Julie Skrevet 17. september 2005 #1 Skrevet 17. september 2005 Ok. En flatskjerm billedrør tv?...Dvs? Er det en sånn flat til å henge på veggen? Ser på hjemmesiden til siba og der har de phillips flatskjerm billedrør tv til en ok pris. Men stusser litt over betegnelsen Julie
Gjest MJ Skrevet 17. september 2005 #2 Skrevet 17. september 2005 Jeg tror billedrør sier at det er tradisjonell tv-teknologi. Det at den er flat betegner fronten av den. Gamle eller billige TVer har gullfiskbolle fasong og det er dyrerer og et godt salgsargument for en TV om den har et helt flatt bilde. Se etter ord som plasma og LCD hvis du ønsker noe du kan henge på veggen. Hvis du er i tvil så se på vekten og de fysiske dimensjonene på produktet. Veier den førti kilogram eller er en halv meter dyp så er det neppe en LCD TV.
skrue Skrevet 18. september 2005 #3 Skrevet 18. september 2005 Ok. En flatskjerm billedrør tv?...Dvs? Er det en sånn flat til å henge på veggen? Ser på hjemmesiden til siba og der har de phillips flatskjerm billedrør tv til en ok pris. Men stusser litt over betegnelsen Julie ← 1 Flat er ikke det samme som tynn. 2 Et TV-apparat med billedrør har idag ofte helt flat skjerm. Eller nesten helt flat. 3 LCD- og plasmaskjermer er tynne og flate. Mye tynnere enn et TV-apparat med billedrør. 4 Plasmaskjermene er generelt tyngre og krever med effekt (strøm) enn LCD-skjermer. 5 Plasmaskjermer blir noe varmere ved bruk enn LCD-skjermer. Noe i nærheten av TV-apparater med billedrør. Jeg sitter foreløpig på gjerdet når det gjelder LCD/plasma. Jeg vil ha størrelsen og oppløsning opp og prisen ned før jeg drar frem lommeboken. Et unntak er om jeg skulle ha hatt et TV på soverom/kjøkken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå