Gå til innhold

Når er alle ferdig vaksinert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle som ønsker vaksinen og alle over 18 år? I september? 

Anonymkode: 50f19...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke vi er ferdig før i slutten av oktober. Mange på min alder har ikke fått første dose. Det kommer sikkert an på om vaksinene kommer når de skal også. Også har det noen uker før man har full effekt. Reg regner med at vaksinen har god effekt blant de fleste til jul, med mindre vi får en uhyggelig mutasjon som stikker kjepper i hjulene.

Anonymkode: 435f6...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt mer enn 800 000 voksne personer i Norge som er helt uvaksinert, og mange som venter på andre dose. Derfor er vi fortsatt sårbare i to-tre måneder til, og det blir viktig fortsatt å ha kontroll over lokale smitteutbrudd til flere er vaksinert, sa assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad til Dagbladet i helga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger veldig etter. Har ikke fått min 1.dose. Er 43 år.

Kommunen er nå startet på gruppe 9. Så blir nok en stund til alle er ferdige. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått,er det FHI som bestemmer om vaksiner som sendes ut er til 1. eller 2. dose. Så om en kommune har kommet så langt at de etterhvert kan begynne på generell dose 2, kan det hende at de som fortsatt ikke har valgt å ta vaksinen, må vente til etter at dose 2 er gitt før de får plass. Og så går det tid før de får dose 2. 

Så det betyr at vi raskt kan nærme oss nyåret før alle som ønsker det, er fullvaksinert.

Men lenge før det, tror jeg at vaksinering i kommunal regi er avsluttet, og de som over tid har takket nei, tar kontakt med fastlegen om de endrer mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri.

Visse grupper må regne med å ta denne vaksinen minst årlig fremover, med nye mutasjoner som snor seg unna vaksinen.

Så brannslukkingen kommer til å fortsette....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...