Gå til innhold

Depresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt i mange år med depresjon som kommer og går, og nå har den kommet tilbake igjen. Jeg begynte i jobb for 1 uke siden og skal på jobb igjen i morgen, men dette er en jobb via nav der nav betaler litt av lønna til arbeidsgiver. Nav vet om at jeg sliter med depresjon og andre ting og nå er jeg så langt nede at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. 

Skal jeg gå på jobb, eller ta sykemelding? Jeg går på AAP men er i tillegg i jobb 50%, men er også redd jeg mister arbeidsavklaringspengene om jeg ikke går på jobb. Vet ikke hvilke rettigheter jeg har og hva jeg skal gjøre. Har ligget å grått i flere timer og ser ikke lyst på noen ting..

Hva anbefaler dere å gjøre i denne situasjonen? 

Anonymkode: a3b28...d1b

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Anbefaler at du snakker med veilederen din.

Du mister ikke AAP hvis du er for syk til å jobbe, det er kun hvis du skulker unna du mister rettighetene. 

Jeg behøvde ikke å levere inn noen ny sykemelding etter jeg prøvde å jobbe 80% og det ikke gikk, det holdt å informere veilederen. 

For sikkerhetsskyld, logg deg inn på mine sider og send melding til veileder med en gang, så ringer du i morgen ettermiddag for å følge opp om de ikke har svart. 

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Du bestiller også time hos fastlegen for å få hjelp med depresjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du på arbeidsevnevurdering? Hvis det, så skal jo arbeidsevnen din vurderes, og hvis du ikke klarer å gå på jobb, så er du nok ikke klar for å prøve deg i yrkeslivet enda. 

Hvis du klarer å møte opp på jobb imorra, så gjør det. Da kan du heller enten bli sendt hjem eller si ifra at du ikke klarer mer, og dra hjem. Viktig at du har kontakt med veileder på Nav og informerer om at du ikke klarer og gå på jobb. Snakk gjerne med legen din også. 

Anonymkode: 490cd...f11

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du på arbeidsevnevurdering? Hvis det, så skal jo arbeidsevnen din vurderes, og hvis du ikke klarer å gå på jobb, så er du nok ikke klar for å prøve deg i yrkeslivet enda. 

Hvis du klarer å møte opp på jobb imorra, så gjør det. Da kan du heller enten bli sendt hjem eller si ifra at du ikke klarer mer, og dra hjem. Viktig at du har kontakt med veileder på Nav og informerer om at du ikke klarer og gå på jobb. Snakk gjerne med legen din også. 

Er ikke i arbeidsevnevurdering nei og har aldri vært i det, fikk bare beskjed at arbeidsevnen min er nedsatt med 50% og fikk AAP. 

Så fant jobbspesialisten på nav en jobb til meg som jeg har nå i sommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Men sånn litt utenom, depresjon kan man jo få hjelp med med mindre du sliter med andre ting også. Det er jo så vondt å ha det sånn, men fult mulig å bli frisk fra ❤️

Anonymkode: 68555...adb

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du deprimert da? Konkret grunn for det?

Anonymkode: 7aef9...e95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke i arbeidsevnevurdering nei og har aldri vært i det, fikk bare beskjed at arbeidsevnen min er nedsatt med 50% og fikk AAP. 

Så fant jobbspesialisten på nav en jobb til meg som jeg har nå i sommer. 

Hvis du har 50% AAP, så har du nok en aktivitetsplan også, som er laget av deg og Nav veileder. Jeg har 100% AAP, og min aktivitet er behandling. 

Nav mener nok at siden du har nedsatt arbeidsevne med 50%, så skal du kunne jobbe 50%. Men hvis du ikke klarer det, så er kanskje behandlig det som burde være din aktivitet? Og da burde du snakke med legen din og finne ut hva du skal gjøre nå. 

Har du AAP pga depresjonen din? Hvis det, så har du vært deprimert til og fra i over 1 år? Har du fått noen behandling for depresjonen din? DPS eller noe. Hvis ikke, så burde du kanskje be legen om å henvise deg til DPS.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er du deprimert da? Konkret grunn for det?

Anonymkode: 7aef9...e95

Vi har ikke noe med grunnen til at ts er deprimert. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...