Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt det flere ganger, har aldri hatt noe problem med det..?😳

Anonymkode: 55b1f...776

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at det finnes mange mennesker som trenger funksjonen plast-sugerør har, spesifikt at de er lette og bøyelige, noe de fleste andre ikke har. Vi snakker da om diverse funksjonshemninger, f.eks å ikke kunne holde et glass eller en kopp, at man har rykninger, og diverse. Selv er jeg til tider for svak til å løfte noe, og da trenger jeg sugerør. Glass og bambus har andre problemer. Silikon også. Så jeg er faktisk ikke for forbudet, men jeg er for at man må spørre om å få i stedet for å få det på restaurant automatisk.

Hovedproblemer miljømessig er ikke sugerørene, det er multimillion-bedriftene som forurenser noe ekstremt. 

Anonymkode: 62b10...fb4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men sugerør som ikke er engangs blir vanskelig å holde rene

Bruk piperenser.

Anonymkode: 63329...f6d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Problemet er jo at det finnes mange mennesker som trenger funksjonen plast-sugerør har, spesifikt at de er lette og bøyelige, noe de fleste andre ikke har. Vi snakker da om diverse funksjonshemninger, f.eks å ikke kunne holde et glass eller en kopp, at man har rykninger, og diverse. Selv er jeg til tider for svak til å løfte noe, og da trenger jeg sugerør.

Er mange som meg som får isinger i tennene av å drikke kald drikke, da må jeg ha sugerør som er bøyelig, de harde funker ikke. Bruker 2 hver dag, 1 på jobb og 1 hjemme. Kan selvfølgelig drikke bare lunkent vann for miljøet sin del, men samtidig virker det fryktelig teit. Kjøpte inn 500 x 10 sugerør før forbudet, så får håpe de har kommet opp med en bedre løsning før jeg går tom.

Anonymkode: 06b2e...816

• Liker 6
Skrevet

Kun en dårlig løsning på et ikke eksisterende problem. 

I Norge havner det aller meste av plast i avfallssystemet, og dermed ingen stor miljøbelastning. Man får heller ikke hundeposer av plast lenger.... Det ville vært bedre å operert med "Singapore nivå" på bøter for forsøpling.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (16 minutter siden):

jeg sitter i skrivende stund på jordbærpikene og der fikk jeg et glass med smoothie....med plastsugerør

Man får lov til å bruke opp restlager en har, er bare ikke mulig å kjøpe lenger.

Anonymkode: 73b58...1eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man får lov til å bruke opp restlager en har, er bare ikke mulig å kjøpe lenger.

å ok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en liten pris å betale for å redde hele jordklodens og menneskehetens fremtid.

Jonas Gahr Støre / klimaalarmist og din eneste redning.

Anonymkode: dacb4...64a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hovedproblemer miljømessig er ikke sugerørene, det er multimillion-bedriftene som forurenser noe ekstremt. 

Anonymkode: 62b10...fb4

Ja, det er store bedrifter som forurenser mye. Men de står vel ikke for så mye av plasten i havet.

90% av all plastforurensning i havet kommer fra 10 elver i Afrika og Asia. Det dumpes avfall rett i elva og det flyter ut i havet og blir dratt rundt hele kloden med strømmene. At vi ikke får drukket milkshake med sugerør med begrunnelse i miljøet er symbolpolitikk og ingenting annet. 

Anonymkode: f4f05...cb9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en liten pris å betale for å redde hele jordklodens og menneskehetens fremtid.

Jonas Gahr Støre / klimaalarmist og din eneste redning.

Det som er morsomt er at hva lille Norge gjør for miljøet ikke har en dritt å so hvis ikke stormaktene (Kina, Usa, Russland osv), ikke gjør noe og øker forrurensingen. Er bare tullete å holde på med sånt i Norge

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og ..  trenger mennesker over 3 år egentlig sugerør...? Det er ingen livsnødvendig artikkel som er verd at dyr dør av det. 

Morsom du...

Prøvd å drikke f.eks. en frappe uten sugerør?

• Liker 6
Gjest Peanut
Skrevet
2 hours ago, Maleficenta said:

man kan jo ikke drasse med seg sugerør i stål liksom

Jeg har en liten sammenleggbar sak som jeg kjøpte i Singapore i fjor vår. Funker knall ❤(っ^▿^)

Skrevet
1 minutt siden, Milky said:

Det som er morsomt er at hva lille Norge gjør for miljøet ikke har en dritt å so hvis ikke stormaktene (Kina, Usa, Russland osv), ikke gjør noe og øker forrurensingen. Er bare tullete å holde på med sånt i Norge

Ja, men dersom ikke vi går foran vil ikke de andre følge etter.... Som om USA/Kina/Russland bryr seg noe om hva vi gjør? De gjør som nasjoner skal gjøre, passer på sine egne interesser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Vi ligger altså midt i verden og er løsningen på alle verdens problemer. Vi kan også betale regningen. Bare velgerne stemmer riktig.

Jonas Gahr Støre / klimaalarmist og din eneste redning.

12075059_10153122356727477_1697653249508295378_n.jpg

• Liker 5
Skrevet
Tiuren skrev (7 minutter siden):

Ja, men dersom ikke vi går foran vil ikke de andre følge etter.... Som om USA/Kina/Russland bryr seg noe om hva vi gjør? De gjør som nasjoner skal gjøre, passer på sine egne interesser. 

Som du sier ingen bryr seg om hva Norge gjør. Så ingen vil følge vårt eksempel🤣 det er ikke av Norges interesse å bruke masse penger på å kutte ut plast når de største landene i verden øker forbruket

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt merkelig å kjøpe en nøye komponert og velsmakende drink - som deretter ender opp med å smake våt papp pga. sugerøret. En drink skal jo nytes ikke styrtdrikkes, så da blir det sånn pappdrink. Isbiter gjør det vanskelig å drikke fra selve glasset.

Anonymkode: 7c574...b59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser flere caféer har pastasugerør i stedet for pappsugerør. Syns det ser ut som et godt alternativ. 

Anonymkode: 1130e...42e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har masse plastsugerør som jeg bruker om igjen. Plast eksisterer for en grunn. En kvinne i USA døde i 2018 av å bruke mason jar med metallisk sugerør. 

Anonymkode: ea707...407

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sugerør kan være nødvendig for å ikke få skader på tennene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har masse plastsugerør som jeg bruker om igjen. Plast eksisterer for en grunn. En kvinne i USA døde i 2018 av å bruke mason jar med metallisk sugerør. 

Hva skjedde?

Anonymkode: 5d8ab...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...