AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Jeg mistet min ektefelle i år og drister meg nå til å legge ut en profil på en datingside. Hva er typiske ting du ville ha spurt vedkommende om hvis du fikk kontakt, er f. eks omstendighetene rundt dødsfallet noe du ville vite om? Anonymkode: 8a448...538
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 Tror ikke jeg ville spurt om noe spesielt. Selv om enker og enkemenn er litt mindre vanlig i min alder enn vanlige samlivsbrudd, er det tross alt fortsatt snakk om en person med tidligere, tilbakelagte forhold bak seg, som alle andre. Ville vel si at den aller største forskjellen er at en enke eller enkemann stort sett alltid har 100% ansvar for eventuelle barn, mens ved et normalt brudd er det delt omsorg. Anonymkode: 4d63b...e70
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Jeg ville ha spurt vedkommende om h*n virkelig var klar for å engasjere seg på nytt? Jeg var sammen ned en enkemann i et år, og det ble vanskelig siden han ikke greide å fokusere på oss to, men var veldig opptatt av sine egne følelser og behov . En bør ta seg tid til å sørge og bli klar for omverden . Både for sin egen og den nye evt kjæresten sin del. Anonymkode: 6b1a5...a9c 9
Poision-Ivy Skrevet 23. juli 2021 #4 Skrevet 23. juli 2021 Jeg ville IKKE spurt om noe relatert til dødsfallet og tapet av ektefellen i det hele tatt. Om personen er på en dating app regner jeg med at de er klare for noe nytt og tar ansvar for egne følelser selv. Eneste fordel jeg ser ved å skrive at man er enke/enkemann kontra singel er at du (i alle fall fra meg) vil slippe spørsmål om hvor lenge du har vært singel og lignende graving i den retning. Har null problem og berøringsangst rundt dype temaer som liv og død men ville ikke tatt initiativ til å snakke om dette - ville ventet til den andre fortalte selv. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 Jeg ville ikke spurt om noe over melding. Om vi møttes fysisk ville jeg spurt litt om tonen var bra, ellers ville jeg latt det være. Det jeg ville lurt på er: -Hvor lenge siden var det at det skjedde? -Var det din store kjærlighet du mistet? -Er du klar for noe nytt? Det store spørsmålet er vel egentlig om det var din store kjærlighet som ble tatt fra deg. Det er jo ikke så kjekt å aldri kunne bli nummer en Anonymkode: 08448...4ff 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 Hvis du mistet ektefellen i år ville jeg nok tenkt at du ikke var klar, da har du vært alene ca 6 mnd, det synes jeg er lite også i forhold som har tatt slutt, vil ha noen som har vært singel helst 1 år. Så jeg hadde nok spurt hvor lenge siden du ble enke/enkemann. Tror også det er stor forskjell der, menn finner seg raskt igjen noen ofte, damer bruker lengre tid. Anonymkode: c0a04...2b9 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 For meg hadde det kommet som en respons på hva du forteller, og hvor mye du sier. Hvis du allerede på chat nevner at du er enke, så er det naturlig for meg å følge det opp med spørsmål om hvordan etc. Noen ganger føles det helt naturlig å komme litt under skinnet på folk, allerede på skrivestadiet. Andre ganger er det naturlig å møtes raskt, og heller spare de dype samtalene til man har sett an personen. Ingen fasit der. Anonymkode: ebe4a...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 Jeg ville vært skeptisk med tanke på at du mistet ektefellen din i år, vi er bare i juli, så da er det ferskt enda. Må også innrømme at jeg har tatt litt skrekken etter å ha vært "søppelbøtte" for en venninne i flere år da hun gikk inn i et forhold med en enkemann. Alt det hun måtte stå i, hadde jeg aldri orket! Men hun var jo borte, vekk forelsket, og de har vært sammen i over 10 år nå, så det gikk jo bedre og bedre. Godt for dem, men jeg hadde ikke klart å være så tålmodig. Nå er jeg jo i en alder hvor det å møte noen som har mistet en ektefelle ikke er så usannsynlig, så en skal aldri si aldri. Men jeg vil være kjæreste, ikke terapeut. Anonymkode: 1f159...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg ville vært skeptisk med tanke på at du mistet ektefellen din i år, vi er bare i juli, så da er det ferskt enda. Må også innrømme at jeg har tatt litt skrekken etter å ha vært "søppelbøtte" for en venninne i flere år da hun gikk inn i et forhold med en enkemann. Alt det hun måtte stå i, hadde jeg aldri orket! Men hun var jo borte, vekk forelsket, og de har vært sammen i over 10 år nå, så det gikk jo bedre og bedre. Godt for dem, men jeg hadde ikke klart å være så tålmodig. Nå er jeg jo i en alder hvor det å møte noen som har mistet en ektefelle ikke er så usannsynlig, så en skal aldri si aldri. Men jeg vil være kjæreste, ikke terapeut. Anonymkode: 1f159...e6e Det siste jeg er ute etter er en terapeut partner.. Anonymkode: 8a448...538
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 Ville nok i utgave vært skeptiske til å date noen som nylig var blitt enkemann om det ikke var en jeg kjente. Om det var en fremmed, ville jeg ønska at han hadde vært enkemann ett år eller mer. Anonymkode: 861e6...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville nok i utgave vært skeptiske til å date noen som nylig var blitt enkemann om det ikke var en jeg kjente. Om det var en fremmed, ville jeg ønska at han hadde vært enkemann ett år eller mer. Anonymkode: 861e6...8aa Fordi? Anonymkode: 8a448...538
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi? Anonymkode: 8a448...538 Fordi mange trenger å sørge for å komme over tapet. Og holder på med praktiske ting rundt dødsfallet. Anonymkode: 861e6...8aa 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fordi? Anonymkode: 8a448...538 Jeg synes det er rart at en som nylig har blitt enke/enkemann lurer på dette. Anonymkode: 1f159...e6e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes det er rart at en som nylig har blitt enke/enkemann lurer på dette. Anonymkode: 1f159...e6e Det er jo godt at du har alle svarene.. Anonymkode: 8a448...538
Antiviruset Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi mange trenger å sørge for å komme over tapet. Og holder på med praktiske ting rundt dødsfallet. Anonymkode: 861e6...8aa De praktiske tingene rundt et dødsfall fikses i løpet av uker maks et par måneder. Så dette er faktisk ikke noe argument. Være enkemann/kvinne og det å miste en partner ved utroskap er om du tror det eller ei ikke store forskjellen på. Det er mange som sliter med akkurat de samme reaksjonene som sorg blant annet. Så å date etter noe slikt ? Snakke om interesser og verdier helt i starten, treffes og bli bedre kjent. Så kan man gå inn på de dypere samtalene er min mening. Begynne med dette ovenfor mennesker man overhodet ikke kjenner er ikke noe suksessfaktor å bringe inn som temaer når man oppretter den første kontakten.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 For min del hadde jeg ikke tatt initiativ til hverken chat eller date med en som tidlig i løpet hadde fortalt at han var enkemann. Det har jeg vært med på før, og aldri igjen. Vedkommede fortalte raskt at han var enkemann, og derfra handlet det mer om hans avdøde kone enn om noe annet. Hun var jo perfekt. Ingen kunne fylle hennes sko. Hun var så vakker. Altså... Har full forståelse for at det er tungt å miste sin kjære til døden, ingen tvil om det. Selv mistet jeg min mann til en annen kvinne, men har aldri nevnt det i datingsammenheng. Noen ting kan faktisk være greit å ikke snakke om helt i begynnelsen. Anonymkode: 02288...96d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #17 Skrevet 24. juli 2021 Jeg ville lurt på hvor lenge det var siden dødsfallet, hvor gammel ektefellen var (kanskje mye eldre enn deg). Ville også lurt på hva vedkommende døde av, men hadde nok ikke spurt direkte - ville evt spurt om det skjedde brått. Det er jo forskjellig om man f eks mister ektefellen i en brå ulykke, et plutselig hjerteinfarkt e.l. mot at det er en mer langtrukken sykdom som kreft, demens e.l. Er du fortsatt i sjokk, eller har du gjort mye sorg unna på forhånd? Ville vært skeptisk til en som var blitt enkemann i år, tenkt at vedkommende var ute etter «hvemsomhelst» bare for å være i forhold…. Anonymkode: 60903...ba3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #18 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er jo godt at du har alle svarene.. Anonymkode: 8a448...538 Ikke sant. Jeg er den allvitende her inne Jeg vet i hvert fall nok om sorg til å vite at man bør bearbeide den før man går inn i et nytt forhold. Med mindre du ikke hadde særlig gode følelser for din døde ektefelle, går det mer enn noen måneder før man er klar for noe nytt. Det trodde jeg en enke/enkemann forsto av seg selv. Anonymkode: 1f159...e6e 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #19 Skrevet 24. juli 2021 Bør jeg i nevne i teksten i profilen at jeg er enke/enkemann, eller la det komme frem senere? Anonymkode: 8a448...538
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #20 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bør jeg i nevne i teksten i profilen at jeg er enke/enkemann, eller la det komme frem senere? Anonymkode: 8a448...538 Hvis du føler at det er noe som definerer din person burde du ta det med i teksten Anonymkode: 0d621...bec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå