Gå til innhold

Hva er en fin gave til en som fyller 70


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren til venninna mi fyller 70. Jeg kjenner ikke han, men jeg og venninna mi har ikke sett hverandre på over et år pga flytting, men nå har hun reist hjem på ferie og da har vi mulighet til å sees. Så er det bare denne helga det passer å se hverandre, og det er samtidig med hans 70-årslag som feires med åpent hus. Jeg og barnet får bo i samme huset i to dager parallellt med feiringen så de er jo veldig generøse og snille.

Vil gjerne gi en liten gave siden han har runddag og vi får bo der i helga, men aner ikke hva man gir til en 70- åring?  

Anonymkode: 33b9f...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville gitt ham en bukett blomster, evt sammen med god sjokolade. Du kan også kjøpe god kaffe, sjokolade/konfekt og evt likør eller konjakk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin, en bok hvis personen leser, en kurv med mat, god dusjsåpe. Eldre har jo det de trenger og spør du etter ønske så ønsker de seg stort sett ikke noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god flaske konjakk hvis han ikke er avholdsmann. Det kan du spørre venninnen din om. 

Vil styre unna blomster eller såpe til en mann. Har mange i bekjentskapskretsen i samme alder, og vet at det ville ikke de brydd seg om.  

Matkurv er ok. Med diverse spekemat, oster feks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner at du ikke kjenner han så godt?
Hva om du og venninnen din tar han med ut på middag? Trenger ikke å være noe super dyrt. Men tror han hadde satt pris på det.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tirben skrev (2 minutter siden):

En god flaske konjakk hvis han ikke er avholdsmann. Det kan du spørre venninnen din om. 

Vil styre unna blomster eller såpe til en mann. Har mange i bekjentskapskretsen i samme alder, og vet at det ville ikke de brydd seg om.  

Matkurv er ok. Med diverse spekemat, oster feks. 

Hvor har du fått det fra at menn ikke liker å få blomster? Sikkert noen som ikke gjør det, men vi er mange som liker det også.

En god vin og blomster er bra. Cognac er «så 1990-tallet».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Hvor har du fått det fra at menn ikke liker å få blomster? Sikkert noen som ikke gjør det, men vi er mange som liker det også.

En god vin og blomster er bra. Cognac er «så 1990-tallet».

Det har jeg fått vite av andre menn i seksti- sytti årene. Er du 70 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (1 time siden):

Det har jeg fått vite av andre menn i seksti- sytti årene. Er du 70 år?

Nei, men jeg tror ikke det går over. De jeg kjenner på den alderen synes blomster er hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig god kulepenn, f.eks.av typen Mont Blanc.

Anonymkode: 3a7ab...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at 70-åringer ikke nødvendigvis er så ulike 40-åringer 😄

Det er litt rart å gå ut fra alderen og ikke personligheten. Hør med venninnen din hva han liker? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god flaske vin, om han drikker det. Ellers sjokolade og kaffe. Siden du ikke kjenner ham, så er det gaver som alle kan like og få brukt opp. En stor og dyr gave vil nok heller gjøre ham forlegen.

Anonymkode: bf9f6...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En skikkelig god kulepenn, f.eks.av typen Mont Blanc.

Anonymkode: 3a7ab...b3c

Hva vet vel jeg, men når TS skriver "liten gave" TROR jeg faktisk at hun mener "gave som ikke koster tusenvis av kroner"; ikke at noe skal ha liten fysisk størrelse. 

Jeg støtter de som foreslår vin, konjakk eller konfekt. At konjakk er SÅ 1990-tallet bryr sjelden en 70-åring seg særlig mye om. Likte han konjakk i 1995, liker han trolig konjakk i år, også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...