Gå til innhold

dillemma overfor kjæresten, og hvor sterk er det mulig å bli på ett år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt uvanlig, men forsåvidt artig utfordring.  Jeg har lenge trent (mest spinning) og forsøkt å motivere kjæresten min til å gjøre det samme, men han har ikke giddet det, fordi han synes det er så kjedelig sier han. Han er forsåvidt tynn, men har nesten ikke muskler. For moro skyld ble han med treningsstudio for noen få dager siden og testet makslkøftene i baseøvelsene, og han klarte da å ta 80kg i markløft, 60kg i knebøy og 50kg i benkpress og 25kg i skulderpess med stang. Nå skal han reise bort i militærtjeneste i ett år, det er i form av kontortjeneste. Han sier at dersom jeg begynner å trene og klarer å bli sterkere enn han på dette året, så vil han love å begynne å trene selv. Han sier at det ville være for flaut for han å være svakere enn meg, og derfor vil dette være en stor motivasjonsfaktor for å begynne å trene. Dette skaper også en motivasjon for meg, for jeg vil gjerne at han skal begynne å trene som sagt. Så er spørsmål: Er dette mulig for meg å oppnå? Jeg har ikke trent baseøvelser før, men vil gjerne begynne. Jeg har vurdert å t noen timer med PT også. Jeg har forresten ca. samme høyde og vekt som kjæresten min.

Anonymkode: e2a8b...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi jenter er ofte litt annerledes i styrke enn menn. Markløft, tja kanskje. Knebøy tror jeg du kan klare greit å komme opp i 80- 90 kg på et år. Benkpress antar jeg at du mener brystløft. Tja der også, men mulig. Skulderpress tror jeg at du kan klare mer enn han klarte, selv om det ikke er muskler kvinner er så sterke i i utgangspunktet. Det var jo ikke så mye han klarte.

Knebøy kan du iallefall knuse ham i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte forresten set på 12. 

Et løft hver øvelse burde ikke være en utfordring å slå ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Vi jenter er ofte litt annerledes i styrke enn menn. Markløft, tja kanskje. Knebøy tror jeg du kan klare greit å komme opp i 80- 90 kg på et år. Benkpress antar jeg at du mener brystløft. Tja der også, men mulig. Skulderpress tror jeg at du kan klare mer enn han klarte, selv om det ikke er muskler kvinner er så sterke i i utgangspunktet. Det var jo ikke så mye han klarte.

Knebøy kan du iallefall knuse ham i. 

Brystløft ? Det heter benkpress?

Anonymkode: b37e0...0ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma: valg mellom 2 onder (eller goder)

Normalt dilemma: pikk i panna eller panne i pikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brystløft ? Det heter benkpress?

Anonymkode: b37e0...0ed

Har det noe å si? Jeg lærte å gjøre brystløft. Det er hva min "lærer" kalte det,  så det er hva jeg fremdeles kaller det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en litt uvanlig, men forsåvidt artig utfordring.  Jeg har lenge trent (mest spinning) og forsøkt å motivere kjæresten min til å gjøre det samme, men han har ikke giddet det, fordi han synes det er så kjedelig sier han. Han er forsåvidt tynn, men har nesten ikke muskler. For moro skyld ble han med treningsstudio for noen få dager siden og testet makslkøftene i baseøvelsene, og han klarte da å ta 80kg i markløft, 60kg i knebøy og 50kg i benkpress og 25kg i skulderpess med stang. Nå skal han reise bort i militærtjeneste i ett år, det er i form av kontortjeneste. Han sier at dersom jeg begynner å trene og klarer å bli sterkere enn han på dette året, så vil han love å begynne å trene selv. Han sier at det ville være for flaut for han å være svakere enn meg, og derfor vil dette være en stor motivasjonsfaktor for å begynne å trene. Dette skaper også en motivasjon for meg, for jeg vil gjerne at han skal begynne å trene som sagt. Så er spørsmål: Er dette mulig for meg å oppnå? Jeg har ikke trent baseøvelser før, men vil gjerne begynne. Jeg har vurdert å t noen timer med PT også. Jeg har forresten ca. samme høyde og vekt som kjæresten min.

Anonymkode: e2a8b...feb

Nå er det en del info om deg vi ikke har. Hva er dine maksløft i de samme øvelsene? Hva er din vekt? Og vil du si du har normal sammensetning muskler/fett?

Tallene til kjæresten din skal fungering kunne slå på 1 år, med litt strukturert trening. Tipper 25kg i skulderpress blir den du må jobbe mest med 💪🏼

Endret av sicario
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mulig ut, fordel med pt så du får lært riktig teknikk og får ett treningsopplegg som passer så du slipper skader.

Klatring er også veldig god trening for styrke og kroppsbeherskelse om en skulle ønske litt avbrekk fra vekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres uproblematisk ut.

Anonymkode: 9e463...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gå helt fint det, på mye mindre enn et år og. 

Anonymkode: 3f3e6...444

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper det er en god sjanse for at du er sterkere enn han allerede, siden du allerede har trent en stund som du skriver.  Har du prøvd å se hvor tungt du klarer? Jeg gjetter sikkert 90% av alle kvinner som trener på treningsstudio er sterkere enn han. 

Anonymkode: c4f4c...700

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (3 timer siden):

Nå er det en del info om deg vi ikke har. Hva er dine maksløft i de samme øvelsene? Hva er din vekt? Og vil du si du har normal sammensetning muskler/fett?

Tallene til kjæresten din skal fungering kunne slå på 1 år, med litt strukturert trening. Tipper 25kg i skulderpress blir den du må jobbe mest med 💪🏼

Er det så mye, da? Jeg tar greit ti repetisjoner med 20 kg på skulderpress med stang uten å ha trent noe voldsomt, så én repetisjon (om det er 1RM det er snakk om her?) med 25 kg burde ikke være noe problem. 50 kg benkpress derimot, der måtte jeg nok trent mye mer for å klare det. Er det ikke heller benkpress damer generelt er mye dårligere enn menn i, sånn rent naturlig? 

 

Og til TS: litt avhengig av utgangspunktet, treningsviljen og struktur på treningen, så tror jeg alt dette skal være oppnåelig på ett år 👍

Anonymkode: c0142...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra egne erfaring bør ikke dette være noe problem. Med unntak av benkpress kanskje. Nå trener jeg uhyre sjelden benkpress, men at jeg skulle klart å ta kroppsvekten min på et år.. det tviler jeg på. 

Anonymkode: 267f0...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok en tur på treningsstudio i dag, uten kjæreste. Var litt nysgjerrig for å teste mine egne maksløft. Det viste seg at jeg i enkelte øvelser er sterkere enn han allerede nå. I knebøy klarte jeg 75kg (han klarte 60), i markløft klarte jeg 60kg (han klarte 80). I benkpress klarte jeg bare 35kg (han klarte 50kg). I militærpress klarte jeg faktisk 27,5kg (han klarte 25).  Jeg har ikke tenkt å si noe til han om dette. Men jeg har planer om å ta PT timer og trene systematisk det neste året for å se hvor sterk jeg klarer å bli.  Hvis han bare sitter på kontor så vil jeg anta at jeg har god sjanse for å klare å vinne konkurransen 🙂

For de som lurte er jeg 169cm høy og veier ca 58kg. Han er 175, og veier ca 60kg.

Anonymkode: e2a8b...feb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur du vil klare det ganske greit, men benken blir nok verst. Eg er litt overraska over at du tok meir i knebøy enn i markløft, men du har han jo her, altså. Eg har persa på 52,5kg i benken etter eit veddemål med kjærasten om førstemann til å løfte eiga kroppsvekt i benken, og det var veldig seigt å klare dei 52,5 kiloa, benken er tung. Lukke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tok en tur på treningsstudio i dag, uten kjæreste. Var litt nysgjerrig for å teste mine egne maksløft. Det viste seg at jeg i enkelte øvelser er sterkere enn han allerede nå. I knebøy klarte jeg 75kg (han klarte 60), i markløft klarte jeg 60kg (han klarte 80). I benkpress klarte jeg bare 35kg (han klarte 50kg). I militærpress klarte jeg faktisk 27,5kg (han klarte 25).  Jeg har ikke tenkt å si noe til han om dette. Men jeg har planer om å ta PT timer og trene systematisk det neste året for å se hvor sterk jeg klarer å bli.  Hvis han bare sitter på kontor så vil jeg anta at jeg har god sjanse for å klare å vinne konkurransen 🙂

For de som lurte er jeg 169cm høy og veier ca 58kg. Han er 175, og veier ca 60kg.

Anonymkode: e2a8b...feb

Nice

Om du trener målrettet og spiser nok til å bygge muskler, så tenker jeg det går helt fint. Men husk å spise nok, tror det er mange kvinner som undervurderer hvor mye de "kan" spise når de trener styrke. Over halvparten av måltidene dine burde ha fokus på protein, gjerne mer. Bland inn noe hvit ris med proteinetmåltidet ditt. Hvit ris setter i gang gode prosesser i kroppen når du spiser nok protein og trener styrke. Det er magisk. 

Anonymkode: 73782...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg ts! Oppdater gjerne tråden, eller lag dagbok («min vei til å bli sterkere enn kjæresten»😂)

Anonymkode: 0798c...725

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...