Gjest Spacegirl Skrevet 17. september 2005 #1 Skrevet 17. september 2005 Noen som vet om det er mye undervisning med obligatorisk frammøte? Har veldig lyst til å ta den utdannelsen, men nøler litt med å flytte til Oslo. Hvis det ikke er så mye obligatorisk og jeg kan lese hjemme, så kan jeg jo reise inn til Oslo innimellom. I praksisperiodene blir jeg jo nødt til å bo der, men ellers?
Elanor Skrevet 18. september 2005 #2 Skrevet 18. september 2005 Da jeg gikk der (ferdig i 2003), var det bare noen få kurs med obligatorisk oppmøte, men det var en del innleveringer av oppgaver, og en del organsierte kollokvier og samarbeidsoppgaver, så det er mer praktisk å være tilstede. Og jeg tror uansett at det er vanskelig å kun lese dette faget hjemmefra, i og med at det ikke bare er teorifag, men også praktiske fag. Praksisplass kan du derimot ta hvor som helst i landet. Det gikk forøvrig an å ta det første året som hjemmestudent, husker jeg. Slår samtidig et slag for Oslo. Syns det er en hyggelig by å bo i.
Gjest Spacegirl Skrevet 18. september 2005 #3 Skrevet 18. september 2005 Tusen takk for svar . Får nesten tenke litt mer før jeg bestemmer meg for noe. Noe av det som stopper meg fra å flytte er de to kattene mine. Kan bli vanskelig å finne en hybel i Oslo der jeg kan ha katter. Men kanskje, hvis jeg bor hjemme første året og bare bor i Oslo i 2 år, så kunne kanskje søstra mi hatt kattene hos seg. Nei må nesten tenke litt mer på dette. Men jeg har veldig lyst da
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #4 Skrevet 18. september 2005 Synes du skal ta en tlf til høyskolen og høre jeg. Etter kvalitetsreformen ble innført er det jo på de fleste studier innført mer obl oppmøte. og høyskolen i Oslo har alltid vært flinkere til å tilby sine studenter gruppeundervisn enn feks universitetene. Selv om det ikke er obligatorisk kan det uansett være en veldig stor fordel å få med seg dette, siden man får så mye gratis ved å være på forelesn og kurs der man faktisk kan stille spm til foreleser. Og så er det det sosiale i forhold til de andre medstudentene. Hvis du tenker på kattene dine, så skal det være mulig å finne en leilighet på det private markedet hvor du kan ha katt. Da bør du finne noe som er utenfor bykjernen så de trygt kan være ute. Leiligheter utenfor bykjernen er dessuten mye billigere enn i sentrum. Sett en annonse i avisa/finn der du søker etter å leie en kattevennlig leilighet.
Grooo Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 Det er mye mer som er obligatorisk nå enn da jeg gikk der for noen år siden (ferdig i 2003 jeg og). Første året går i alle fall å ta via fjernundervisning, info her: http://www.hio.no/content/view/full/7515 Bare spørr hvis/når det er noe mer du lurer på
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #6 Skrevet 19. september 2005 Ok jeg er student der nå i 2 kl. Det er ikke mye obligatorisk undervisning. I første klasse er det ingen obligatorisk undervisning. Men det er obligatoriske prosjektarbeid i gruppe og mange oppgaver som skal løses på egenhånd. Det vil være et stort pluss å bo i Oslo og kunne følge undervisningen. Selv om det ikke er obligatorisk er noen av fagene som klassifikasjon vrient å lære seg på egenhånd. Hybel med katter skulle gå greit. Mange i Oslo som har katter også vet du Som nevnt før finnes det en fjernundervisning, men jeg ville ikke annbefalt den. Pensumlisten er lang så jeg vil tro du trenger en del veiledning.
Grooo Skrevet 20. september 2005 #7 Skrevet 20. september 2005 Man får jo veiledning når man tar fjernundervisning da... Fjernundervisning er noe helt annet enn å bo ett annet sted og kun lese på egnehånd!
Gjest Spacegirl Skrevet 20. september 2005 #8 Skrevet 20. september 2005 Jeg vingler fælt nå, men jeg har begynt å vurdere å begynne på Norges Musikkhøgskole i stedet slik at jeg fullfører den utdanninga jeg har begynt på der i stedet for å begynne på noe helt nytt, sånn som jo bibliotekarutdanning er. Valgets kvaler ... Men uansett så har jeg godtatt at jeg må flytte på meg, og jeg har også funnet noen som kan ha kattene mine de årene som jeg er student. Vet at det er mulig å ha med meg kattene, men slik jeg husker boligsituasjonen i Oslo fra sist jeg var student, så var det håpløst nok å finne et beboelig krypinn for en person, om jeg ikke skal måtte ta hensyn til kattene og at de får en trygg uteplass osv. i tillegg. Men takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå