Gå til innhold

Er jeg vanskelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Kort om bakgrunn. Samboer skal flytte i dag. Han har betalt meg "husleie" for denne mnd. Tidligere betalte han mer da kostpenger også var iberegnet. Droppet det denne mnd. Han pakket ned halvparten av maten vi hadde i skapet forrige uke, så den siste 1.5 uka har han allikevel levd på meg. Han har også en datter som bor her nå på sommerferie. Hun er 21 år. Hun spiser også på meg. I går bestilte jeg en pizza etter at jeg hadde hjulpet samboer med å kjøre en del esker. Han spiste pizza, så kom datteren å bare forsynte seg hun også, Hun poengterte itillegg at hun tok de bitene som faren ikke liker, men det er mine favoritter. 

Jeg må si jeg reagerte litt på dette. Her kjøper jeg mat, jeg hjelper til å flytte, bærer og kjører esker. Datteren gjør ingenting. Bare spiser.  Jeg sa ingenting men kjente at jeg ble skikkelig irritert og provosert inni meg. 

Om det er jeg som er vanskelig eller om jeg har "rett" på å reagere på dette må nesten dere svare meg på🙈🤣

Anonymkode: 04905...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bestiller du en pizza du ikke vil at de skal spise av?

Er datteren oppdratt til å forstå at du og samboer deler alt 50-50?

Har du sagt i fra at dette ikke er greit?

Et stikkord ihvertfall. Kommunikasjon.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du står fritt til å reagere! Og klart det kommer reaksjoner etter et brudd. Da er jo alt eksen gjør irriterende. Men jeg ville ha hevet meg over det og ikke laget noe ut av det (så sant økonomien din tillater det). Akkurat datteren hadde jeg ikke reagert på, da. De skal jo selvsagt få mat når de er hjemme (som hun på sett og vis er his deg/dere fortsatt). Viktig å ikke bli smålig i et brudd, tenker jeg. Sier jo litt om ham at han ikke tilbyr seg å spandere pizza eller kjøper en vin eller noe til deg som takk, da. 

Anonymkode: 975c9...509

• Liker 5
Skrevet

Pakket han ned halvparten av maten i skapene? Øh

Det at datteren spiste pizza er vel greit. Syns det var veldig rart at dere ikke inviterte henne med å spise?? 

Det er mulig det er bruddet som gjør at du reagerer. Eller så virker dere litt gjerrige og smålige begge to. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Grunn til at jeg bestilte pizza var fordi jeg var sliten etter pakking, kjøring og bæring. Jeg var kjempe sulten og tok den enkleste måten. Jeg kommer ikke til å lage noe ut av dette men det som kanskje irriterer mest er om det hadde vært motsatt, mine unger hadde tatt av hans mat skal jeg si jeg hadde hørt det. Når sønnen min bodde hjemme og vi hadde pizza, enten hjemmelaga eller bortekjøpt gjemte samboeren min restene slik at sønn min ikke skulle få. Han skrev også en gang på en tom melkekartong: takk skal du faen mæ ha🙈. Det var t.o.m ny melk i kjøleskapet men den hadde ikke samboeren sett og syns det var kjempe frekt av min sønn å ta resta i en kartong. 

Samboer er utrolig gjerrig og vil ikke dele med noen av ting han har kjøpt, men fråtser gladelig i andres ting. 

Det jeg også nå er veldig spent på er iom han flytter i dag ( får hjelp av noen) hvor skal datteren være resta av ferien? Tenker dere det er innafor at de mener ho kan bo her? (jeg har ikke lyst til det da fordi der rommet hun nå disponerer må jeg hente sofa fra osv.)

Ts

Skrevet

Legg dette bak deg. Han flytter. Ikke bry deg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Pakket han ned halvparten av maten i skapene? Øh

Det at datteren spiste pizza er vel greit. Syns det var veldig rart at dere ikke inviterte henne med å spise?? 

Det er mulig det er bruddet som gjør at du reagerer. Eller så virker dere litt gjerrige og smålige begge to. 

Derfor hun ikke ble invitert ar at vi aldri vet hvor hun er, når ho kommer og når ho går. Jeg er absolutt ikke gjerrig,  han er gjerrig som ikke vil eller later som han ikke tenker at han bør bry seg om å dele på matugiftene mens de bor her. Han har handla i butikken, det har har gjemt bort. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert "rett" til å reagere, men er det noen vits, nå som du er ferdig med hele greia? Jeg hadde ikke giddet.

Anonymkode: 4f414...130

• Liker 5
Skrevet

I brudd, så må man svelge noen kameler. Gå videre. Se framover. Ikke bry deg med ting som har skjedd. Gjort er gjort. Se framtiden foran deg. 

Gjest BethD
Skrevet

Hvorfor gidder du å bry deg? Lev ditt liv, de er snart borte. 

Skrevet
Helene skrev (4 minutter siden):

I brudd, så må man svelge noen kameler. Gå videre. Se framover. Ikke bry deg med ting som har skjedd. Gjort er gjort. Se framtiden foran deg. 

Tenker jeg og, og hadde hatt det fint med at jeg hjalp og var hyggelig. Nå skal han klare seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skal ikke si noe eller lage noe ut av dette. Men jeg kunne ikke hjelpe for at jeg ble litt provosert🙈 Blir verken rik eller fattig av dette for å si det sånn. Gleder meg til denne dagen blir over, så jeg kan konsentrere meg om å rydde og vaske her hos meg❤

Takk for svar alle sammen 

Ts

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Grunn til at jeg bestilte pizza var fordi jeg var sliten etter pakking, kjøring og bæring. Jeg var kjempe sulten og tok den enkleste måten. Jeg kommer ikke til å lage noe ut av dette men det som kanskje irriterer mest er om det hadde vært motsatt, mine unger hadde tatt av hans mat skal jeg si jeg hadde hørt det. Når sønnen min bodde hjemme og vi hadde pizza, enten hjemmelaga eller bortekjøpt gjemte samboeren min restene slik at sønn min ikke skulle få. Han skrev også en gang på en tom melkekartong: takk skal du faen mæ ha🙈. Det var t.o.m ny melk i kjøleskapet men den hadde ikke samboeren sett og syns det var kjempe frekt av min sønn å ta resta i en kartong. 

Samboer er utrolig gjerrig og vil ikke dele med noen av ting han har kjøpt, men fråtser gladelig i andres ting. 

Det jeg også nå er veldig spent på er iom han flytter i dag ( får hjelp av noen) hvor skal datteren være resta av ferien? Tenker dere det er innafor at de mener ho kan bo her? (jeg har ikke lyst til det da fordi der rommet hun nå disponerer må jeg hente sofa fra osv.)

Ts

Hørtes ut som det er veldig bra for dere og barna at forholdet tok slutt. Så smålig. Jeg skjønner at man blir smålig tilbake. Drit i pizzaen. Snart er han ute av livet ditt. Riktignok med halvparten av maten i skapene.. det er temmelig spesielt. 

Skrevet

Jeg er i brudd. Har vært med sambo i 11 år. Men han har gjort meg skikkelig vondt. Jeg lever heller alene. Det er ikke annen mann i bildet. 

Jeg har mine feil. Han har sine.  Det er alltid 2 sider. Jeg har hatt den store samtalen. Jeg vil ut. Har hatt den før.  Da har han overtalt meg til å fortsette. Nå ga jeg ikke rom for det. Jeg skal ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Derfor hun ikke ble invitert ar at vi aldri vet hvor hun er, når ho kommer og når ho går. Jeg er absolutt ikke gjerrig,  han er gjerrig som ikke vil eller later som han ikke tenker at han bør bry seg om å dele på matugiftene mens de bor her. Han har handla i butikken, det har har gjemt bort. 

Ts

Beklager, men jeg trodde hin var hjemme på et annet rom. 

Skjønner. Men husk at hun kan ikke noe for hvordan faren er. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må selvsagt presisere overfor ham på tomannshånd at datteren hans ikke skal bo der etter bruddet. Da trenger du tid på egenhånd. Når han flytter ut, skal hun også ut. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke er hos andre mens dere er i denne prosessen. Hun har vel andre slektninger? Hun er jo også voksen selv.

Anonymkode: ac9f4...e87

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal datteren hans få pizza. DU er ikke slik som han som skriver med sprittusj på melkekartonger og gjemmer vekk pizzarester fra ungene. Det er ikke normalt!! DU er normal! Du deler med ungene! HAN er ikke normal! Han deler ikke med ungene!

Nå flytter han ut. Det innebærer også at datteren hans flytter ut. Hvor hun da skal bo er hans og hennes problem. Hun har vel en mor hun bor hos? Selv en 21-åring skjønner at hun ikke skal ha samvære hos ekskjæresten til faren. Her må han bare få fingeren ut å flytte ut tingene hennes også om han ikke har planer om det. Hvis han ikke har plass, får dere samarbeide med mor + så får han leie lager.

Anonymkode: 60b98...fe3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Bestill en ny pizza til deg selv når han er ute. 

Anonymkode: 27209...aaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare hold ut, snart er begge ute av din verden

Anonymkode: a5de8...72e

Skrevet (endret)

Jeg synes det var drøyt av DEG. Min mamma har og en samboer og hvis jeg ikke skulle fått forsynt meg av dems pizza så hadde jeg blir ganske sjokka. Hun bor jo der nå i sommer sier du? Det er vel åpenbart at når en person i en husstand kjøper en pizza at alle får ? Eller skulle du og mannen få Og ikke hun? 

Endret av indigob
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...