Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har virus på maskinen. Det fungerer slik at maskinen plutselig henger seg opp, så må jeg slå den av på knappen fordi alt annet er låst. Jeg kan heller ikke kjøre virusprogram for maskinen henger før programmet er ferdig. Noen som vet hvilket virus dette kan være? Eventuelt hvordan jeg blir kvitt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet til å få startet maskinen i sikkermodus? I tilfelle gjør det og kjør antivirusprogrammet ditt.

Skrevet (endret)

Når du starter så trykker du på F8. Da skal det vises et antall startalternativer på skjermen. Velg Sikkermodus ved hjelp av piltastene på tastaturet. Trykk Enter. Velg hvilket operativsystem du vil starte. Hvis du har installert flere operativsystemer, velger du operativsystemet du har problemer med. Trykk Enter på nytt. Logg inn som vanlig når du får opp innloggingsruten for Windows.

Endret av Hannen
Skrevet

Men når jeg åpnet i sikkerhetsmodus, klarte jeg ikke å åpne virusprogrammet. Jeg prøvde å åpne både med sikkerhetsmodus med nettverk og vanlig sikkerhetsmodus. :forvirra:

Skrevet

Du kan eventuelt gå inn på windows oppgavebehandling (ctrl, alt + del knappen samtidig) og sjekke hva CPU ligger på og sjekke om det er ett ukjent/mystisk navn som ligger og går i bakgrunnen. Jeg har nettopp selv hatt ett ganske så irriterende virus/trojaner som styrte pcen min. Jeg klarte til slutt å finne ut av det. Du får vel ikke noe reklame poppende opp i tide og utide?

Skrevet

Nei, jeg har ikke noe reklame som popper opp. Hva er CPU?

Skrevet

Skal jeg inn på prosesser? Og hva skal jeg i såfall se etter?

Skrevet
Nei, jeg har ikke noe reklame som popper opp. Hva er CPU?

CPU er en prosessor, selve hjernen i pcen som utfører handlinger. Normalt skal cpu'en ligge på ca 2 til 7 % hvis du har explorer og små programmer oppe. Hvis cpu'en ligger ganske så høyt og du ikke har så mange handlinger på gang, da er det noe som skurrer. Det er litt vanskelig å si hva du skal se etter, for det kan være så mangt, men se om det er exe. programmer og lignende.

Får håpe du finner ut av det! :)

ps, det går ikke an å kjøre virusprogram i sikkerhetsmodus. Vet faktisk ikke hvorfor, men slik er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...