Gå til innhold

Barn/tenåringer og bryllupsFEST


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort? Vielse starter klokken 15. Middag ca 18. Har invitert 10 barn/ungdommer fra familien i alderen 3-19 år. Samboer har to tenåringer og de vil sikkert være på festen utover natta! Men da må jeg isåfall la de andre barna i alderen 16-17 år, som ikke er våre egne barn, også være tilstede? De fleste gjester er allikevel voksne og vil sikkert ikke være komfortabel med å "feste" rundt mindreårige. Og det skjønner jeg godt. 

Tenker at de minste barna må dra hjem fra kl 21, senest. Da får de middag og kaker. Er det fair å sette 20 års aldersgrense etter et visst klokkeslett? Eller er dette urimelig når det er våre egne barn som vil være tilstede? 

Anonymkode: cd6d1...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at dette styrer folk selv. Har vært med barn i alle bryllup jeg har vært i, de minste har dratt hjem tidlig men de største har gjerne vært der lenge. Tenker at foreldre som ikke vil at ungene skal se alkohol sørger for at de blir sendt hjem. 

Anonymkode: a318f...7df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert kjempehyggelig. Ikke send hjem noen.

Anonymkode: 6eb33...6c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sendt hjem noen jeg heller. Hadde jeg vært 16-17 ville jeg blitt rimelig fornærmet om jeg ikke fikk være med på hele festen. Ungdommene har heldigvis ikke blitt ekskludert i noen av de mange bryllupene jeg har vært i, og det har aldri vært noe problem for andre gjester at de har vært der heller. På bygda får man jo gå på fest når man er konfirmert. ;)

Det var tilfeldigvis ingen tenåringer i mitt bryllup, men om de unge voksne hadde vært litt yngre så hadde de fått være der så lenge de ønsket. De aller yngste gjestene tok foreldrene med hjem på det tidspunktet de selv synes det var best.

Anonymkode: a3671...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...