Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
GulSitron skrev (1 time siden):

Papp kan være tingen, men da tror jeg de må behandles med noe på inn og utsiden som gjør at det tar lengre tid før de oppløses i væske. 
Det finnes jo magasiner med blank forside som tåler en del? 🤷🏼‍♀️

Ja.. de sugerørene er nok ikke av beste pappen heller. 

Anonymkode: c4538...3e3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
GulSitron skrev (1 time siden):

Papp kan være tingen, men da tror jeg de må behandles med noe på inn og utsiden som gjør at det tar lengre tid før de oppløses i væske. 
Det finnes jo magasiner med blank forside som tåler en del? 🤷🏼‍♀️

Kanskje behandles med voks, slik som melkekartonger er på innsiden?

Anonymkode: 5d8ab...cb7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og ..  trenger mennesker over 3 år egentlig sugerør...? Det er ingen livsnødvendig artikkel som er verd at dyr dør av det. 

Anonymkode: c4538...3e3

Ja, noen av oss er plaget med så ekstrem ising i tennene at det blir vanskelig å få i seg nok drikke uten sugerør.

Peanut skrev (1 time siden):

Jeg har en liten sammenleggbar sak som jeg kjøpte i Singapore i fjor vår. Funker knall ❤(っ^▿^)

Åh! Kan du legge ut et bilde av den, eller en som ligner? Er på desperat jakt etter alternativer.

Anonymkode: c93d1...878

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Milky said:

Dette!! De har også fortsatt plastikksugerør i drikker på butikken typ kuli, sjokomelk, iskaffer osv

Akkurat det er litt rart. Butikkene skryter av at de fjernet plastsugerør og plastbestikk i salatbaren, men kjøper du en sånn saftboks får du fortsatt med plastsugerør, og hvis du kjøper God Morgen Yoghurt, Rislunsj, Bygglunsj eller lignende får du med plastskje. Sky kommer tilmed med et svært plastlokk, som gjør ingenting bortsett fra å fungere som emballasje til plastskjeen.

Anonymkode: f5fab...f05

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Akkurat det er litt rart. Butikkene skryter av at de fjernet plastsugerør og plastbestikk i salatbaren, men kjøper du en sånn saftboks får du fortsatt med plastsugerør, og hvis du kjøper God Morgen Yoghurt, Rislunsj, Bygglunsj eller lignende får du med plastskje. Sky kommer tilmed med et svært plastlokk, som gjør ingenting bortsett fra å fungere som emballasje til plastskjeen.

Anonymkode: f5fab...f05

Det som er enda morsommere er at skyr har begynt å putte treskjeer i yoghurtene.. men så har de to lag plastikk over yoghurten?? Gir 0 mening

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi ligger altså midt i verden og er løsningen på alle verdens problemer. Vi kan også betale regningen. Bare velgerne stemmer riktig.

Jonas Gahr Støre / klimaalarmist og din eneste redning.

12075059_10153122356727477_1697653249508295378_n.jpg

Anonymkode: dacb4...64a

Du har tydeligvis ikke fått med deg at dette er et EU lovverk, som Norge, på etterskudd, følger opp. 

Forøvrig synes jeg det er ganske foruroligende når folk setter sitt eget behov for å drikke milkshake gjennom en plastsugerør foran bidraget til å redusere plastforbruket.

• Liker 3
Skrevet
MorTil2 skrev (1 minutt siden):

Du har tydeligvis ikke fått med deg at dette er et EU lovverk, som Norge, på etterskudd, følger opp. 

Forøvrig synes jeg det er ganske foruroligende når folk setter sitt eget behov for å drikke milkshake gjennom en plastsugerør foran bidraget til å redusere plastforbruket.

Det er det ingen som sier!! Ingen her har sagt at vi vil ha plastsugerør. Men vi vil helst ikke ha et sugerør som går i oppløsning i kontankt med væske!! De må finne et vedre alternativ

• Liker 6
Skrevet
Milky skrev (9 minutter siden):

Det er det ingen som sier!! Ingen her har sagt at vi vil ha plastsugerør. Men vi vil helst ikke ha et sugerør som går i oppløsning i kontankt med væske!! De må finne et vedre alternativ

Drikke uten sugerør? 

Verden er nedsyltet i problemer, og man henger seg opp i et sugerør?!

• Liker 1
Skrevet
MorTil2 skrev (Akkurat nå):

Drikke uten sugerør? 

Verden er nedsyltet i problemer, og man henger seg opp i et sugerør?!

Herregud. Må da være mulig å ha sugerør!! Vi trenger heller ikke bestikk, er jo bare å spise med henda, men man vil jo helst ha bestikk vil man ikke? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan man bruke et hult strå, en hul bambuspinne eller en hul trepinne til sugerør?

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

jeg sitter i skrivende stund på jordbærpikene og der fikk jeg et glass med smoothie....med plastsugerør

De får lov til å selge ut engangsplasten de allerede har på lager :) 

Anonymkode: 00c64...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Hva om mennesker med behov for å suge med sugerør, får laget seg en tynn liten snabel (i munnviken el.l.) som opereres inn? 

Skrevet

Synes pappsugerør er et godt alternativ, jeg. Har aldri hatt problemer med at det smuldrer opp. Det varierer vel i kvalitet på sugerørene. Kanskje du kan "klage", slik at de kan anskaffe seg annen type pappsugerør. 🤷‍♀️

Jeg er så fantastisk glad for at alt av løsplast, eller hva det heter - blir forbudt. 

Du kan også kjøpe deg et metallsugerør, som du kan ha med deg i veska - til situasjoner hvor du trenger sugerør? Bare et forslag. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller rull tungen, og vips så har du et sugerør:

99923138_tonguegirlist.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MorTil2 skrev (27 minutter siden):

Jeg for min del sliter med å se logikken bak. Pappbegere, som de har på McDonalds feks, de inneholder plast. Lokket på toppen er av plast. Bestiller du smoothie eller frappé så kommer det i et plastglass med en plasttopp på. Hvorfor er det da nødvendig å ødelegge smaken på det som er oppi med et pappsugerør?

I tillegg, jeg bestilte meg drikke her om dagen, ble servert i plastglass med plasttopp og pappsugerør. Sugerøret ble tatt ut av en hylse laget av plast. Altså? Seriøst? 

Og når jeg får det servert i en servering så kaster jeg jo alt sammen sammen også i søpla. Det er jo ikke sånn at jeg kaster glasset og toppen i søpla og løper til sjøen for å kaste sugerøret der.

Anonymkode: f4f05...cb9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg for min del sliter med å se logikken bak. Pappbegere, som de har på McDonalds feks, de inneholder plast. Lokket på toppen er av plast. Bestiller du smoothie eller frappé så kommer det i et plastglass med en plasttopp på. Hvorfor er det da nødvendig å ødelegge smaken på det som er oppi med et pappsugerør?

I tillegg, jeg bestilte meg drikke her om dagen, ble servert i plastglass med plasttopp og pappsugerør. Sugerøret ble tatt ut av en hylse laget av plast. Altså? Seriøst? 

Og når jeg får det servert i en servering så kaster jeg jo alt sammen sammen også i søpla. Det er jo ikke sånn at jeg kaster glasset og toppen i søpla og løper til sjøen for å kaste sugerøret der.

Serveringsstedene selger ut restlageret sitt. Derfor opplever du å fortsatt få servert i plast.

Det er flott at du kaster ditt boss i søppelet, men som det fremgår av denne artikkelen, er det svært mange som ikke gjør det https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/OQLXK3/endelig-slutt-paa-unoedvendig-engangsplast

AnonymBruker
Skrevet
MorTil2 skrev (2 minutter siden):

Serveringsstedene selger ut restlageret sitt. Derfor opplever du å fortsatt få servert i plast.

Det er flott at du kaster ditt boss i søppelet, men som det fremgår av denne artikkelen, er det svært mange som ikke gjør det https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/OQLXK3/endelig-slutt-paa-unoedvendig-engangsplast

Drikkeglass av plast er ikke omfattet av forbudet, kun bestikk og sugerør, så glassene med lokk kommer fortsatt til å brukes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som får panikk av mangelen på plastsugerør tenker jeg er de med lavest IQ i landet. 

Anonymkode: 4baed...8b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...