Gå til innhold

Tror du Dr.Phil er en god psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror han VAR en god psykolog en gang i tiden, men han er det ikke nå.

Han har mange ganger sjokkert meg når det kommer til hvordan han behandler gjestene sine. Det er så tydelig hvor han har sin sympati og antipati, og gjester med penger og makt får stort sett alltid sympati. 

Anonymkode: 84874...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr. Phil er et prima eksempel på amerikansk søppel-tv, mye av programmet er "staged" og det brukes skuespillere. Programmet er laget for amerikanere som ikke skjønner at det er falskt, synes det er forkastelig at norske kanaler sender sånt søppel siden det er utrolig fordummende. 

Anonymkode: 7a43c...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg tror han er flinkere til å prate enn til å lytte. 

Anonymkode: 0e533...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror han VAR en god psykolog en gang i tiden, men han er det ikke nå.

Han har mange ganger sjokkert meg når det kommer til hvordan han behandler gjestene sine. Det er så tydelig hvor han har sin sympati og antipati, og gjester med penger og makt får stort sett alltid sympati. 

Anonymkode: 84874...62f

Dette tenker jeg og. Jeg regner jo mer at han må ha vært god i jobben sin en gang, hvordan ellers skulle han havne der han er nå? Han er vel ikke født inn i en rik familie. 

Anonymkode: 3c017...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette tenker jeg og. Jeg regner jo mer at han må ha vært god i jobben sin en gang, hvordan ellers skulle han havne der han er nå? Han er vel ikke født inn i en rik familie. 

Anonymkode: 3c017...198

Han er der han er nå fordi han er kompisen til Operah

Anonymkode: 4dbd0...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er der han er nå fordi han er kompisen til Operah

Anonymkode: 4dbd0...6c2

Men har han vært det hele livet? Eller ble han det fordi han utmerket seg? 

Jeg ser veldig lite på dr Phil, så jeg kjenner ikke bakgrunnen hans veldig, annet enn at jeg mener at jeg har lest at han var fra en fattig familie. 

Anonymkode: 3c017...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo det sosiologer og sosionomer gjør da, de tjener på folks sine smerter og får penger for det. I det minste er Dr.Phil ærlig. Så jeg liker han.

Anonymkode: d7b61...af5

Først og fremst: lær deg forskjellen på sosiolog og sosionom. Og psykolog. 

Dr. Phil driver tv-show, ikke terapi. 

Anonymkode: ed039...924

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ser på det av og til på TV. Men vi trenger egentlig ikke psykologer eller sosiologer. Bare be folk å skru på Dr.Phil, og se om dine problemer har en episode. Problem løst.

Anonymkode: d7b61...af5

Jeg tror han var flink inntil han fikk smaken på penger 🙄 

Anonymkode: f8a2b...406

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tror han VAR en god psykolog en gang i tiden, men han er det ikke nå.

Han har mange ganger sjokkert meg når det kommer til hvordan han behandler gjestene sine. Det er så tydelig hvor han har sin sympati og antipati, og gjester med penger og makt får stort sett alltid sympati. 

Anonymkode: 84874...62f

Fælt når han rett ut latterliggjør gjester. 

Anonymkode: ed039...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ser på det av og til på TV. Men vi trenger egentlig ikke psykologer eller sosiologer. Bare be folk å skru på Dr.Phil, og se om dine problemer har en episode. Problem løst.

Anonymkode: d7b61...af5

TVer om kan det gjøre realistisk behandling vanskeligere. Vanlig behandling innebærer jo ikke at problem, diagnose og løsning blir funnet på ett kvarter. Blir litt som å se en 10 min youtubevideo av hvordan lafte et hus og tro det er gjort iløpet av dagen. 

Anonymkode: d39aa...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mistet lisensen lenge siden. Han har også tidligere vært innblandet i forskjellige typer scams

Anonymkode: fe4d2...a5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han mistet lisensen lenge siden. Han har også tidligere vært innblandet i forskjellige typer scams

Anonymkode: fe4d2...a5d

Mistet, eller valgte å ikke fornye den? 
Og hvilke scams er han innblandet i?

Anonymkode: ed039...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette tenker jeg og. Jeg regner jo mer at han må ha vært god i jobben sin en gang, hvordan ellers skulle han havne der han er nå? Han er vel ikke født inn i en rik familie. 

Anonymkode: 3c017...198

Phil har en doktorgrad i psykologi og jobbet i et advokatfirma. Oprah brukte advokatfirmaet og var såpass fornøyd med han at hun inviterte han til programmet hennes. Han var populær gjest og fikk komme tilbake og tilbake og til slutt endte han med eget program. 

Han har helt sikkert vært faglig dyktig.

Anonymkode: ec16b...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mistet, eller valgte å ikke fornye den? 
Og hvilke scams er han innblandet i?

Anonymkode: ed039...924

Mistet. Var brudd på etiske retningslinjer, om jeg husker riktig. Tror det ligger en dokumentar på YouTube

Anonymkode: fe4d2...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mistet. Var brudd på etiske retningslinjer, om jeg husker riktig. Tror det ligger en dokumentar på YouTube

Anonymkode: fe4d2...a5d

Ok!

Anonymkode: ed039...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God psykolog....nei.

God manipulator....ABSOLUTT

Anonymkode: 66e52...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Phil har en doktorgrad i psykologi og jobbet i et advokatfirma. Oprah brukte advokatfirmaet og var såpass fornøyd med han at hun inviterte han til programmet hennes. Han var populær gjest og fikk komme tilbake og tilbake og til slutt endte han med eget program. 

Han har helt sikkert vært faglig dyktig.

Anonymkode: ec16b...e15

Takk for info! :)

Anonymkode: 3c017...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den episoden hvor en rusavhengig mann fortalte Dr.Phil at han hadde sluttet å ta med sin gamle syke mor i kirken, pga rusproblemene. Phil fikk så sjokk at han måtte gå av scenen, og da ble han filmet "backstage" der han satt med oppsperrede øyne og ristet på hodet over denne frekke, egoistiske rusmisbrukeren.. Tenk å ikke ta med sin gamle mor i kirken!?!? 

Når han fikk samlet seg gikk han ut på scenen igjen til stor applaus. 

🥴🥴🥴🥴

Anonymkode: 83034...083

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker den episoden hvor en rusavhengig mann fortalte Dr.Phil at han hadde sluttet å ta med sin gamle syke mor i kirken, pga rusproblemene. Phil fikk så sjokk at han måtte gå av scenen, og da ble han filmet "backstage" der han satt med oppsperrede øyne og ristet på hodet over denne frekke, egoistiske rusmisbrukeren.. Tenk å ikke ta med sin gamle mor i kirken!?!? 

Når han fikk samlet seg gikk han ut på scenen igjen til stor applaus. 

🥴🥴🥴🥴

Anonymkode: 83034...083

USA. :hjerte:

Anonymkode: ec16b...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Phil har en doktorgrad i psykologi og jobbet i et advokatfirma. Oprah brukte advokatfirmaet og var såpass fornøyd med han at hun inviterte han til programmet hennes. Han var populær gjest og fikk komme tilbake og tilbake og til slutt endte han med eget program. 

Han har helt sikkert vært faglig dyktig.

Anonymkode: ec16b...e15

Endte med eget program er jo en måte å se det på. Han truet seg til eget program. Han nektet å være en del av en annen sitt ramelys og ville ikke stille opp mer med mindre han fikk eget show.

Anonymkode: 66e52...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...