Gjest OnkelA Skrevet 17. september 2005 #1 Skrevet 17. september 2005 Er oppe i en litt kjedelig situasjon for tiden jeg/vi. Nabogutten her, en riktig umulig unge, driver å terroriserer alle andre naboer, inkludert meg. Vi har i felleskap, alle naboene, tatt dette opp med hans foreldre, som typisk nok er blåøyd, for de benekter at deres sønn er umulig og terroriserene, nei dette er prakt eksemplaret av norsk flott ungdom klarte faren og si her en dag.... de skulle bare visst. Denne 14åringen lager ikke annet en kvalm i nabolaget, han er liksom den elste gutten i gata, med driver å plager alle, og det hele tiden. Han kan finne på feks. pungtere alle syklene til våre barn, kaste egg på vinduer, kaste vann på barna, urinere på trappene våres, tagge på hus i nabolaget, knuse lys og lykter som er påsatt ved garasjene, skyte med luftgevær på husene men ikke vinduene enda. Og selvfølgelig skylde alt dette på alle de andre ungene. Nå tar saken snart en vending forhåpentligvis, jeg har kontaktet en bekjent av meg som jobber for et lokaltv selskap, hvor vi får lånt videokamera som kan filme om natta, da det meste av hærverk skjer. Så nå har vi gått sammen, hvor vi er to foreldre som hver natt skal følge med hans nattlige aktiviteter, og filme dette. I natt var første natt med filming og det ga resultater umiddelbart, tok han på fersken men han var i full gang med tagging på garasjen til en eldre herre i nabolaget. Nå skal vi barer holde ut et par netter til, før vi gir en kopi til hans foreldre, og muligens barneværnet og eller politiet. Er dette å gå drastisk til verks eller?? Hva mener dere? Kjeft og samtaler ser ikke ut til å virke, så dette mener vi er løsningen.
Gjest Mayamor Skrevet 17. september 2005 #2 Skrevet 17. september 2005 Dere har allerede filmet ham. Trenger dere å utsette flere for ødeleggelser? Gjør noe med en gang da. Mayamor
Gjest Ingrid78 Skrevet 17. september 2005 #3 Skrevet 17. september 2005 Jeg hadde nok først vist den til foreldrene, og hvis det ikke hadde hjulpet, hadde jeg faktisk gått til politiet. Sånn skal man ikke oppføre seg, og han burde være gammel nok til å ta ansvar for sine egne handlinger. Jo lenger han kommer unna med det, jo verre vil han bli.
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2005 #4 Skrevet 17. september 2005 Enig med Ingrid, vis filmen til foreldrene. Gi dem en kopi de kan se på ifred, det tror jeg er lurest, så slipper de å tape ansikt foran dere. Gi tydelig beskjed om at hvis ting ikke snarest bedrer seg tas saken opp med politi og/ eller barnevernsvakta. Og lær med dette deres egne unger at man ikke skal finne seg i hva som helst.
Gjest LoisLane Skrevet 18. september 2005 #7 Skrevet 18. september 2005 Ta dette nå, ellers lærer han jo at han kan gjøre absolutt hva han vil! Nesten så jeg gleder meg til foreldrene blir konfrontert...
Gjest Violetta Skrevet 18. september 2005 #8 Skrevet 18. september 2005 Ta dette nå, ellers lærer han jo at han kan gjøre absolutt hva han vil! Nesten så jeg gleder meg til foreldrene blir konfrontert... ← Hvorfor gleder du deg til det? Tror det må være noe av det vanskeligste som finnes, å bli konfrontert med at ditt eget barn gjør slikt. Sammen med dem er han gjerne verdens greieste, mens han finner på sånt tull ute.
Gjest Primula Skrevet 18. september 2005 #9 Skrevet 18. september 2005 Er det virkelig lov å filme noen på den måten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå