AprilLudgate Skrevet 5. oktober #761 Skrevet 5. oktober Mariss@68 skrev (9 timer siden): Referanse til denne forskningen? Gå inn på IGprofilen til Carina fetmenfattet. Hun har lagt det ut der om du er interessert i forskning. 1
RandiO Skrevet 5. oktober #762 Skrevet 5. oktober AprilLudgate skrev (På 4.10.2025 den 12.24): 16 ukers helvete bruker en metodikk som ifølge evidensbasert forskning ikke bare er uvirksom på sikt - men også medfølger høy risiko for å utvikle spiseforstyrrelser. Rettere sagt 1 av 4 utvikler spiseforstyrrelser. Ref. Staysman. 2
Meg.no Skrevet 5. oktober #763 Skrevet 5. oktober AprilLudgate skrev (På 4.10.2025 den 12.24): 16 ukers helvete bruker en metodikk som ifølge evidensbasert forskning ikke bare er uvirksom på sikt - men også medfølger høy risiko for å utvikle spiseforstyrrelser. Rettere sagt 1 av 4 utvikler spiseforstyrrelser. Utvikler? Kommer de ikke nærmest inn i programmet med det som "baseline"
Sommer48 Skrevet 5. oktober #764 Skrevet 5. oktober RandiO skrev (4 timer siden): Ref. Staysman. Jenny Jensen klarte det, og fortsatt flott. Det er vel ikke bare slanking og trening, men livsendring som må til. Jeg liker det programmet godt. Inspirerende, jeg ser de innimellom på Sats Nydalen hvor jeg selv trener💪🏼🏋🏼♀️ 2
AprilLudgate Skrevet 6. oktober #765 Skrevet 6. oktober RandiO skrev (15 timer siden): Ref. Staysman. Jepp, han adresserte det åpent. Meg.no skrev (12 timer siden): Utvikler? Kommer de ikke nærmest inn i programmet med det som "baseline" Jo, noen av dem har vært åpne om problemstisk forhold til kropp/mat. Og så presterer castingcrewet å ringe dem 🤦♀️ »Hei, du er feit nok for oss. Med eller?» Avfulgte ernæringseksperten når hun ble med på slankeTV. Uetisk mener jeg. 1
Durancell Skrevet 8. oktober #766 Skrevet 8. oktober «Liten tur ble til nesten 4 km». Når ble det en lang tur? 4
Tiara07 Skrevet 8. oktober #767 Skrevet 8. oktober Durancell skrev (3 timer siden): «Liten tur ble til nesten 4 km». Når ble det en lang tur? For mange er faktisk 4 km tur, en lang tur og stor prestasjon! 16 3
Durancell Skrevet 8. oktober #768 Skrevet 8. oktober Tiara07 skrev (32 minutter siden): For mange er faktisk 4 km tur, en lang tur og stor prestasjon! For en med fedme er det nok en lang tur. 6 1
Tiara07 Skrevet 8. oktober #769 Skrevet 8. oktober (endret) Durancell skrev (28 minutter siden): For en med fedme er det nok en lang tur. Ok, der fikk du lagt til en nedverdigende kommentar til en som ikke er like perfekt som deg (i dine øyne) En trenger ikke være overvektig for å synes 4 km er langt. Endret 8. oktober av Tiara07 10 2
Orly Skrevet 8. oktober #770 Skrevet 8. oktober Tiara07 skrev (1 time siden): For mange er faktisk 4 km tur, en lang tur og stor prestasjon! Enig, teit å kritisere det 4 3
Armarillo Skrevet 9. oktober #771 Skrevet 9. oktober "For en med fedme er det nok en lang tur"? Hva er galt med folk? Det er mye man kan ta influensere for, men sånn som i den tråden her ser man at man ALDRI kan gjøre noe rett altså 😅 Man må liksom komme med stikk, i stedet for heiarop, dårlige skjulte fornærmelser i stedet for oppløftende kommentarer. 4 km er faktisk en del å traske rundt. Tid tar det og! Så hei heller fram folk for det de gjør, for at de klarer å oppnå ting de aldri har oppnådd før, og vær et medmenneske! "Så bra hun går 4 km! Det er bra for helsa hennes det!" 12 4
charmisss Skrevet 9. oktober #772 Skrevet 9. oktober Synes det er artig å se at Aurora om dagen, kunne ønska meg mer om næringsinntaket også men vi får vel se hele reisen over jul. Heier på henne! 5 3
anonym499 Skrevet 9. oktober #773 Skrevet 9. oktober AprilLudgate skrev (På 3.10.2025 den 20.22): Da drar man på overvektsklinikk, ikke 16ukers helvete. All forskning viser at den metodikken ikke funker for det overveldende flertall. Som ganske overvektig selv vet jeg med sikkerhet at man ikke nødvendigvis får hjelp på overvektsklinikken. Jeg fikk time der fordi jeg trenger hjelp. Svaret var at jeg kan for mye, for jeg vet hvordan jeg skal gå ned i vekt, hva som er bra, ikke bra osv. Jeg kan nok mer enn ganske mange med god utdanning innen feltet, og det gjør nok mange overvektige også. Kanskje Aurora også. Men ofte ligger det mer bak enn bare det å gå ned i vekt. Det er ofte en grunn for at det blir som det blir. Men når man innser at man trenger hjelp, og blir avslått... enda et nederlag. For min del er jeg forresten på en opptur igjen, alene. Mulig Aurora har prøvd å få hjelp og, for jeg lover deg at hun vet hun er overvektig. Mulig hun bare ikke har villet fokusert på det på sosiale medier. 2
AprilLudgate Skrevet 10. oktober #774 Skrevet 10. oktober anonym499 skrev (15 timer siden): Som ganske overvektig selv vet jeg med sikkerhet at man ikke nødvendigvis får hjelp på overvektsklinikken. Jeg fikk time der fordi jeg trenger hjelp. Svaret var at jeg kan for mye, for jeg vet hvordan jeg skal gå ned i vekt, hva som er bra, ikke bra osv. Jeg kan nok mer enn ganske mange med god utdanning innen feltet, og det gjør nok mange overvektige også. Kanskje Aurora også. Men ofte ligger det mer bak enn bare det å gå ned i vekt. Det er ofte en grunn for at det blir som det blir. Men når man innser at man trenger hjelp, og blir avslått... enda et nederlag. For min del er jeg forresten på en opptur igjen, alene. Mulig Aurora har prøvd å få hjelp og, for jeg lover deg at hun vet hun er overvektig. Mulig hun bare ikke har villet fokusert på det på sosiale medier. Jeg hevdet ikke det, og Aurora vet hun er tjukk. Det hadde ikke noe med poenget å gjøre. Hun deltar fordi det er lønnet. 1
kkkeee Skrevet 11. oktober #775 Skrevet 11. oktober Det som forbauser meg, er at hun er like andpusten nå når hun går og snakker med kamera, som hun var før. Skulle tro den skulle bli noe bedre etter så mange uker med trening 3
Gjest sushi92 Skrevet 11. oktober #776 Skrevet 11. oktober kkkeee skrev (2 timer siden): Det som forbauser meg, er at hun er like andpusten nå når hun går og snakker med kamera, som hun var før. Skulle tro den skulle bli noe bedre etter så mange uker med trening Hun er jo fortsatt ganske overvektig så skal mer til enn noen ukers arbeid. Hilsen en overvektig som fortsatt har dårlig kondis etter flere ukers arbeid med min livsstil.
Kaffeskål! Skrevet 11. oktober #777 Skrevet 11. oktober Det er feil å være overvektig og nå er det tydeligvis feil å gjøre noe med det også 🤪 7 11
Rockefot99 Skrevet 11. oktober #778 Skrevet 11. oktober Jeg synes Aurora er helt rå som tar tak i vekta og ønsker å gjøre noe med det! Det er spennende å følge henne om dagen og det gir inspirasjon til å komme seg ut på tur selv 🫶🏻 6 1 1
Durancell Skrevet 11. oktober #779 Skrevet 11. oktober Ser det fortsatt er gapskratting på 16 ukers også. Mulig det forsvinner i takt med vekta.. 1
Gjest sushi92 Skrevet 11. oktober #780 Skrevet 11. oktober Durancell skrev (2 timer siden): Ser det fortsatt er gapskratting på 16 ukers også. Mulig det forsvinner i takt med vekta.. Heller latter enn å sitte å være bitter🤭
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå