Gå til innhold

Tips om treningsprogram?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste i en annen tråd at noen skulme starte på et tiukers program og ønsker tips om program som kan passe til meg. 

Jeg er primært ute etter videoer med styrketrening, gjerne kombinert med litt kardio som zumba. Ikke jogging. Jeg er ikke særlig sterk, så det må passe for nybegynnere/litt øvede. 

Håper noen har gode tips! 😀

Anonymkode: e0dc5...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er hjemmetrening anbefaler jeg at du rett og slett søker opp 'home strength workout' og lignende på YouTube og tester for å se om det er noe du liker 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, har funnet noen enkelttreninger på YouTube,  men tenkte at et program kanskje ville gjøre det mer systematisk. Bør jeg f.eks. følge samme video to-tre ganger i uka? Har funnet en som skal være for hele kroppen og som passet til nivået jeg er på nå. Tar 30 min dansetrening for å bli varm først og så 30 min med denne styrkevideoen (med dumbbells).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk, har funnet noen enkelttreninger på YouTube,  men tenkte at et program kanskje ville gjøre det mer systematisk. Bør jeg f.eks. følge samme video to-tre ganger i uka? Har funnet en som skal være for hele kroppen og som passet til nivået jeg er på nå. Tar 30 min dansetrening for å bli varm først og så 30 min med denne styrkevideoen (med dumbbells).

Med hjemmetrening så vil man som regel ikke ha tunge nok vekter tilgjengelig til at man får spesielt med progresjon utover nybegynnerstadiet. Så hvor systematisk du skal gå til verks kommer mer an på hva som gjør det kjekt for deg og lett for deg å gjennomføre treningen. Den vil jo ha en god helseeffekt selv om du ikke nødvendigvis benker 100 kg med det første 🙂

Når jeg kjører trening med kroppsvekt hjemme prøver jeg bare ut litt forskjellige videoer noen ganger i uken, uten å ha noe mål om annet enn å presse meg godt å få gjennomført en form for aktivitet som får opp pulsen 🙂

På treningssenter er jeg derimot i overkant systematisk for å sikre progresjon 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...