Gå til innhold

Bivirkninger av folsyre?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har fått noen bivirkninger av å ta folsyre? Jeg lurer på om jeg har fått det, eller om det muligens kan være noe annet. Har fått så urolig mage, og veldig oppblåst, er dette normalt? Er bare 6 uker på vei, så babyen er det ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marthe77

Hei

Det høres ikke ut som noen bivirkninger, spør du meg. :roll:

Det er tvert imot veldig vanlig å være oppblåst i magen og

dermed kanskje få knip eller annen magetrøbbel. Det er iallefall jeg.

Klem fra Marthe (9+0) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok graviditeten ja! Veldig vanlig. Gir seg etterhvert, hos meg varte det til ca uke 13, og førte til at jeg så mer gravid ut fra 7.-12. uke enn jeg gjør nå i 16. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag fick tips av Synne i ett annat forum att titta på denna siten:

http://www.lommelegen.no/gravid/folat.htm

och fann följande text:

 

Det er ikke kjent at store mengder folat er farlig. Folat har heller ingen kjente bivirkninger.  

Du kan imidlertid få uheldige bivirkninger dersom du tar mange multivitamintilskudd i steden for rent folatilskudd for å oppnå anbefalt dagsdose. Da kan du blant annet få for mye A-vitamin, som er uheldig for fosteret.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karolinska sykehus i Sverige mener at en påvist "bivirkning" er flerbarns-fødsler.... :lol:

Men som det er skrevet ovenfor så kan for MYE vitaminer være skadelig for barnet, så sjekk med lege og jordmor hva du bør ta av ulike tilskudd. Jeg fikk for eksempel beskjed av fastlegen min ved aller første kontroll at jeg bør begynne med jerntabletter i uke 20. Men prøver viser at blodprosenten min er mer enn god nok til og med nå i uke 35, at jerntilskudd er helt unødvendig OG for mye jern i kroppen kan skade barnet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...