Gå til innhold

Kjempegod sjokoladekake


Iselilja

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en oppskrift på sjokoladekake av min mor igår som jeg bare må dele med dere! Den var utrolig god og veldig saftig :icon_razz:

Langpannesjokoladekake

400gr smør/margarin

8ss kakao

4,5 dl vann

Kokes opp

Kjøl det litt ned, bland så i:

4 egg

1 boks rømme

9dl sukker

2ts natron

2ts salt

9 dl hvetemel

stekes 180grader ca 30/40 min

Krem

100g smør

6ss kaffe

4ss kakao

2ts vaniljesukker

melis til den er passe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

siden alle dere sier at den er god må jeg nesten prøve den. elsker å bake. så det er bra med noen nye oppskrifter :-D

takk for oppskriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden alle skryter av denne står den i ovnen nå. Svigers er stor fan av sjokoladekake og kommer på middag i morra :) Håper å imponere litt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle skryter av denne står den i ovnen nå. Svigers er stor fan av sjokoladekake og kommer på middag i morra :) Håper å imponere litt da ;)

ble den godkjent?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kaken skal prikkes med en strikkepinne når den er romtemperert ( før den blir kald) og før du har på glasuren. Poenget er nemlig at noe av glasuren skal trekke ned i kaka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut.

men jeg lurer på en ting, men denne kaka stå i kjøleskap? Jeg har ikke plass til en langpanne i kjøleskapet mitt... Men den går kanskje fort unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er omtrent akkurat samme oppskrift jeg har pleid å bruke, fikk den av ei som heter Marit, og den er derfor oppkalt etter henne "her i huset". Fint å se igjen oppskriften, jeg roter den alltid bort...

Den er kjempegod og veldig lett å lage (les: blir aldri mislykka) selv for meg som baker en gang hvert skuddår:-)

Trenger ikke stå i kjøleskap, men kan bli litt tørr i kantene om den ikke står kjølig (feks i en kjeller). Kan fryses med stort hell også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...