Gå til innhold

Forsikring til katten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skaffet meg kattepus, og vil nå forsikre ham. Han er allerede chippa og kastrert. Dette er ingen rasekatt, men en typisk herlig huskatt :) Hovedsakelig innekatt, men er ute i bånd innimellom.

Hvilken forsikring har du på katten din, og er du fornøyd/kan du anbefale denne?

Anonymkode: fa2cc...444

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Agria :) ja, fornøyd

Anonymkode: 7f0c5...80e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Agria

Anonymkode: f54bd...5bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Agria. Har ikke hatt behov for den ennå, da kattene mine heldigvis har vært friske, men er fornøyd med alt som dekkes dersom noe skulle skje av ulykke eller sykdom :)

Anonymkode: 07154...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen forsikring...det er en katt, liksom! 

Anonymkode: 3914c...bec

Skrevet

Agria, Gjensidige og IF er de "3 store" forsikringsselskapene for dyr hvertfall. De aller fleste klinikker tilbyr direkteoppgjør med disse også, som er veldig greit om noe akutt skjer og regninger blir på mangfoldige tusen.

Kjempeflott at du forsikrer! Å ha økonomi til å ta vare på et dyr er alfa og omega for dyrehold.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke. Fordi jeg betaler det som trengs, den dagen det trengs. 

Har hatt, og skal ha, katter over mange år. Så da lønner ikke forsikring seg med mindre man har dårlig råd, eller mye uflaks med kattene. 

Anonymkode: a131c...ada

• Liker 1
Skrevet

Hatt Agria i 14 år snart, først på første katt som ble nesten 12 år, så har jeg på frøkna nå som snart er 2 år. Veldig fornøyd, de er som regel raske med oppgjør. Jeg har hittil tatt oppgjøret selv, veldig enkelt og greit via appen dems. 

• Liker 1
Skrevet

Agria er unødvendig dyre med høye egenandeler.

If eller tryg er like gode og mye billigere 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Tryg, veldig fornøyd! :) 

Anonymkode: c512f...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Agria. Syns de er litt dyre, men de har avtale med veterinæren vi bruker så det er veldig enkelt å få brukt forsikringen. Trenger ikke å vente på å få pengene igjen en gang, de trekker det hos veterinær.

Anonymkode: 13762...0c0

Skrevet

Hvis man forsikrer en katt har man litt for mye penger mellom henda

Skrevet

jeg tror det er billigere å bare betale hos dyrlegen dersom det skulle skje noe med katten. Forsikringer fra agria er dyrt og en utgift hver mnd. Har aldri forsikret kattene mine, men betalt de få gangene noe har oppstått. Min katt er 6 år og har vært hos dyrlege en gang. Kostet meg ca 6000.. 

AnonymBruker
Skrevet

Man skulle gjerne ønske at man hadde forsikringen når man plutselig trenger den. Noen venner av meg sin katt ble nylig syk i nyrene, det har kostet dem mangfoldige tusen på kort tid. Katten kan leve et fint liv med medisiner, så det føltes ikke humant å avlive. De angrer bittert på at de ikke tegnet forsikring. Katten deres er bare 5 år.

Selvsagt taper de fleste på forsikring, det gjør man med både bil- og husforsikring også. Ellers hadde ikke forsikringsselskap eksistert. Vi har hatt veldig god nytte av vår forsikring, med den slåsskjempen av en katt vi har. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men en god løsning kan eventuelt være å sette pengene du sparer på å ikke ha forsikring over på en konto som du kun bruker på veterinærutgifter til katten.

Skrevet

Agria her også, har ikke hatt bruk for den enda, men de har direkteoppgjør med veterinæren og det er veldig greit. Koster meg 140 kr i måneden og da drar jeg med økonomisk god samvittighet til veterinæren ved den minste mistanke om at noe er galt og det er veldig betryggende. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men en god løsning kan eventuelt være å sette pengene du sparer på å ikke ha forsikring over på en konto som du kun bruker på veterinærutgifter til katten.

Jeg synes det er en ganske dårlig løsning. Kattegorsikring er då billig ad 6 års forsikring knapt dekker en konsultasjon og litt arbeid. Man forsikrer ikke dyret sitt for «småkostnader». Man forsikrer for å få dekket eventuelle store kostnader. Men som for alle andre forsikringer jeg har, håper jeg å slippe og få noe tilbake. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...