Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså er det bare jeg som skjønner at papp løses opp i væske? Kjøpte en milkshake her om dagen og fikk pappsugerør. Denne gikk helt i oppløsning på minutter, fikk masse pappbiter i drikken. Hvis den ikke løser seg helt opp blir den hvertfall myk på minutter, andre ganger jeg har fått pappsugerør. Skjønner man skal være miljøvennlig men ærlig talt man må kunne finne en bedre løsning en det?

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et metallsugerør du kan ha med deg rundt.

Anonymkode: 63329...f6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Plastikksugerør er blitt ulovlige å selge. Synd de ble faset ut før de fant en fullgod erstatning. 

Anonymkode: 2ff6c...3c7

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det bare du som skjønner.

Anonymkode: 291b4...05d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøp et metallsugerør du kan ha med deg rundt.

Anonymkode: 63329...f6d

Eller så kan de finne en løsning på hvordan de kan ha fungerende sugerør

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett I at sugerør av papp ikke er optimale, men sugerør som ikke er engangs blir vanskelig å holde rene, og hvem gidder å ha med eget sugerør? Det finnes hardplastsugerør å få kjøpt. De er gøyale med snurrer på men det blir jo umulig å holde rent inni. 

Og ..  trenger mennesker over 3 år egentlig sugerør...? Det er ingen livsnødvendig artikkel som er verd at dyr dør av det. 

Anonymkode: c4538...3e3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (4 minutter siden):

Eller så kan de finne en løsning på hvordan de kan ha fungerende sugerør

Om noen finner opp ett sugerør som fungerer noen timer etter det blir tatt ut av pakken og deretter går i oppløsning så er det supert. Feks ett produkt som løser seg opp noen timer etter å ha blitt utsatt for dagslys. Finn opp og bli rik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Milkshake er en type fastfood, og skal derfor fortæres med en gang. Hvis sugerøret løser seg opp har du gått LANGT over den tildelte tiden.

Anonymkode: 2aa0c...4f5

• Liker 5
Skrevet
Milky skrev (20 minutter siden):

Altså er det bare jeg som skjønner at papp løses opp i væske? Kjøpte en milkshake her om dagen og fikk pappsugerør. Denne gikk helt i oppløsning på minutter, fikk masse pappbiter i drikken. Hvis den ikke løser seg helt opp blir den hvertfall myk på minutter, andre ganger jeg har fått pappsugerør. Skjønner man skal være miljøvennlig men ærlig talt man må kunne finne en bedre løsning en det?

de er helt jævlige disse sugerørene. Kan de ikke lage dugerør i 100 prosent resirkulerbar plast da? man kan jo ikke drasse med seg sugerør i stål liksom

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Milkshake er en type fastfood, og skal derfor fortæres med en gang. Hvis sugerøret løser seg opp har du gått LANGT over den tildelte tiden.

Vet ikke med deg, men jeg bruker noen minutter på å drikke opp milkshaken min, ellers så får jeg brain freeze fra helvete. Enig med TS, pappsugerør er noe dritt i milkshaken. Får håpe noen smarte hoder kan komme opp med en bedre løsning.

Anonymkode: a6096...682

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Halo vil ikke få sånn frys i hjernen🤣 tar tid å drikke en stor milkshake. Men for å være mer spesifikk, så hadde sugerøret vært oppi milkshaken i 2 minutter før den løste seg opp!!

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke med deg, men jeg bruker noen minutter på å drikke opp milkshaken min, ellers så får jeg brain freeze fra helvete. Enig med TS, pappsugerør er noe dritt i milkshaken. Får håpe noen smarte hoder kan komme opp med en bedre løsning.

men de lokkene til de engangsbegrene med milkshake er ikke de ennå i plast? mener at på mcdonalds er disse lokkene ennå i plast. Hvorfor er de lokkene lov?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

...........Får håpe noen smarte hoder kan komme opp med en bedre løsning.

Pastarør.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg. Pappsugerør fungerer virkelig ikke bra. Spesielt ikke til milkshake og andre drikker man ikke fullfører iløpet av 2 minutter.

Anonymkode: c23de...187

• Liker 6
Skrevet
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

men de lokkene til de engangsbegrene med milkshake er ikke de ennå i plast? mener at på mcdonalds er disse lokkene ennå i plast. Hvorfor er de lokkene lov?

Dette!! De har også fortsatt plastikksugerør i drikker på butikken typ kuli, sjokomelk, iskaffer osv

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har rett I at sugerør av papp ikke er optimale, men sugerør som ikke er engangs blir vanskelig å holde rene, og hvem gidder å ha med eget sugerør? Det finnes hardplastsugerør å få kjøpt. De er gøyale med snurrer på men det blir jo umulig å holde rent inni. 

Og ..  trenger mennesker over 3 år egentlig sugerør...? Det er ingen livsnødvendig artikkel som er verd at dyr dør av det. 

Enkelte ting er det greit å ha sugerør til. Milkshake er en av de. Den er tjukk å drikke. Enten får du ingenting eller så får du hele greia på en gang rett i trynet dersom man drikker den fra glasset. I tillegg, hvis man kjøper den ute så kommer den i en kopp/beger som består av plastkopp og en plasttopp. Hvorfor er det så ille at sugerøret også er i plast da? Det lurer jeg på. 

Anonymkode: f4f05...cb9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bu hu. Stakkars deg, TS. Kunne du ikke bare drikke av den forbanna koppen da??

Anonymkode: 4baed...8b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snart dropper de vel hele drikkebegeret og vil ha oss til å stå med kjeften under krana og få i oss brus og milkshake på den måten. Er for miljøet jeg altså men synes enkelte ting begynner å bli veldig upraktisk og teit.

Anonymkode: fdbd0...4a0

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enkelte ting er det greit å ha sugerør til. Milkshake er en av de. Den er tjukk å drikke. Enten får du ingenting eller så får du hele greia på en gang rett i trynet dersom man drikker den fra glasset. I tillegg, hvis man kjøper den ute så kommer den i en kopp/beger som består av plastkopp og en plasttopp. Hvorfor er det så ille at sugerøret også er i plast da? Det lurer jeg på. 

Anonymkode: f4f05...cb9

jeg sitter i skrivende stund på jordbærpikene og der fikk jeg et glass med smoothie....med plastsugerør

• Liker 4
Skrevet

Papp kan være tingen, men da tror jeg de må behandles med noe på inn og utsiden som gjør at det tar lengre tid før de oppløses i væske. 
Det finnes jo magasiner med blank forside som tåler en del? 🤷🏼‍♀️

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...