Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
cerruti skrev (På 10.4.2025 den 19.34):

Er du seriøs? Du skjønner vel at hun ikke er det? Skjerp deg med den fat-shamingen

Det er hun nok , bare å google det å se hennes forrige vektreise så ser du at hun må ha gått opp mer enn hun gikk ned sist . 

• Liker 4
Skrevet
JojoMoyes skrev (9 timer siden):

Det er hun nok , bare å google det å se hennes forrige vektreise så ser du at hun må ha gått opp mer enn hun gikk ned sist . 

Jeg er seriøs ja. Aurora er veldig flink til å posere seg mindre enn hun er 🙈 Møtte på henne i fjor, da veide jeg over 100 kg selv men følte meg liten i forhold til henne. Sykelig fedme heter det, og må tas tak i om man ønsker å bevare helsa (noe jeg også har gjort selv)

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og brukerdebatt. 

Sol, admin. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lillemor1982 skrev (På 10.4.2025 den 7.33):

Kan jo umulig hjelpe å være 50 kg overvektig 🤷‍♀️ Kroppen må jo slite bare med å bære kiloene. Det hører man jo på pusting og pesing når hun går og snakker samtidig!

Man blir ikke utbrent av fedme.

Man kan få en rekke helseplager.

Det du snakker om er dårlig kondis. 

Virker som de som ikke tør fatshame direkte på IG tar det ut her 😅 Hun vet hun er tjukk - FÅ DET INN I NØTTA. Alle i hop. 

Og edit:

I de to neste trådene om to andre influencerr shames de for det motsatte med påstander om Ozempic og liknende.

Det blir liksom galt uansett

Endret av AprilLudgate
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå er hun på de som drikker foran barna, eller fronter alkohol hele tiden i påsken. Enten på afterski eller andre steder. Hvorfor kan ikke folk få gjøre som de ønsker, uten å få voksenkjeft..

• Liker 7
Skrevet

Hun har jo rett.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
hippyskippy skrev (31 minutter siden):

Hun har jo rett.

Enig..

• Liker 1
Skrevet
Coco71 skrev (10 timer siden):

Nå er hun på de som drikker foran barna, eller fronter alkohol hele tiden i påsken. Enten på afterski eller andre steder. Hvorfor kan ikke folk få gjøre som de ønsker, uten å få voksenkjeft..

Det er veldig bra at Aurora tar opp dette. Mange voksne er åpenbart ikke i stand til å ta gode valg når det kommer til alkohol rundt barn. 

• Liker 4
Skrevet

Det er altfor mye alkohol rundt barn, så bare bra hun tar det opp. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Har hun rett? I følge hvem da?

hvem vet hva som er i glasset til alle i Norges lamd? Hvem er hun som skal bestemme hva som er bra eller ikke? Når vi er på fjellet med barna i påsken, så er vi ute hele tiden. Står ski og ingen sminke, spiller spill og griller. Skal hun sitte å kommentere på andre som bruker 2 timer bare på å sminke seg før hun kan gå ut? Hbilke signal gir det? For ikke snakke om at hennes datter drikker i en alder av 16 år, hadde vært mer bekymret for det .. Så nei hun har ikke alltid rett, hun er ikke hjemme hos alle og sjekker.. Mange ganger har folk det utrolig gøy uten alkohol også, mens det ser ut som folk drikker.. Hun har ingen rett å dra alle som er til fjells eller andre steder ned i dritten, bare fordi hun ikke har drukket på et år..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er utrolig mange som drikker med barn til stede. Det ser jeg både blant influensere og kjente. Barn merker forskjell på voksne før vi tror og mange tar ikke dette på alvor. Snakker av erfaring. Det kan være utrolig skadelig! Veldig glad for at Aurora tar opp dette!

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Coco71 skrev (4 timer siden):

Har hun rett? I følge hvem da?

hvem vet hva som er i glasset til alle i Norges lamd? Hvem er hun som skal bestemme hva som er bra eller ikke? Når vi er på fjellet med barna i påsken, så er vi ute hele tiden. Står ski og ingen sminke, spiller spill og griller. Skal hun sitte å kommentere på andre som bruker 2 timer bare på å sminke seg før hun kan gå ut? Hbilke signal gir det? For ikke snakke om at hennes datter drikker i en alder av 16 år, hadde vært mer bekymret for det .. Så nei hun har ikke alltid rett, hun er ikke hjemme hos alle og sjekker.. Mange ganger har folk det utrolig gøy uten alkohol også, mens det ser ut som folk drikker.. Hun har ingen rett å dra alle som er til fjells eller andre steder ned i dritten, bare fordi hun ikke har drukket på et år..

Hun drar vel ikke alle som et til fjells ned i dritten selv om hun påpeker at det er høy alkoholføring i monitor for tiden?! Veldig mange holder seg langt unna alkohol med barn til stede, men jammen er det mange som ikke gjør det også. Det er vel kun de hun kommenterer. Det er mye alkohol i SoMe både i jula, påska, 17.mai, sommerferien osv. Det er kampanjer som går på det med alkohol rundt barn, så det er ikke akkurat Aurora som har funnet på dette. I en ellers overfladisk influenserverden må det vel være bra at et slikt samfunnsproblem blir tatt opp? Alt for mange barn lider under foreldrenes alkoholmisbruk, så heia ALLE som setter fokus på det! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er en influencer, ikke noe annet.. 

Er det noen som setter ned flasken i Påsken fordi hun er moraliserende og skal lage en debatt om dette? Nei!

Hvis hun synes at det er for mye alkohol på sosiale medier så synes andre at det er for mye fronting av fedme, fokus på sminke, fokus på shopping, vesker, rett og slett så er den dama lite miljøbevisst..

Men å rette pekefinger hjelper ikke barn som har vokst opp med alkoliserte foreldre, det bringer bare frem mere skam.. 

Skjønner egentlig at hun tar avstand siden familien sliter med alkohol og venninnen hennes som har en samboer som er avhengig, men ikke alle har det sånn..

Men en pekefinger fra henne, nei det kan hun droppe. Kleint og teit spør du meg..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Assa.... jeg har selv et avslappet forhold til alkohol, det er jeg også vokst opp med. Jeg tror de fleste er enige i at å drikke seg drita foran barn er ugreit. Vi har jo sett disse reklamene med VR-briller der barn blir satt i meget uheldige og skremmende situasjoner rundt alkohol.

Jeg tror likevel det er mer sammensatt enn som så. For eksempel et barn som vokser opp med stabile, kjærlige voksne, trygge rammer og alt det der, vil nok ikke tenke mye over det om mor og/eller far tar seg en øl på verandaen i påsken. Et barn som vokser opp mer ustabilt, der de voksne kanskje er urettferdige, uberegnelige og rammene er uklare og de kanskje har opplevd ubehag rundt alkohol tidligere, vil bli mer på vakt og mer redde når foreldrene drikker alkohol.

Problemet er jo at vi ikke vet hvilken gruppe alle disse forskjellige barna er i, vi vet også at svært mange barn i Norge vokser opp i hjem der de ikke har det bra.

Men poenget mitt var egentlig at Aurora fikk et motsvar og jeg husker det selvfølgelig ikke ordrett, men jeg syns hun svarte veldig bra på det og hun syns at det var fint at man kun diskutere en sak fra begge sider. 

• Liker 7
Skrevet

Det største problemet er vel glorifiseringen av alkohol i sosiale medier. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Ser ut som A suuuger energien ut av Kine, A vil skinne , ikke bare i væremåte, men også i tale.....slitsomt å høre på , jenter som leker voksne, innimellom høres hun slik ut ... :p Kine oppleves noen erfaringer  og år eldre, ambisjoner for egen helse har hun også :) 

• Liker 3
Skrevet

Hva med glorifisering av fedme?🤔

Skrevet

Hun poster ikke så mye av treningen og den sunne maten. Har hun gått bort fra det?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvem er det hun sikter til, som holder en baby og samtidig er synlig beruset?

Bra hun tør å si ifra uansett, alkohol og barn hører ikke sammen!!

• Liker 3
Skrevet

Hører på podcasten hun gjester med Helle. Der sier hun at hun startet som influenser når hun hadde fått siste barnet…. Det stemmer jo ikke…. Hun startet å blogge for veldig mange år siden …. Når hun hadde blitt så tynn… rart!!!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...