ofte veldig sliten og må være litt alene men jeg er for glad i jobben min til å ville det annerledes 

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fastlege. Ingen merker at jeg er introvert, det handler jo ikke om at jeg ikke er sosial på jobb, men hvordan jeg samler ny energi utenom arbeid. 

Anonymkode: 20752...900

Men det er alltid godt for pasienter å bli lyttet til, tatt seriøst og ha en rolig samtale med fastlegen. Jeg er kjempefornøyd med han jeg har hatt de siste 10 år. Det har jeg gått i arv fra den ene til den andre gode legen. Og hvis jeg får et problem om han er borte en dag, så kommer jeg inn til en av de andre på senteret. Alle der har tilgang til journalene mine. Elsker fastlegeordningen! Han sier ikke masse blabla, og dataen tar jo sin tid. Men jøss, hvor god han er til å hjelpe - akkurat meg.

Min fastlege er yngre enn meg, og mange oppfatter ham som tøff og skremmende, men de som har trengt en god lege i vanskelige situasjoner har opplevd noe annet. Pasienten først.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Når dere sier at de er slitne etter jobb og må være for dere selv å lade, hva mener dere da?

Fysisk sliten eller kognitivt sliten?

Anonymkode: 897da...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...