AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Skrevet 25. juli 2021 Min datter har hatt kjæreste en god stund. De elsker hverandre og er i et seriøst forhold. Han er en grei gutt. De er mye sammen og hun er ikke lengre så mye sammen med venninner. Hun har brutt avtaler med meg og venninner fordi hun prioriterer han. Skjønner at de er unge og forelsket, men jeg er lei av brutte avtaler og at hun nedprioriterer meg og vennene, som hun ikke har så mye kontakt med lengre. Er lei meg, irritert og såret over at jeg ikke kan stole på henne når vi har en avtale. Noen som har erfaring med liknende? Anonymkode: 7873b...c35
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #3 Skrevet 25. juli 2021 De er begge 16, og stormforelsket. Var en periode i vinter hvor han ringte henne hver kveld. De la aldri på, snakket til langt på natt, som gjorde at hun fikk mindre søvn. Han sluttet å ringe så mye etter jeg sendte han en melding, med klar beskjed om søvnbehov og at de holdt meg våken også. Og at samtaler i mange timer hver kveld og natt er for mye. Hadde de fått lov hadde de trolig giftet seg i morgen. Han gir henne sin fulle oppmerksomhet, gir gaver, og vil tilbringe resten av livet med henne. Han er en stødig og skoleflink ung mann, og har mange av kvalitetene jeg ønsker av en svigersønn. Men er litt bekymret over avhengigheten til hverandre og at det går på bekostning av vennskap og andre relasjoner. Litt lei meg over det da.. Anonymkode: 7873b...c35
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Skrevet 25. juli 2021 Høres ut som hun er i ferd med å miste alle vennene sine. Synd, men sånn er det bare. Det er ikke så mye mer du får gjort med det enn å snakke med henne at hun kan risikere å miste dem dersom hun totalt nedprioriterer dem. Anonymkode: a1818...da8 1
Milky Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Hun er 16 og har kjæreste; da er det ikke så populært å henge med mamma. Nye venner kan man alltids få. Akkurat det samme opplevde de rundt meg når jeg ble sammen med typen da vi var 17. fortsatt sammen idag 6 år senere og venter barn.. mange venner gadd ikke å henge med meg da jeg ikke prioriterte dem, det var deres valg og helt greit. Har nye venner den dag idag og angrer ikke på å ha prioritert kjæresten. Sier ikke at det samme kommer til å skje med datteren din, men er ikke rart eller uvanlig at unge bare henger med kjæresten 11
MapleSirup Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 Milky skrev (Akkurat nå): Hun er 16 og har kjæreste; da er det ikke så populært å henge med mamma. Nye venner kan man alltids få. Akkurat det samme opplevde de rundt meg når jeg ble sammen med typen da vi var 17. fortsatt sammen idag 6 år senere og venter barn.. mange venner gadd ikke å henge med meg da jeg ikke prioriterte dem, det var deres valg og helt greit. Har nye venner den dag idag og angrer ikke på å ha prioritert kjæresten. Sier ikke at det samme kommer til å skje med datteren din, men er ikke rart eller uvanlig at unge bare henger med kjæresten Enig. Høres veldig normalt ut. Du får justere forventningene dine, Ts. Det er en del av å være forelder. Barna forandrer seg raskere enn vi gjør. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 Milky skrev (1 minutt siden): Hun er 16 og har kjæreste; da er det ikke så populært å henge med mamma. Nye venner kan man alltids få. Akkurat det samme opplevde de rundt meg når jeg ble sammen med typen da vi var 17. fortsatt sammen idag 6 år senere og venter barn.. mange venner gadd ikke å henge med meg da jeg ikke prioriterte dem, det var deres valg og helt greit. Har nye venner den dag idag og angrer ikke på å ha prioritert kjæresten. Sier ikke at det samme kommer til å skje med datteren din, men er ikke rart eller uvanlig at unge bare henger med kjæresten Reagerte familien din da du bare var med kjæresten? Brøt du avtaler med familie og venner fordi du ville være med kjæresten din? Anonymkode: 7873b...c35
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Skrevet 25. juli 2021 MapleSirup skrev (1 minutt siden): Enig. Høres veldig normalt ut. Du får justere forventningene dine, Ts. Det er en del av å være forelder. Barna forandrer seg raskere enn vi gjør. Ja, det kan hende at jeg får justere mine forventninger. Hun begynner å bli stor, og har nok andre ting hun heller har lyst til. Det forstår jeg, har jo vært ung selv. Men å bryte avtaler synes jeg ikke er greit da. Det er jo sårende. Anonymkode: 7873b...c35 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Skrevet 25. juli 2021 Høres normalt ut. De fleste har vært der. Hadde blant annet et halvt år under studiene der jeg sov så lite at jeg knapt var på forelesning, takket nei til eksotiske ferier med familien, droppet å komme hjem i sommerferien.... Uansett. Kom meg ut av vgs med topp karakterer, tok en mastergrad, fikk en god jobb, fant en fantastisk mann jeg har vært gift med i mange år, og har et fint forhold med mamma. Det ordner seg Anonymkode: 1ba6e...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #10 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høres ut som hun er i ferd med å miste alle vennene sine. Synd, men sånn er det bare. Det er ikke så mye mer du får gjort med det enn å snakke med henne at hun kan risikere å miste dem dersom hun totalt nedprioriterer dem. Anonymkode: a1818...da8 Ja, det er noen vennskap som er faset ut her.. Anonymkode: 7873b...c35
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 ... og tips; vær støttende med tanke på syklus, p-piller og alt det der. Her var mamma fraværende. Og jeg er så glad i etterkant for at jeg 16 år gammel var fornuftig nok til ta kontakt med helsestasjonen selv, samt være superforsiktig. Anonymkode: 1ba6e...4f3 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Høres normalt ut. Hun vil lære når de sosiale konsekvensene kommer (når vennene ikke gidder lenger). Hun er bare 16 og full av hormoner. Det er lov å gjøre noen feilsteg. Anonymkode: 2c920...562 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 Helt normalt. Sønnen min og kjæresten har vært sammen siden de var 14, nå er de snart 18 og vi begynner endelig å få kontakt med han igjen. Anonymkode: 97393...558 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres normalt ut. Hun vil lære når de sosiale konsekvensene kommer (når vennene ikke gidder lenger). Hun er bare 16 og full av hormoner. Det er lov å gjøre noen feilsteg. Anonymkode: 2c920...562 Ja, det er lov å gjøre feilsteg. De er egentlig flott oppegående ungdom begge to, og det hadde vært verre om hun fant seg en badboy. Prevensjon bruker de. Jeg får vel kanskje justere mine forventninger ja. Anonymkode: 7873b...c35 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt normalt. Sønnen min og kjæresten har vært sammen siden de var 14, nå er de snart 18 og vi begynner endelig å få kontakt med han igjen. Anonymkode: 97393...558 Har det vært slitsomt i perioder? Anonymkode: 7873b...c35
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 Alle har vel vært 16 år og stormforelsket? Da glemmer en både tid og sted. Anonymkode: 3d609...a20 1
MapleSirup Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, det kan hende at jeg får justere mine forventninger. Hun begynner å bli stor, og har nok andre ting hun heller har lyst til. Det forstår jeg, har jo vært ung selv. Men å bryte avtaler synes jeg ikke er greit da. Det er jo sårende. Anonymkode: 7873b...c35 Ja, det kan jeg skjønne. Men om du ikke har måttet svelge kameler før nå, så er det på tide. Det er ikke personlig ment. Hun er forelska😊 Endret 25. juli 2021 av MapleSirup
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 MapleSirup skrev (16 minutter siden): Ja, det kan jeg skjønne. Men om du ikke har måttet svelge kameler før nå, så er det på tide. Det er ikke personlig ment. Hun er forelska😊 Takk for det, jo, et par kameler har jeg nok svelget i min tid.. Anonymkode: 7873b...c35 1
Milky Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Reagerte familien din da du bare var med kjæresten? Brøt du avtaler med familie og venner fordi du ville være med kjæresten din? Anonymkode: 7873b...c35 Ja det gjorde jeg. Og ja de reagerte og synes jeg var kjip som ditchet dem.. Endret 26. juli 2021 av Elaine Marley 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 Altså, hun er jo midt i den alderen hvor man blir helt sinnsykt forelsket. Kjærligheten er som en veldig digg rus i den alderen, så dette er jo helt normalt. Også helt normalt at hun bryter avtaler med mamma. Da jeg var 16, (for 15 år siden) var det heller ikke vanlig å ha "avtaler" om å gjøre ting med foreldrene. Vi bodde i samme hus, og dét var det, liksom. Jeg syns du bør legge fra deg tanken om å avtale å gjøre ting sammen, nå mens hun er tenåring. Dere får tilbringe tid sammen når begge tilfeldigvis er hjemme og har mulighet. Det er jo litt mer urovekkende at hun dropper venninner, for de kan bli lei og forsvinne, så dette er jo noe du ksn ta opp med henne på en pen måte, hvis hun er typen som ikke blir sur når du vil prate med henne. Du kan oppmuntre henne til å huske at hun har veldig gode venner rundt seg, som det er viktig å prioritere for å fortsette å være venner. Anonymkode: dc0d0...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå