Gå til innhold

Naturlig hvite tenner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen som helst metode som fungerer, og som også gravide kan benytte seg av? Mener ikke tannbleking, men produkter (tannkremer som faktisk virker, kjerringråd etc)? Litt om meg: røyker/snuser ikke, drikker ikke kaffi, pusser og bruker fluorskyll og tanntråd. Har virkelig laaangt fra hvite tenner. Har snust og røykt tidligere, og har nok drukket alt for mye sukkerfri brus i alt for mange år. Har også veldig vondt på ett sted på tannkjøttet nå som jeg er gravid. Virkelig smertefullt. Kjennes ut som jeg har brent meg kraftig (kanskje er det nettopp dette som har skjedd også, men kan virkelig ikke erindre dette). Noen som har noen lindrende råd?  

Anonymkode: e74b5...1f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du pleid å ha hvite tenner nylig og så har de blitt gule? For ikke alle har hvite tenner eller kan få hvite tenner. Spesielt ikke etter stort forbruk av brus som har gjort emaljen tynnere så fargen på beinet under påvirker fargen på tennene. 

Anonymkode: 7701a...979

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har vel egentlig aldri hatt spesielt hvite tenner. Men frykter jo at de blir gulere og gulere, og vil gjerne i det minste gjøre de mindre gule, om ikke hvite. Tenker på om noen sitter på noen gode tips som jeg ikke kjenner til, og som faktisk fungerer litt. Alt tas i mot med stor takk 🤗

Anonymkode: e74b5...1f1

AnonymBruker
Skrevet

E7EE4443-5192-4864-A8A6-DD83331FEA00.thumb.jpeg.331aee37e46c643629b00754b27460f0.jpeg

Sage= salvie

Anonymkode: 865d0...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Fargen du ser på tennene dine sitter ikke i emaljen som mangen tror. Emaljen vår er gjennomsiktig. Fargen kommer fra laget under emaljen som heter dentin, og det er ingen kjerringråd eller til og med bleking fra butikken som når inn til dette laget og gi en varig effekt. 

Nå er det som så at emaljen kan få misfarging, men det høres ut lite sannsynlig ut i ditt tilfelle (siden du ikke røyker/snuser og ikke drikker kaffe. Andre eventuelle syndere er f.eks rødvin). Høres mer sannsynlig ut at du har syre- eller børsteskade, og da er det ikke håp for å få vekk gul-fargen. 

Whitening tannkrem gjør stortsett ikke annet enn å skade emaljen din over tid. Om du har litt misfargede tenner er det mye raskere og bedre for tenna og bare gå til tannlege og få det fjernet der raskt. 

Anonymkode: 83ca6...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...