Gå til innhold

Spenningshodepine, kronisk? Kiropraktor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte få hodepine allerede på ungdomsskolen. Har hatt forskjellig behandling opp igjennom, men ikke blitt utredet. Jeg har nok ikke sagt hvor plagsomt det er.

Men siste legetimen sa jeg at jeg er bekymret for at jeg bruker for mye smertestillende. Men ble litt avfeid, med at "du bruker nok ikke så mye". Så ble det ikke mer snakk om. Jeg prøver holde meg innenfor paracet og ibux grensa. Men tar maks dose på både paracet og ibux sikkert 12 dager i måneden. Nettopp lastet ned hodepineappen. 

Men det er ikke alltid de tar hodepinen. Noen ganger tar jeg det med en gang, da klarer jeg unngå at den setter seg ordentlig. Men ofte hjelper ikke maks dose på de to sammen, da kan jeg ha hodepine 1- 3 dager i strekk. 

Jeg har mye fysisk og psykisk stress. Kjenner det kommer fra nakke og skuldre. Trener, spiser sunt. Har normalt til aktivt hverdagsliv. En ikke stillesittende jobb, men med til tider ugunstige ståstillinger. 

Hadde i januar mange behandlinger hos osteopat. 

Nå har det satt seg igjen, å jeg har konstant murring/hodepine i variende grad. Startet mandag kveld. Dro på trening i går, da ble den svakere, men sterkere etter trening. Hadde et håp om at det ville løsne av trening.

Vurdere nå kiropraktor.

Hva har hjulpet deg med kronisk spenningshodepine?

Jeg vet at man kan få hodepine av medisinene også. Men hva skal man gjøre.. 

Dyrt med alle disse behandlingene også. 

I tillegg fikk jeg svar om at ferritinnivået mitt er litt lavt (legen skal ringe i dag, så får sikkert høre noe der), men ser at det også kan gi hodepine. Samt at jeg har veldig høy hvilepuls som er grunnen  til blodprøvene. Kan kanskje gi hodepine det å. Men kjenner som sagt at jeg er veldig anspent i skuldre og nakke.

Langt 😅 Men noen som har erfaring å dele rundt dette blir jeg glad.

Anonymkode: 173f6...ba9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke migrene da? Jeg trodde alltid det var stiv nakke som førte til min hodepine. Men så viste det seg at det var migrene, og at migrenen førte til stiv nakke. For meg funker derfor migrenemedisin. Brukt masse penger på kiropraktor, massasje osv uten hell. 

Anonymkode: 05a9d...3c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke migrene da? Jeg trodde alltid det var stiv nakke som førte til min hodepine. Men så viste det seg at det var migrene, og at migrenen førte til stiv nakke. For meg funker derfor migrenemedisin. Brukt masse penger på kiropraktor, massasje osv uten hell. 

Anonymkode: 05a9d...3c0

Takk for svar!

Hm... jeg har aldri trodd det da jeg ikke må ligge inne i et mørk rom osv. Men har snev av kvalme innimellom. 

Har jo lest at aktivitet ikke skal forverre spenningshodepine, men hos meg kan hodepinen bli verre etter aktivitet 🤔

Men blir ikke særlig lyssky f. eks. Den er bare konstant murrende, med varierende intensitet i de timene/dagene den varer.

Anonymkode: 173f6...ba9

Skrevet

Det er sannsynlig at hodepinen din ikke er spenningshodepine, siden den er såpass plagsom at du har oppsøkt lege og annen behandling for å få bukt med den. Spenningshodepine er vanligvis bare litt irriterende i bakgrunnen, og hindrer deg ikke i daglige gjøremål.

Det er mange som tror at de har spenningshodepine, som egentlig har migrene. 

Her er en enkel test du kan ta:  Test om hodepinen din kan være migrene - Hodepine Norge

Skrevet

Jeg har det noenlunde som deg, og har migrene. Som regel kommer hodepinen ved eggløsning og mens, og på samme tid kjenner jeg at det bygger seg opp spenninger i nakken.

Jeg har i over et år gått til kiropraktor og har hatt god hjelp av å løse opp muskler og låsninger i nakke og rygg. Jeg blir ikke kvitt plagene helt, men hodepinen kommer sjeldnere og er svakere.

Ibux og paracet virker dårlig på migrene, Naproxen kan virke bra og ellers bruker jeg triptaner ved anfall. Jeg har lavt blodtrykk og kan ikke bruke forebyggende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt mye med spenningshodepine. Sikkert noe du har hørt før, men spør likevel: har du sjekket synet? For min del hjalp det en del da jeg fikk briller, selv om jeg bare hadde -0,5. Ellers går jeg til muskelterapeut 1-2 ganger i måneden. Får da 30 minutter intens triggerpunktbehandling i nakke, skuldre og rygg. Etter at jeg begynte med det har jeg hatt mye mindre spenningshodepine. 

Anonymkode: d9dd2...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...