Gå til innhold

Penger for kjøretur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Misanthropis skrev (4 minutter siden):

Ja jeg syns det er flaut gjerrig! 
her koster det ts ingenting å være grei med søsteren sin! 
men hun og kjæresten skal jo da tjene penger på at hun sitter på? 

Det er ikke snakk om å tjene penger på dette, men bare dele på utgiftene ! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg og kjæresten har kjørt hjem fra en hyttetur. Dette er en ca 4-5 timers tur med ganske mange bom-passeringer.

Min søster spurte om hun kunne sitte på i bilen denne turen så hun slapp å ta toget. Dette var selvfølgelig greit.

men hun har ikke spurt om hun skal bidra med noe penger for bensin eller bom. 
Hun har sitter på lengre turer før og spør aldri om hun skal bidra med noe for turen.

Er det ok å spør om hun kan være med å bidra økonomisk for denne kjøreturen eller bør vi la det ligge siden det er en søster!? 


 

Anonymkode: 17617...2b2

Så lenge dere skulle den veien uansett så hadde jeg ikke tatt betalt for det. Det blir for sært.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to typer mennesker...

Rause og kjipe.

Hvilken type vil du være?

Anonymkode: f3385...367

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er to typer mennesker...

Rause og kjipe.

Hvilken type vil du være?

Anonymkode: f3385...367

Og hvilken type menneske går søsteren under mener du?

Anonymkode: 2753f...7b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er to typer mennesker...

Rause og kjipe.

Hvilken type vil du være?

Anonymkode: f3385...367

Hadde min søster spurt om hun skulle bidra så hadde jeg nok svart nei, men når hun ikke pleier å spørre så føles det litt annerledes å bare være raus kanskje (?) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta betalt? Er du seriøs?😂 Dere må jo ikke kjøre en omvei som tar dere dobbelt så lang tid for å slippe henne av heller? Dere skulle jo den veien uansett? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smurfii skrev (2 minutter siden):

Ta betalt? Er du seriøs?😂 Dere må jo ikke kjøre en omvei som tar dere dobbelt så lang tid for å slippe henne av heller? Dere skulle jo den veien uansett? 

Ja vi skulle samme vei. Men min søster spør aldri om hun skal bidra når hun har sittet på lengre turer , og hadde hun i det minste spurt så hadde jeg kanskje sagt nei til å ta imot pengebidrag. Det er nok det at hun ofte er gratispassasjer som nok irriterer litt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skal dere allerede samme vei og det er søsteren din så tar du selvsagt ikke betalt ! :ler: 🤦‍♀️

Anonymkode: 5f267...479

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosboller skrev (3 minutter siden):

Ja vi skulle samme vei. Men min søster spør aldri om hun skal bidra når hun har sittet på lengre turer , og hadde hun i det minste spurt så hadde jeg kanskje sagt nei til å ta imot pengebidrag. Det er nok det at hun ofte er gratispassasjer som nok irriterer litt. 

Da synes jeg i hvertfall at betaling/spleising av bom og drivstoff må avtales før turen starter, kan i hvertfall ikke sende vips krav i etterkant. 

Så siden du allerede VET at hun ikke er av den typen som tilbyr å spleise på utgifter bør du avtale det idet hun spør om skyss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du kan komme i ettertid og kreve penger. Sånt bør avklares på forhånd. Neste gang hun spør om å få sitte på, så spør du om hun kan være med på å dele på bensin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosboller skrev (1 time siden):

Det er ikke snakk om å tjene penger på dette, men bare dele på utgiftene ! 

Men de samme utgiftene hadde jo ts hatt uansett?!

så jo hun vil da faktisk tjene på det, da hennes utgifter plutselig blir mindre, fordi hun er «grei» med søsteren sin

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misanthropis skrev (3 minutter siden):

Men de samme utgiftene hadde jo ts hatt uansett?!

så jo hun vil da faktisk tjene på det, da hennes utgifter plutselig blir mindre, fordi hun er «grei» med søsteren sin

Hvorfor skal søsteren være den eneste som tjener på løsningen? Søstera burde betalt litt for skyss, men mindre enn kollektivt. Da ville alle tjent på det. Pluss at det er urettferdig at de uten bil snylter på de med bil og aldri gir noe i retur. 

Anonymkode: 7a441...f5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere reiser samme vei 🤦‍♀️ Skaper hun ekstra utgifter for dere? 

Anonymkode: 6612d...689

Ja faktisk. Bilen bruker mer bensin når det er mer vekt i den.

Anonymkode: 7f079...91f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misanthropis skrev (7 minutter siden):

Men de samme utgiftene hadde jo ts hatt uansett?!

så jo hun vil da faktisk tjene på det, da hennes utgifter plutselig blir mindre, fordi hun er «grei» med søsteren sin

Det handler jo om å dele på utgiften. Søsteren vil spre penger og tid på å ikke ta toget. Og ts sparer litt penger på å kjøre.

Anonymkode: edb1d...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal søsteren være den eneste som tjener på løsningen? Søstera burde betalt litt for skyss, men mindre enn kollektivt. Da ville alle tjent på det. Pluss at det er urettferdig at de uten bil snylter på de med bil og aldri gir noe i retur. 

Anonymkode: 7a441...f5e

Tviler på at søsteren ville sitte på for å spare penger. ER vel heller hyggeligere med selskap? 
men påfallende mange som syns søsteren som sitter på, etter å ha spurt, og ikke engang er gitt mulighet til å ta stilling til å bidra, at HUN er den gjerrige som ikke skal tjene penger på hjemreisen?!

jeg hadde sagt nei er du gal, som svar, om søstra mi hadde tilbudt meg penger for å sitte på med meg hjem fra hytta, helt ærlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tilbød henne ikke å sitte på altså? 

At hun ble med kostet ikke dere noe ekstra. Jeg tror søren ikke at jeg hadde tenkt på det engang jeg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir helt flau av å lese tråder som dette. Bare det at søsteren din måtte spørre om hun fikk lov til å sitte på er flaut. Det hadde vært en selvfølge at min søster skulle få sitte på med meg og min mann. Vi hadde aldri tatt betalt. Tanken hadde ikke streifet meg engang. Jeg hadde også nektet å ta imot. 
Dere som sier det koster mer bensin med mer vekt i bilen. Altså? Det er utrolig liten utgift å spandere på sin søster. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde aldri tatt betalt fra min søster for noe sånt når vi uansett skulle den veien. 

Anonymkode: 33dd3...ab3

Ikke jeg heller. Bidrag er frivillig og foreslått av den som sitter på. 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og kjæresten har kjørt hjem fra en hyttetur. Dette er en ca 4-5 timers tur med ganske mange bom-passeringer.

Min søster spurte om hun kunne sitte på i bilen denne turen så hun slapp å ta toget. Dette var selvfølgelig greit.

men hun har ikke spurt om hun skal bidra med noe penger for bensin eller bom. 
Hun har sitter på lengre turer før og spør aldri om hun skal bidra med noe for turen.

Er det ok å spør om hun kan være med å bidra økonomisk for denne kjøreturen eller bør vi la det ligge siden det er en søster!? 


 

Anonymkode: 17617...2b2

Veier hun så mye at bilen bruker ekstra bensin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hun måtte spørre om å sitte på og ikke fikk tilbud av dere om det. Jeg hadde ikke tatt imot penger for å la søsteren min sitte på. Har dere dårlig økonomi? En ekstra person i bilen utgjør ikke mye ekstra i bensin, bompenger etc er uendret, og dere skulle uansett veien..

Anonymkode: 21b9f...c0b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte dere kjøre en omvei på f.eks mer enn ti minutter for å sette henne av? Så ja, da får hun betale, familie eller ei! Det er dyrt å holde bil og da er det bare rett og rimelig at man betaler for å sitte på, hun sparte jo masse penger når hun slapp å ta toget! 

Anonymkode: 7fcd2...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...