AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Det dreier seg om en underlivsundersøkelse og jeg skal til en mannlig utenlandsk vikarlege. Legen min som er dame har ferie og er den eneste kvinnelige legen på dette legekontoret som er ganske lite. Jeg bare gruer meg sånn, spesielt om han snakker dårlig norsk. Noen tips for å roe meg litt ned? Han er jo helt sikkert dyktig og profesjonell. Anonymkode: 52ca1...2f4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Jeg lar det skje og slapper helt av. Dette er deres fag, de er flinke, og der for å hjelpe meg. For gynekologer er dette akkurat som å «knytte skolisser» Tenk at det er fort overstått. Lykke til. jeg har alltid blitt behandlet med respekt, og aldri opplevd en ubehagelig eller useriøs gynekolog. Endret 28. juli 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det dreier seg om en underlivsundersøkelse og jeg skal til en mannlig utenlandsk vikarlege. Legen min som er dame har ferie og er den eneste kvinnelige legen på dette legekontoret som er ganske lite. Jeg bare gruer meg sånn, spesielt om han snakker dårlig norsk. Noen tips for å roe meg litt ned? Han er jo helt sikkert dyktig og profesjonell. Anonymkode: 52ca1...2f4 Her må du rett og slett bare bite i deg at du skal til undersøkelse. Hvem som undersøker er irrelevant så fremt de har utdannelsen sin til det. Det er forøvrig ganske rasistisk i å hele tatt tenke denne tanken. Anonymkode: df4c5...357
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Kan du ikke heller be om henvisning til en ordentlig gynekolog? Det er mange private gynekologer med refusjonsordning så du bare betaler egenandel. Anonymkode: 06b68...57f 3
Hedda-78 Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her må du rett og slett bare bite i deg at du skal til undersøkelse. Hvem som undersøker er irrelevant så fremt de har utdannelsen sin til det. Det er forøvrig ganske rasistisk i å hele tatt tenke denne tanken. Anonymkode: df4c5...357 Rasistisk? Det står ingen ting i HI om at hun er skeptisk til legen fordi han er av en annen etnisitet, kun bekymring mtp språkvansker. Han kan være islending eller finne for alt vi vet, som snakker dårlig norsk. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Dette går veldig fint. Jeg er selv red for å snakke med folk som snakker dårlig norsk. I noen situasjoner har jeg sagt hæ for mange ganger, og må bare nikke og smile og tenke «shit, hva sa h*n nå» 😅 Men det går som oftest greit. Selv om det er en mann, så er han lege. Dette er en del av jobben han gjør. Noen menn er bedre enn kvinner til å håndtere underlivet, da de ikke har det samme selv, så er de ofte mer forsiktige. Dette går nok kjempe fint, og du får utfordret deg selv. Kanskje neste gang det blir en annen lege, er du ikke like nervøs lykke til Anonymkode: 6ac93...938 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Det kommer nok til å gå helt fint, han hadde ikke vært vikar om han ikke var kvalifisert. Husk at det er mange med utenlandsk navn som er født og oppvokst i Norge og like mye nordmann som vi andre, men pga navnet kommer det med fordommer. Jeg hadde for øvrig en innvandrer til fastlege i mange år, veldig, veldig dyktig. Anonymkode: d9e33...475 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Takk for alle svar folkens det går nok fint Anonymkode: 52ca1...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her må du rett og slett bare bite i deg at du skal til undersøkelse. Hvem som undersøker er irrelevant så fremt de har utdannelsen sin til det. Det er forøvrig ganske rasistisk i å hele tatt tenke denne tanken. Anonymkode: df4c5...357 Da får jeg bare være ‘’rasistisk’’ i følge deg. Anonymkode: 52ca1...2f4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå