Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sky at jeg unngår å prate/si hei til folk nesten alltid om jeg treffer på noen ute på butikker o.l. Jeg later som jeg ikke ser de, kikker på mobilen, går i annen kø, etc bare for å slippe å prate. Hvorfor? Aner liksom ikke hva jeg skal si til folk, redd for å si noe feil, redd jeg ikke klarer å avslutte en samtale. Føler meg kanskje ustelt/stygg/usminka eller for høy. Så lurer jeg på; hvor mange kjenner seg igjen i dette? Er jeg bare veldig introvert? Ekstremt sky? Sosial angst? Autistisk? Begynner å lure på meg selv, om jeg er normal!

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle gjør det

Anonymkode: 817f6...bb0

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ikke normalt ut å ikke si hei til folk du kjenner når du møter de på butikken.

Anonymkode: ee053...9a4

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg gjør det 

maxresdefault.jpg

Skrevet
Nesly skrev (4 minutter siden):

Jeg er så sky at jeg unngår å prate/si hei til folk nesten alltid om jeg treffer på noen ute på butikker o.l. Jeg later som jeg ikke ser de, kikker på mobilen, går i annen kø, etc bare for å slippe å prate. Hvorfor? Aner liksom ikke hva jeg skal si til folk, redd for å si noe feil, redd jeg ikke klarer å avslutte en samtale. Føler meg kanskje ustelt/stygg/usminka eller for høy. Så lurer jeg på; hvor mange kjenner seg igjen i dette? Er jeg bare veldig introvert? Ekstremt sky? Sosial angst? Autistisk? Begynner å lure på meg selv, om jeg er normal!

jeg har det litt i meg men tvinger meg til å di hei. men blir ukomfortabel og vet ikke helt hva jeg skal si etter det heiet

• Liker 3
Skrevet

Alle kan kjenne seg igjen i det.  Helt normalt.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det 

Anonymkode: 491a8...fa6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det samme så langt det går. Har sosial angst og jeg får skyhøy puls om jeg møter noen uforberedt. 

Anonymkode: 709c8...3c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig.

Jeg gjør det selv om jeg ikke er i humør til å prate med noen, er ekstrovert.

Men, å gå direkte forbi folk nærme når en vet en har sett hverandre er uhøflig. 

Anonymkode: 98c65...5a8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør det samme så langt det går. Har sosial angst og jeg får skyhøy puls om jeg møter noen uforberedt. 

Anonymkode: 709c8...3c9

Signerer denne.

Anonymkode: c2781...a00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen - jeg liker å treffe kjente.

Anonymkode: a1f14...dc6

• Liker 6
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg kan gjøre det hvis det er folk jeg ikke kjenner noe særlig og er i dårlig humør, men jeg sier hei hvis jeg går rett forbi dem. Selv om man treffer på folk så må man jo ikke stoppe for å skravle. Det holder ofte med hei og smil. 

Har opplevd flere ganger at folk har gått rett forbi uten å si hei. Da har jeg trodd at vi har hatt en sånn relasjon at man sier hei til hverandre. For eksempel kollega eller medstudent man har jobbet sammen med og er mye rundt. Jeg synes det er rart å bare gå rett forbi og se sur ut når de tydelig ser meg at jeg smiler til dem. Rart når de var så hyggelige på jobb eller på studiet. 

Det kan selvfølgelig hende at noen av dem var helt i sin egen verden, men tviler på at alle har vært det. Synes egentlig at det er litt frekt. 

Skrevet (endret)

Ja noen ganger ser jeg folk jeg gikk på skole eller kjente for 15-20 år siden. Er ikke alltid så lysten på å gå bort for å snakke om livet mitt og ditt og datt. Vet ikke om de ser meg eller kjenner meg igjen. Kanskje de gjør det samme😁

Endret av Kågebruker
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

jeg gjør det. man vet jo aldri om de vil stoppe og "slå av en prat" eller ha vanlig folkeskikk og is hei og gå videre. man kan også risikere å få den "vi må treffes" og plutselig er det noe som må følges opp. når jeg e rpå butikken har jeg som regel lyst til å handle og bli ferdig. særlig nå i korona vil jeg raskt inn og ut. synes og det er veldig irriterende med folk som sperrer reoler for å prate (vil derfor ikke gjøre det selv). 

Anonymkode: ea149...a29

• Liker 1
Skrevet

Føler jeg må gå å si hei sånn at de ikke skal tro jeg overser de men egentlig så har jeg ikke behov for å prate med de så da er det greit å ha barn å skylde på... "Hei, kjekt å se deg må nesten løpe avgårde, guttungen venter. 😄 Noen er det ikke naturlig å prate med heller så da sier jeg bare hei og går videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Livet mitt har forandret seg radikalt det siste året, fra full jobb til uføretrygd, dårlig helse og generelt mørk livstilværelse. Jeg kan godt si hei til folk, men går fort videre. Stopper jeg opp hvorpå folk står forventningsfulle og bare "Ja, hvordan går det med deg da?😃" så blir det ofte til at jeg må lyve og late som at ting er mye bedre enn de er, noe som igjen fører til at jeg går derfra med en veldig dårlig følelse. Så jeg orker som regel ikke stå å prate med folk. 

Anonymkode: d42fd...f1f

• Liker 2
Skrevet

Det er vell en kjent sak som alle gjør🙈

AnonymBruker
Skrevet
Wilma89 skrev (2 timer siden):

Det er vell en kjent sak som alle gjør🙈

Det ante jeg ikke. Selv blir jeg alltid glad og hilser når jeg treffer noen.

Anonymkode: c32cf...0fe

• Liker 2
Gjest venom31
Skrevet

Jeg gjør det og prøver å unngå dem hvis jeg oppdager dem først for orker ikke å snakke om hva jeg gjør nå og hva jeg har gjort de siste årene, om jeg har mann og barn. Liker ikke å møte på folk fra skoletiden for det blir så falskt.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg litt igjen, det kommer litt an på dagsformen også. Nok mange som kjenner seg litt igjen. 

Anonymkode: 07a69...924

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...