Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Wish har plastsugerør i alle farger og størrelser.

Anonymkode: 65a30...a9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (1 time siden):

7964B725-C692-4D33-8376-D352FC308D7D.thumb.jpeg.dc3ac7fcbb00b43eb9bdcacb845a4410.jpeg

Sånn. Et sammenleggbar stålsugerør med tilhørende børste og etui  ^^,

Takk 🙂

Anonymkode: c93d1...878

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Plastikksugerør er blitt ulovlige å selge. Synd de ble faset ut før de fant en fullgod erstatning. 

Anonymkode: 2ff6c...3c7

Men hvorfor må de "angripe" plastikk sugerør, som faktisk har en funksjon? Hvorfor ikke heller fjerne de lekene i barnemenyen på McDonald's, blant annet? 🤔

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
KillerKitty skrev (2 timer siden):

Men hvorfor må de "angripe" plastikk sugerør, som faktisk har en funksjon? Hvorfor ikke heller fjerne de lekene i barnemenyen på McDonald's, blant annet? 🤔

Enig, Det virker så unødvendig og symbolpolitisk.

Og, når vi i tillegg har brukt så mye tid på å få inn et plastgjennvinningsystem, og at folk er vant til å bruke det...

Anonymkode: c93d1...878

Skrevet

Jeg sikret meg 200 sugerør i plast fra en nettside for en stund siden.  Glad for det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt maissugerør til engangsbruk på Nille, fungerer fint til kalde drikker, men smelter litt i varme drikker. Hvetesugerør er ok, men innholder gluten og jeg syns de smaker litt. 

Har prøvd metall, men liker ikke metall mot tenner. Nå bruker jeg stort sett slike i hardplast fra Light my fire. 

Det forrige papirsugerøret jeg fikk i kaffen min på kafé var greit. Men jeg liker ikke at enkelte typer setter seg fast i leppene. 

Anonymkode: c59a6...6be

Skrevet
13 hours ago, KillerKitty said:

Det er ca en million andre ting man kan gjøre for å bedre miljøet, dette handler nok mest om å forandre markedet. 

Hvorfor skall vi forby plastsugerør og plast-hundeposer?

Hvilken plast utgjør majoriteten av forsøpling i havet?

etter å ha jobbet i Asia og Sør-Amerika og sett forsøplingen og fattigdommen, samt entreprenørskapet endel der kan mobilisere,  der så tror jeg en "pant" på ca 1kr pr kilo plast levert til mottak ville tømt havet på 10 år... Low teck works... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 9.57):

Det er ingen livsnødvendig artikkel som er verd at dyr dør av det. 

Anonymkode: c4538...3e3

Milkshake er heller ikke livsnødvendig da. Det er mye som er totalt unødvendig som dyr dør av, men folk har likevel ingen problemer med å fortsette å bruke det. 

Anonymkode: 488fa...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...