Bondi Skrevet fredag kl 21:32 #541 Del Skrevet fredag kl 21:32 JojoMoyes skrev (6 minutter siden): Ja ! Og det var hennes siste sommer eller hvilken årstid hun nevnte som overvektig , fordi hun var lei av det . Men nå vil hun være feit i fred 🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Nettopp! Jeg tror det er dette som gjør folk forvirret når hun snakker med to tunger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet lørdag kl 07:06 #542 Del Skrevet lørdag kl 07:06 JojoMoyes skrev (9 timer siden): Ja ! Og det var hennes siste sommer eller hvilken årstid hun nevnte som overvektig , fordi hun var lei av det . Men nå vil hun være feit i fred 🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Klart hun vil være «feit i fred»! Du eller andre, har ingenting med dette å gjøre! Som sagt, er å være overvektig en kamp for de fleste, og ikke så enkelt som du vitner om å tro! 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet søndag kl 11:23 #543 Del Skrevet søndag kl 11:23 Nå stusset jeg veldig. Har nylig begynt å følge henne på IG, men har jo kikket innom endel. Nå kom annonse på: Lifesum appen. Hun forklarer den som en app hvor man kan bli påminnet, og få tips til hvordan spise mer rett balanse av div, Jeg har brukt denne endel selv, og det er jo delvis riktig. Men primært er det en app for KALORITELLING. Og ment primært for slanking. Man må ikke bruke den slik, men appen er bygget opp for full logging i detalj av kalorier, og hva de kaloriene består av. Basert på dette får man oppfordringer. Jeg ble ganske skuffet her fordi: Ja, jeg har selv brukt appen. Når bruker flesteparten denne? Når vi ønsker basicly slanke oss, miste vekt - bli mindre osv. Hun har aldri fremmet «ingen skal ned i vekt», men dette er ikke en god app for «utbrenthet» som hun vinkler den til. Den er ment som å være kaloriteller og nøye tracking av matinntak. Altså veldig triggende for potensiell spiseforstyrret atferd for endel. Dette gir jeg terningkast 0. Ta heller reklame for bevegelsesglede, apper som opplysnkngskontoret frukt&grønt - ikke regelrette slankeapper. Denne henger ikke sammen med prisen hun mottok ass. Ikke at hun forplikter seg til noe som helst, men denne ble et lite klokt valg av samarbeidspartner med den profilen hun jo har valgt. For nå ble hun ikke «la kroppen min være i fred», men «kom hit for diet culture habits». Nei ass. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer48 Skrevet søndag kl 12:18 #544 Del Skrevet søndag kl 12:18 AprilLudgate skrev (45 minutter siden): Nå stusset jeg veldig. Har nylig begynt å følge henne på IG, men har jo kikket innom endel. Nå kom annonse på: Lifesum appen. Hun forklarer den som en app hvor man kan bli påminnet, og få tips til hvordan spise mer rett balanse av div, Jeg har brukt denne endel selv, og det er jo delvis riktig. Men primært er det en app for KALORITELLING. Og ment primært for slanking. Man må ikke bruke den slik, men appen er bygget opp for full logging i detalj av kalorier, og hva de kaloriene består av. Basert på dette får man oppfordringer. Jeg ble ganske skuffet her fordi: Ja, jeg har selv brukt appen. Når bruker flesteparten denne? Når vi ønsker basicly slanke oss, miste vekt - bli mindre osv. Hun har aldri fremmet «ingen skal ned i vekt», men dette er ikke en god app for «utbrenthet» som hun vinkler den til. Den er ment som å være kaloriteller og nøye tracking av matinntak. Altså veldig triggende for potensiell spiseforstyrret atferd for endel. Dette gir jeg terningkast 0. Ta heller reklame for bevegelsesglede, apper som opplysnkngskontoret frukt&grønt - ikke regelrette slankeapper. Denne henger ikke sammen med prisen hun mottok ass. Ikke at hun forplikter seg til noe som helst, men denne ble et lite klokt valg av samarbeidspartner med den profilen hun jo har valgt. For nå ble hun ikke «la kroppen min være i fred», men «kom hit for diet culture habits». Nei ass. Jeg bruker Lifesum, skriver inn alt jeg spiser pr.dag. Liker og følge med på hvor mange kalorier, protein, fett og karbohydrater jeg får i meg hver dag. Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken. I begynnelsen var det «slanke app» for meg. Enig med deg, hun burde vel reklamere for en annen app 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet søndag kl 12:28 #545 Del Skrevet søndag kl 12:28 Kjenner flere som bruker denne til å se at de holder seg innenfor riktig mengde proteiner i løpet av dagen. Alle disse trener mye og er slanke og skal ikke ned i vekt. Har brukt den selv litt sånn, men har også bruk den for kaloritelling ved vektnedgang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet søndag kl 17:52 #546 Del Skrevet søndag kl 17:52 Tiara07 skrev (5 timer siden): Kjenner flere som bruker denne til å se at de holder seg innenfor riktig mengde proteiner i løpet av dagen. Alle disse trener mye og er slanke og skal ikke ned i vekt. Har brukt den selv litt sånn, men har også bruk den for kaloritelling ved vektnedgang. Poenget mitt er at du og jeg kan bruke apper til hva vi vil selv, men Lifesum er laget for: - Kaloritelling på desimalen - Registrere ALT du putter i munnen i form av nøyaktige mål (teskje,dl, antall) - Du lærer nøyaktig kaloriinnhold i ALL mat ned på mikronivå Dette er svært triggende og fremmer rigiditet og restriksjoner. Jeg har fulgt den selv, og man teller ikke «ca 2 egg, ei vanlig brødskive og et eple». Du oppfordres til å velge SUPERNØYAKTIG. Hva skjer om du går over ditt kalorimål? Du får varsel, og du får oppsummeringer på mail. Dette er Grete Roede/andre dietter bare i en app med noen tweaks. Bare tull at man trenger en app for å vite ca proteinnivå eller nok fett. Det kan man google en enkelt gang og skjønne at «ok, ca 1 kylling, 1 egg, kikerter, melk og blablabla er ca sånn». Ingen som ikke ønsker nettopp rigid registrering trenger apper som teller kalorier og sender masse varsler og viser graf for vekt. Restriksjon, rigiditet og kaloritelling er det første man AVVENNES på opphold for spiseforstyrrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet søndag kl 17:58 #547 Del Skrevet søndag kl 17:58 Sommer48 skrev (5 timer siden): Jeg bruker Lifesum, skriver inn alt jeg spiser pr.dag. Liker og følge med på hvor mange kalorier, protein, fett og karbohydrater jeg får i meg hver dag. Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken. I begynnelsen var det «slanke app» for meg. Enig med deg, hun burde vel reklamere for en annen app Ja, jeg har brukt den både til ønske om nedgang - og vedlikehold av vekt. Men jeg var jo klar over hva jeg drev med, jeg lot ikke som om det var en «helseapp generelt». Jeg levde rigid og restriktivt de periodene, fordi: ville ned, eller ikke opp i vekt. Dette gjør jo at man blir superbevisst, og jeg kunne jo si ca kaloriinnhold på omtrent alt. Så den fungerte jo sånn sett, jeg unngikk mye- for ellers sier jo Lifesum ifra 😅🤷♀️ Og det ble sånn «hm…litt nøtter og noen slices avocado på skiva sprekker budsjettet med 200 kalorier….da må jeg kutte 200 kcal fra noe annet- hva da» - tankegang. Som er poenget med appen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Diamond Skrevet tirsdag kl 21:09 #548 Del Skrevet tirsdag kl 21:09 Hvorfor er hun utbrent? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet tirsdag kl 21:23 #549 Del Skrevet tirsdag kl 21:23 AprilLudgate skrev (På 6.4.2025 den 12.23): Nå stusset jeg veldig. Har nylig begynt å følge henne på IG, men har jo kikket innom endel. Nå kom annonse på: Lifesum appen. Hun forklarer den som en app hvor man kan bli påminnet, og få tips til hvordan spise mer rett balanse av div, Jeg har brukt denne endel selv, og det er jo delvis riktig. Men primært er det en app for KALORITELLING. Og ment primært for slanking. Man må ikke bruke den slik, men appen er bygget opp for full logging i detalj av kalorier, og hva de kaloriene består av. Basert på dette får man oppfordringer. Jeg ble ganske skuffet her fordi: Ja, jeg har selv brukt appen. Når bruker flesteparten denne? Når vi ønsker basicly slanke oss, miste vekt - bli mindre osv. Hun har aldri fremmet «ingen skal ned i vekt», men dette er ikke en god app for «utbrenthet» som hun vinkler den til. Den er ment som å være kaloriteller og nøye tracking av matinntak. Altså veldig triggende for potensiell spiseforstyrret atferd for endel. Dette gir jeg terningkast 0. Ta heller reklame for bevegelsesglede, apper som opplysnkngskontoret frukt&grønt - ikke regelrette slankeapper. Denne henger ikke sammen med prisen hun mottok ass. Ikke at hun forplikter seg til noe som helst, men denne ble et lite klokt valg av samarbeidspartner med den profilen hun jo har valgt. For nå ble hun ikke «la kroppen min være i fred», men «kom hit for diet culture habits». Nei ass. Dette er som influensere flest ! Reklamerer villig vekk for ting bare de tjener nok penger på det ! At hun personlig trengte å gjøre en livsstilsendring på alle måter er jo ikke en bombe for noen , men ja dette var ganske drøyt og vinklingen « bort fra vekt og fokus på utbrent ) Nei ! Bare nei , kjøper den ikke . Hun er fortsatt ikke en kandidat for årets forbilde … 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockefot99 Skrevet tirsdag kl 21:25 #550 Del Skrevet tirsdag kl 21:25 Purple Diamond skrev (15 minutter siden): Hvorfor er hun utbrent? Prata for mye svada. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 11 timer siden #551 Del Skrevet 11 timer siden Purple Diamond skrev (23 timer siden): Hvorfor er hun utbrent? Gud veit. Hun sitter jo stort sett foran speilet, sminker seg, kjefter, smeller og går på kafé🤷♀️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondi Skrevet 10 timer siden #552 Del Skrevet 10 timer siden Purple Diamond skrev (På 8.4.2025 den 23.09): Hvorfor er hun utbrent? Den store elefanten her som ingen tør å røre ved er nok: kostholdet hennes, kombinert med en hverdag der hun må være med på alt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 9 timer siden #553 Del Skrevet 9 timer siden Bondi skrev (1 time siden): Den store elefanten her som ingen tør å røre ved er nok: kostholdet hennes, kombinert med en hverdag der hun må være med på alt. Eller hun kan være utbrent fordi hun har mye stress/tankekjør i kroppen. Det MÅ ikke være kostholdet… De fleste jeg vet om som er utbrente er folk med helt normalt kosthold og vekt (for det skinner jo gjennom at det er vekten du mener som er en av grunnene, siden du ikke vet så mye om kostholdet hennes). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 6 timer siden #554 Del Skrevet 6 timer siden Bondi skrev (4 timer siden): Den store elefanten her som ingen tør å røre ved er nok: kostholdet hennes, kombinert med en hverdag der hun må være med på alt. Man blir ikke utbrent pga kosthold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 2 timer siden #555 Del Skrevet 2 timer siden Bondi skrev (8 timer siden): Den store elefanten her som ingen tør å røre ved er nok: kostholdet hennes, kombinert med en hverdag der hun må være med på alt. Kan jo umulig hjelpe å være 50 kg overvektig 🤷♀️ Kroppen må jo slite bare med å bære kiloene. Det hører man jo på pusting og pesing når hun går og snakker samtidig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 2 timer siden #556 Del Skrevet 2 timer siden Å være utbrent handler om totalbelastning over tid, så starten på en utbrenthet kan ha startet for maaange år siden. Det kan gå på tankekjør, dårlig selvbilde, stress på jobb, konflikter eller sykdom osv.. Jeg kan godt forstå at man kan bli utbrent av det å være influenser. De må jo stadig jobbe med å finne på noe for å holde seg aktuelle, skape innhold som fenger de som ser på, dokumentere alt de gjør. Blir stresset bare av å tenke på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 1 time siden #557 Del Skrevet 1 time siden Minombre skrev (1 time siden): Å være utbrent handler om totalbelastning over tid, så starten på en utbrenthet kan ha startet for maaange år siden. Det kan gå på tankekjør, dårlig selvbilde, stress på jobb, konflikter eller sykdom osv.. Jeg kan godt forstå at man kan bli utbrent av det å være influenser. De må jo stadig jobbe med å finne på noe for å holde seg aktuelle, skape innhold som fenger de som ser på, dokumentere alt de gjør. Blir stresset bare av å tenke på det. Og allikevel fortsetter de med det. Er merkelig det der.Higer etter oppmerksomhet,men blir sjuk av stresset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå