Gå til innhold

Er to hunder lettere enn 1 hund?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: 37d45...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Langt derifra. Men kan være nyttig å ha forskjellige generasjoner av brukshund da det foregår læring gjennom observasjon.

Anonymkode: e6489...2f8

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke! Dobbelt så mye jobb. Individuell trening osv krever mye tid. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har to. Eneste fordelen er at jeg ikke får sååå dårlig samvittighet av å dra fra dem noen timer hjemme. 
1 er som 1, 2 er som 10. 

3 derimot er ikke sååå mye verre enn 2. 

Har sendt min ene på hytta i 10 dager nå og Gud for en ro det har vært her. 
Angrer ikke på at jeg har to, men man kan ikke tenke at «har man én, så kan man godt ha to».

Anonymkode: 8bd34...650

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to og kan si at det har vært veldig stor forskjell hos oss. 
Én hund merkes ikke i forhold til to sammen, haha. 
Det er dobbelt så mye å trene, gi oppmerksomhet pluss pluss. 
Så girer de hverandre opp og er nesten som små-barn. 

Dette avhenger jo selvsagt også hvilke raser man har. 

Anonymkode: e89c8...1b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok an på rasen og individet, jeg har hatt 2 eller 3 hunder flere ganger i livet og synes ikke det har vært noe stress. Men hund nr 1 har alltid vært voksen før det kom inn en ny hund, og det har nok vært en fordel. 

De har hatt stor glede av hverandre og så har de selskap i hverandre når jeg er borte. 

Anonymkode: 91a2e...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Om de 2 hundene veier mindre tilsammen enn den ene hunden.

Sier seg i grunnen selv.

Anonymkode: 0739b...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ha to hunder i husholdningen trenger ikke nødvendigvis være noe mer arbeid når det gjelder å ha de i hus og gå  turer med de i nabolaget. 

I praksis så er det stor forskjell, du må dressere to hunder, du må finne hundepass for to hunder hvis du skal på ferie eller jobbreise, du må ha større bil hvis du har planer om å ha med hundene utenfor nabolaget. Det er to hunder som må følges opp hos veterinær m.m. 

Har hatt to hunder en periode i livet, tispe og hannhund. Det var et mareritt to ganger i året grunnet løpetid 😕 

Vi kommer ikke til å ha to hunder igjen, og fraråder andre å ha det hvis de ikke bare driver dank hemme 24/7 og aldri er på ferie/jobbreise e.l. 

Anonymkode: a2db9...73e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to stk og det er absolutt flere ulemper enn fordeler, men jeg elsker å ha to stk. 

De har glede av hverandre, de leker med hverandre, de bidrar til god appetitt pga konkurranseinstinkt, de holder hverandre med selskap når jeg er på jobb.

Ulempen er jo så klart dobbelt så dyrt, to å håndtere på tur, to som skal finnes pass til ved ferie, jeg må ha varebil, de drar opp hverandre uvaner som for eks. varsling og bjeffing på andre hunder, og du kan banne på at de blir syke samtidig så det er dobbelt så mye veterinærregninger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Eksen hadde 3 og hadde ikke en gang oppdratt dem eller gikk turer med dem, slapp de kun ut i hagen.

Jeg prøvde å trene alle på de tingene de slet med og gi dem mental stimuli, men det var ikke nok timer i døgnet eller energi for min del som var i full jobb i tillegg. Stress å gå tur med alle når de ikke var lært til å gå pent, to av de utagerte veldig på andre hunder, mens den siste var utrolig sterk og ville hilse på alt i tillegg.

Det som var positivt var at de hadde hverandres selskap når vi dro på jobb.

Skal jeg ha hund i fremtiden så holder jeg meg til én..

Anonymkode: bc17b...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Periodevis dobbel jobn, men de har jo glede av hverandre.

Anonymkode: 5d4b8...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...