AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Jeg og kjæresten har kjørt hjem fra en hyttetur. Dette er en ca 4-5 timers tur med ganske mange bom-passeringer. Min søster spurte om hun kunne sitte på i bilen denne turen så hun slapp å ta toget. Dette var selvfølgelig greit. men hun har ikke spurt om hun skal bidra med noe penger for bensin eller bom. Hun har sitter på lengre turer før og spør aldri om hun skal bidra med noe for turen. Er det ok å spør om hun kan være med å bidra økonomisk for denne kjøreturen eller bør vi la det ligge siden det er en søster!? Anonymkode: 17617...2b2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Ville bare sendt henne et vipps-krav. Selvfølgelig skal hun også være med på å betale Anonymkode: 2753f...7b3 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 27. juli 2021 Jeg hadde aldri tatt betalt fra min søster for noe sånt når vi uansett skulle den veien. Anonymkode: 33dd3...ab3 79
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Om jeg uansett skulle tatt turen med bil hadde jeg aldri krevd betat. Anonymkode: bcafe...16c 35
Enterprises Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og kjæresten har kjørt hjem fra en hyttetur. Dette er en ca 4-5 timers tur med ganske mange bom-passeringer. Min søster spurte om hun kunne sitte på i bilen denne turen så hun slapp å ta toget. Dette var selvfølgelig greit. men hun har ikke spurt om hun skal bidra med noe penger for bensin eller bom. Hun har sitter på lengre turer før og spør aldri om hun skal bidra med noe for turen. Er det ok å spør om hun kan være med å bidra økonomisk for denne kjøreturen eller bør vi la det ligge siden det er en søster!? Anonymkode: 17617...2b2 Skal dere samme vei? Hvis dere skal det så er svaret nei. 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Send henne en melding om dere kan dele på bensin og bom, bilholdet regnes ikke med. Anonymkode: aaf4e...f9c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Dere reiser samme vei 🤦♀️ Skaper hun ekstra utgifter for dere? Anonymkode: 6612d...689 27
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Ja, send et vipps krav! Folk som det kommer aldri til å spør, har dårlig erfaring med det. Jeg spør alltid! Men jeg har nå bil selv, så vet at det er utgifter med det. Anonymkode: edb1d...d8c 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere reiser samme vei 🤦♀️ Skaper hun ekstra utgifter for dere? Anonymkode: 6612d...689 En ekstra person i bilen, utgjør mer bensin penger. Det er bare god folkeskikk å legge igjen litt penger for at noen gidder å kjøre. De sparer seg tross alt en tur med annet fremkomstmiddel. Anonymkode: edb1d...d8c 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 Hvis man uansett skal samme vei så hadde jeg aldri bedt om penger, uansett om det er venn, søster, svigermor etc.. Anonymkode: 5f577...048 15
Misanthropis Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Ha ha ha seriøst? så utrolig gjerrig. dere skulle vel kjøre hjem fra hytta uansett? og hun får sitte på med søsteren sin, etter å ha spurt! og så sier folk send vipps krav i ettertid? ugh så flaut. 31
Frk Midnattsol Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 Vel, hun hadde måttet betale for en togbillett, så jeg synes det er absolutt innafor å spørre om å dele på bensin og bompasseringer. Hadde vært noe annet hvis dere vekslet på å kjøre, men så lenge det bare "går en vei", synes jeg absolutt at hun skal være med å spleise.... 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Misanthropis skrev (1 minutt siden): Ha ha ha seriøst? så utrolig gjerrig. dere skulle vel kjøre hjem fra hytta uansett? og hun får sitte på med søsteren sin, etter å ha spurt! og så sier folk send vipps krav i ettertid? ugh så flaut. Seriøst? Den gjerrige her er vel gratispassasjeren - det virker ikke å være første gang det skjer Anonymkode: 2753f...7b3 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 Om dette skjer innimellom ville jeg ikke krevd noe. Om hun stadig sitter på til hytteturer (typisk tur retur), ville jeg tatt betalt. Anonymkode: c7d03...360 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 Vær litt raus, da. Anonymkode: fa6e2...95d 8
Fru Uperfekt Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg og kjæresten har kjørt hjem fra en hyttetur. Dette er en ca 4-5 timers tur med ganske mange bom-passeringer. Min søster spurte om hun kunne sitte på i bilen denne turen så hun slapp å ta toget. Dette var selvfølgelig greit. men hun har ikke spurt om hun skal bidra med noe penger for bensin eller bom. Hun har sitter på lengre turer før og spør aldri om hun skal bidra med noe for turen. Er det ok å spør om hun kan være med å bidra økonomisk for denne kjøreturen eller bør vi la det ligge siden det er en søster!? Anonymkode: 17617...2b2 Skal jeg samme vei så tar jeg aldr betalt for å ta med fam, men jo kjenner til gjerrigknarker som skal skvise ut hvert øre 9
Fru Uperfekt Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En ekstra person i bilen, utgjør mer bensin penger. Det er bare god folkeskikk å legge igjen litt penger for at noen gidder å kjøre. De sparer seg tross alt en tur med annet fremkomstmiddel. Anonymkode: edb1d...d8c Det er ikke mange kr, og for lite til å gjøre seg til gniar for 6
Misanthropis Skrevet 27. juli 2021 #18 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? Den gjerrige her er vel gratispassasjeren - det virker ikke å være første gang det skjer Anonymkode: 2753f...7b3 Ja jeg syns det er flaut gjerrig! her koster det ts ingenting å være grei med søsteren sin! men hun og kjæresten skal jo da tjene penger på at hun sitter på? 14
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #19 Skrevet 27. juli 2021 Misanthropis skrev (2 minutter siden): Ja jeg syns det er flaut gjerrig! her koster det ts ingenting å være grei med søsteren sin! men hun og kjæresten skal jo da tjene penger på at hun sitter på? Javel, da er vi uenige. Det er ikke snakk om at de skal tjene penger på søsteren, det er snakk om at de skal dele på kostnadene. Er det noen som faktisk tjener noe her, så er det jo søsteren som slipper å betale for togbillett Anonymkode: 2753f...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #20 Skrevet 27. juli 2021 Dere kjører til/fra samme destinasjon og det er søstra di? Du er gjerrig. Dersom det er HVER gang er hun gjerrig. Anonymkode: ba70d...231 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå