Gå til innhold

Er stoff virkelig så dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått symaskin og ønsket å kjøpe stoff, men overalt koster det jo over hundre kroner for meteren? Kan det stemme? Eller finnes det butikker hvor de selger det billigere? Poenget var jo å kunne sy selv så jeg kunne få billigere klær, men når stoffet er så dyrt er det billigere å kjøpe ferdig laget? 🤯

Anonymkode: 91102...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk på Stoff og stil. De har noen fysiske butikker og nettbutikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke gamle klær og lignende? 😊 Sikkert mange som til og med gir bort gratis masse klær. Trenger ikke kjøpe stoff til alt du syr. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoff er dyrt ja. Fordelen er at en får klær med personlig preg. Jeg går også i second hand-butikker, eller kjøper nye klær på salg, og så syr om. Det kan du tjene mye på, og la fantasien få virke. Da kan du sy mye fint! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoffene du kjøper er mye bedre kvalitet enn på de billigste klærne i butikken! Du finner nok billigstoffer på Wish, men er det verdt det? 
 

jeg syr selv, og klærne koster like mye men holder lengre og er mye mer behagelige.

anbefaler å starte med billigstoff da, mens du øver. F eks med gamle gardiner eller sengetøy😊

Anonymkode: 70df3...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte billigere per meter å kjøpe sengesett eller gardiner på tilbud enn å kjøpe metervare. Det kan du også finne i bruktbutikker :)  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt normalt. På stoff og stil kan du finne meterpris til under hundrelappen, men da kan også kvaliteten være deretter, dessverre! Har du muligheten bør du dra dit og kjenne på stoffet slik at du ikke ender opp med bomkjøp!

Her er et klippe av mine favorittbutikker www.stofflykke.no, www.stoffdronning.no, www.abbystekstiler.no, www.klarferdigsy.no, www.tonje.no, www.rainbowtekstiler.no 

Anonymkode: 5dae6...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr meteren for stoff er ikke dyrt. Og 'stoff' kan være så mangt:  Jersey (bomull, viskose, polyester), vevde kvaliteter som poplin, brokade, sateng, dongeri, lerret, voile etc som igjen kan være av ulike materialer som bomull, lin, silke, ull, viskose etc. 

Det høres ut som om du bør prøve den frem med gjenbrukstekstiler og bli kjent med stoffer og fremgangamåter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gjenbrukstekstiler, da får man også knapper med på kjøpet. :) Kjøper kun hvis de har lappen på, så ser jeg hvilke stoff det er. 

Anonymkode: c0fb6...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stoff er dyrt, men man får jo ofte brukt mye av den meteren om man er flink å legge opp mønsteret. Jeg har handlet en del tjukke gardiner og store duker på bruktbutikker som jeg har sydd om til bukser, kjoler og buksedress. Brukt sengetøy kjøpt billig funker fint til prøvesying om du vil testsy noe før du bruker dyrere stoffer. 

Anonymkode: 9bbc7...93e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gamle gardiner du ikke har bruk for lenger. Det er gratis. 

Anonymkode: bef00...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...