Gå til innhold

Dating av enke/enkemann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde nok som andre her lurt på om du var klar for et nytt forhold, og kanskje vært litt redd for å "konkurrere" med en død person.. 

Men jeg hadde ikke spurt og gravd om dette med en gang, jeg hadde datet som "normalt" og så kommer man jo inn på de dypere samtalene av seg selv etter hvert om man har kjemien. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du føler at det er noe som definerer din person burde du ta det med i teksten 

Anonymkode: 0d621...bec

Tenker at det forklarer hvorfor jeg er singel, men er usikker på om det samtidig «skremmer bort» folk.

Jeg ser jo på flere av de som svarer i tråden at de har klare formeninger om hva jeg er og hvordan jeg har det og tror kanskje at det er en rekke fordommer ang hva som er rett og galt.

Anonymkode: 8a448...538

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tenker at det forklarer hvorfor jeg er singel, men er usikker på om det samtidig «skremmer bort» folk.

Jeg ser jo på flere av de som svarer i tråden at de har klare formeninger om hva jeg er og hvordan jeg har det og tror kanskje at det er en rekke fordommer ang hva som er rett og galt.

Dette med å fokusere på seg sjøl og hva en ønsker er en ting , men den evt nye partneren  har også egne behov og ønsker. 
En bør tenke over om hva en har å tilføre et annet menneske i en sånn situasjon. 
Å si at en er klar for å starte på nytt er ikke det samme som at en er det i virkeligheten. 
Å bli sammen med en enkemann som vil begynne på nytt etter 6 mndr ville være altfor tøft for begge parter. 

Anonymkode: 6b1a5...a9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette med å fokusere på seg sjøl og hva en ønsker er en ting , men den evt nye partneren  har også egne behov og ønsker. 
En bør tenke over om hva en har å tilføre et annet menneske i en sånn situasjon. 
Å si at en er klar for å starte på nytt er ikke det samme som at en er det i virkeligheten. 
Å bli sammen med en enkemann som vil begynne på nytt etter 6 mndr ville være altfor tøft for begge parter. 

Så fordi du har datet en enkemann så skaper det presedens for alle andre enker/enkemenn, eller har du erfaring/statistikk utover dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri datet noen, hvor det bare var 6 mnd siden personen ble enkemann. For jeg tror ikke personen er klar for å gå videre. Det er ut fra mine erfaringer.

På samme måte som jeg ikke vil date en mann som har vært singel i 6 mnd, etter et langt ekteskap. 

Anonymkode: 9c76b...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (18 timer siden):

De praktiske tingene rundt et dødsfall fikses i løpet av uker maks et par måneder. Så dette er faktisk ikke noe argument.

Være enkemann/kvinne og det å miste en partner ved utroskap er om du tror det eller ei ikke store forskjellen på. Det er mange som sliter med akkurat de samme reaksjonene som sorg blant annet. 

Mamma døde for 7 mnd sia etter et langt sykeleie. Det var og er mye å ordne etter hennes dødsfall. Kontakt med institusjonen, pappa få sitte i uskifta bo, kontakt med alle slektninger og venner. Likvake, begravelse, dødsannonse, minneside, alle kondolansene. Bare det å velge ut, bestille, betale og vente på å få produsert gravstein tar tid, og den kan uansett ikke settes opp når det er tæle i jorda. Alle klær, smykker og kosmetikk etter mamma skulle fordeles. Hennes bøker, papirer, småmøbler og småting gis bort eller selges. Som er en stor praktisk og emosjonell jobb å sortere i. Soverommet til pappa skulle ommøbleres til én person. Det å følge opp alle i familien som også sørger. Ta valget om det skal være plass til én til på gravsteinen. La være å gråte når man ser barna i konas gamle klær mens de ler som henne. 

Ja, noen klarer å gå raskt videre fra både et dødsfall og et samlivsbrudd. Fordelen med et brudd er slik jeg ser det at du kan bli sint på vedkommende som gikk eller svikta. Mens en som dør kan man lettere bare savne. 

Folk er ulike. Men jeg ville vært redd for at en nybakt enkemann på Tinder bare var ute etter sex, trøst eller en rebound. Om jeg møtte ham via venner, kunne jeg visst mer om dødsfallet og måten han takla det på.

Anonymkode: 861e6...8aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så fordi du har datet en enkemann så skaper det presedens for alle andre enker/enkemenn, eller har du erfaring/statistikk utover dette?

Jeg ville tro at det i alle normale tilfeller så tar det tid å bearbeide tapet av en ektefelle. 
Det er noe jeg har hørt fra andre som har mistet en partner, og ikke bare min erfaring . 
Men om du er av en annen oppfatning så får det så være. 
Spørsmålet er hvilke reaksjoner du får når du forteller din historie til evt dater. 
Det vil være en målestokk å forholde seg til 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis ikke det er noe som preger deg i hverdagen nå og innstilling til ny partner ville jeg unnlatt å ha det med i bio/tekst om deg. Hvorfor man er singel er jo noe man naturlig kommer inn på etterhvert, muligens. Jeg har heller ikke tekst som forklarer hvorfor jeg er singel😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...