Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #1 Skrevet 18. september 2005 Er det noen forskjell på "bra" og "dårlig" tran? Og kan noen anbefale en som jeg rett og slett ikke brekker meg av? Og sist, men ikke minst, hva slags virkninger kommer med bruken av tran?
Brunhilde Skrevet 18. september 2005 #2 Skrevet 18. september 2005 Bruk kapsler istedet for flytende tran! Jeg merket at jeg fikk bedre hår, bedre hud og at jeg sluttet å være premenstruell. Må kanskje kjøpe noen kapsler igjen.
sixx Skrevet 18. september 2005 #3 Skrevet 18. september 2005 God og dårlig tran har jeg ikke peiling på....vi bruker Møllers tran med sitronsmak...og den smaker helt ok. Tran er bl.a. bra fordi den holder blodårene elastiske.
Fru Fomle Skrevet 18. september 2005 #4 Skrevet 18. september 2005 Bruk kapsler istedet for flytende tran! ← Hvorfor det?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 Hvorfor det? ← Fordi trådstarter brekker seg når h*n tar tran?
Smørblomsten Skrevet 18. september 2005 #6 Skrevet 18. september 2005 Jeg har aldri vært tøff nok til å SMAKE flytende tran en gang MEN: nå som jeg er gravid har jeg fått beskjed om å ta tran, og da er løsningen enkel: hver kveld RETT før jeg legger meg tar jeg 2 tran-kapsler! Da slipper jeg gulpe transmaken opp igjen siden jeg skal LIGGE og sove mange timer Genialt! Så etter dette er det ikke noe problem lenger. Hvis jeg derimot tar kapsler på dagtid gulper jeg halve dagen
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2005 #7 Skrevet 18. september 2005 Jeg har aldri smakt tran! Tør jeg spørre om ingrediensene? Ser for meg det er bensinolje med fiskepiss eller noe, siden alle er så redd for det Og en dråpe sitron
sixx Skrevet 18. september 2005 #8 Skrevet 18. september 2005 Jeg har aldri smakt tran! Tør jeg spørre om ingrediensene? Ser for meg det er bensinolje med fiskepiss eller noe, siden alle er så redd for det Og en dråpe sitron ← Tran er olje utvunnet av torskelever....egner seg dårlig i en bilmotor, men desto bedre i kroppen din.
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2005 #9 Skrevet 18. september 2005 Grusomt! Jeg tar meg heller et kinderegg ;D
lillesky Skrevet 18. september 2005 #10 Skrevet 18. september 2005 Grusomt! Jeg tar meg heller et kinderegg ;D ← Jeg og! Men det var lurt det der med å ta trankapsler på kvelden. For den tran-gulpinga er fæl... Nevøene til min samboer ELSKET tran når de var små (er ikke sikker på om de gjør det lenger), og foreldrene kalte det for premie! De fikk premie hver kveld de! Flytende tran!
Tusseline Skrevet 18. september 2005 #11 Skrevet 18. september 2005 Har ikke problemer med å få flytende tran ned, men foretrekker helst kapsler ja.
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2005 #12 Skrevet 18. september 2005 Er det noen forskjell på "bra" og "dårlig" tran? Og kan noen anbefale en som jeg rett og slett ikke brekker meg av? Og sist, men ikke minst, hva slags virkninger kommer med bruken av tran? ← Hvorfor ikk dropp tranen og kjøp Udo's Choice istedet. Den inneholder Omega 3, 6 og 9 og ikke bare 3'rn. Disse to andre er også viktige og det er også viktig at de står i riktig forhold til hverandre, som er 2:1:1
Gjest tran Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Tran (flytende) inneholder også mye vitamin A,D og E. D-vitamin får normenn generelt for lite av på vinterhalvåret. Omega 6 og 9 får man også ofte nok av gjennom et sunt og variert kosthold, og det er ofte omega 3 det er mangel på. Som nevnt tidligere, bør det være en balanse mellom omega 3 og 6,9.
Gjest taco1 Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Jeg har nettopp begynt å ta noe som heter OmegaCure. Det er flytende tran som ikke smaker eller lukter tran. Den har 2,5 g omega-3 per dagsdose. Koster 300 kr og varer en måned, så den er litt dyr. Men den er bra.
Gjest Daenerys Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Har begynt å ta flytende tran med sitronsmak, det er da ikke så forferdelig alle skal ha det til. Hostesaft er mye verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå