Gå til innhold

2-åring bade med redningsvest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Armringer gir jo absolutt ingen sikkerhet og er ikke anbefalt av svømmeforbundet fordi det legget barnet «feil» i vannet i forhold til å lære å svømme.

Anonymkode: 60422...4ff

Armringer har vært håpløst her. Da han var 2-3 år brukte vi redningsvest. Nå som han er 4 har vi gått over til flytevest.

Anonymkode: 0e1c5...6c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei , det ville jeg ikke brukt og jeg har hatt fryktløs unge i vann selv 

Anonymkode: 0a300...ade

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en flytevest på XXL, har allerede prøvd den ut i dag. Den fungerer gull for vårt bruk. Da får han litt oppdrift og mer mulighet til å bevege seg i vannoverflaten. Merkelig nok ble han også litt roligere da, og mer opptatt av å flyte enn å hoppe som en ape i hendene våre. 

Anonymkode: ea917...e19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine på 2 og 3 har på redningsvest når de leker rundt vann, typ kai/brygge og er litt til å fra på stranden(jeg følger med hele tiden selvsagt). Tar den av når vi har mulighet til å være én voksen per barn og kan være hands-on hele tiden. Var vitne til en drukningsulykke da jeg selv var barn, og har totalt angst for vann og småbarn egentlig. 

Anonymkode: c9154...4bf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min 3 åring bruker redningsvest når hun svømmer ut til flytebrygger for å hoppe og når vi bader ut fra svaberg og ved brygger. Inne ved land sammen med oss bruker hun Swim fin. 

Anonymkode: 9004e...bc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 15.08):

Vi bruker armringer på vår 2-åring 

Anonymkode: e308f...dd7

Det er ikke sikring nok.

Om man egentlig trenger vest altså. I grunt vann er det jo ok.

Vårt barn bader med badering og armringer - ikke uten følge altså :) 

Men - hva med å dra til langgrunne strender? 

Anonymkode: 50ff4...25b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også en spinnvill treåring i vann og totalt 3 ikke-svømmedyktige ganske små barn. Så i sommer måtte vi ha sikring i tillegg til at vi er med i vannet såklart. Her brukte de eldste redningsvest og hadde en voksen rundt. Da kunne de dykke(med ansiktet)og «svømme» rundt der det var dypere. Hoppet også fra flytebrygge.  3 åringen hadde armringer og en voksen rett ved. Han storkoste seg og var myyye lettere å håndtere i vannet med armringer. 
sikkerhet kommer foran fasade og hva andre mener💛

Anonymkode: 33233...131

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har også en spinnvill treåring i vann og totalt 3 ikke-svømmedyktige ganske små barn. Så i sommer måtte vi ha sikring i tillegg til at vi er med i vannet såklart. Her brukte de eldste redningsvest og hadde en voksen rundt. Da kunne de dykke(med ansiktet)og «svømme» rundt der det var dypere. Hoppet også fra flytebrygge.  3 åringen hadde armringer og en voksen rett ved. Han storkoste seg og var myyye lettere å håndtere i vannet med armringer. 
sikkerhet kommer foran fasade og hva andre mener💛

Meg over her, måtte bare presisere at han minste var på langgrunn strand kun der han klarte stå bunn selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...