Gå til innhold

Hvor farlig er bæsj?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en engstelig person med ocd-tendenser. En ting jeg lurer på er hvor farlig avføring faktisk er. Da mener jeg små små mengder man skulle få i seg ved uhell. 

Jeg tenker på om man har stringtruse, så går jo den lang opp i rumpa og får kanskje noen små bæsjebakterier på seg. Jeg tenker på når man kanskje snyter seg, slenger papiret i toalettet og trekker opp - skal man vaske hendene da? Opptrekkeren er jo antageligvis ikke så ren pga at man tar på den etter man også har tørket seg i rumpa.
Tenker også på folk som har analsex - om man holder litt på med en finger eller et leketøy der bak, så kommer man kanskje til å ta noe på lakenet om man bytter stilling osv. Man kan jo ikke bytte laken etter hver gang man har sex? 

Jeg lurer vel egentlig på: om man får i seg en liten liten mengde avføring/tarmbakterier (sin egen eller en annens), er det superfarlig og kan man dø da? 

Når jeg leser på nettet står det selvfølgelig at tarmbakterier er kjempefarlig og man burde vaske undertøy på 90 grader osv osv. Men ser jeg på folk rundt meg virker det jo ikke som de stresser over slike ting som jeg, og de holder seg jo friske.

Hadde vært så deilig å høre en lege si «om du skulle få i deg bittelitt avføringsbakterier går det helt fint, i værste fall kanskje du får litt dårlig mage».

Don’t judge please - hilsen overtenker delux! 

Anonymkode: 8c0f6...661

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slapp av, er ingen krise, du kan bli litt dårlig men dør ikke av det.

Endret av jentegutt
AnonymBruker
Skrevet

Bæsjebakteriene har jeg lest at potensielt kan være farlige om man får i magen. Vask hendene godt er det beste rådet.

Anonymkode: 61e08...418

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Jeg har sett indiere bæsje, dumpe likbål, bade og drikke fra Ganges. Og de overlever. 

Anonymkode: 76302...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Tja, folk slikker hverandre i rumpa uten å bli syke av det.

Anonymkode: eb116...845

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tja, folk slikker hverandre i rumpa uten å bli syke av det.

Anonymkode: eb116...845

Akkurat det er litt sykt.

Her går man rundt og bekymrer seg for at det kan komme tarmbakterier på opptreden på do eller dørhåndtak, mens andre faktisk slikker hverandres rumpehull (æsj!) og lever fint med det. 

Anonymkode: 1a020...f74

Skrevet

Ryddet for avsporing.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Akkurat det er litt sykt.

Her går man rundt og bekymrer seg for at det kan komme tarmbakterier på opptreden på do eller dørhåndtak, mens andre faktisk slikker hverandres rumpehull (æsj!) og lever fint med det. 

Anonymkode: 1a020...f74

Men er det sånn at de bruker desinfeksjonssprit i anus før de rimmer? 🤔

Anonymkode: 61e08...418

AnonymBruker
Skrevet

Bæsj fra en helt frisk person er vel mer ekkelt enn det er farlig? Problemet er vel at mange ulike sykdommer kan overføres gjennom avføringen, slik som bakterier, virus og andre sykdomsstoffer. Før brukte man vel også bæsjen fra utedoene til gjødsel på jordene, akkurat som man gjødsler med dyrebæsj.

Anonymkode: 0ed68...42b

AnonymBruker
Skrevet

En god regel er jo å vaske hender etter hvert dobesøk, og det gjør jo de fleste av oss fra før av. Det kan være bittesmå mengder med avføring og andre kroppsvæsker på veldig mye vi tar på og putter i munnen daglig, så det lureste man gjør er å ikke tenke så mye over det. Skyll frukt og grønt før du lager deg mat, vask hender og ha normal hygiene, så kommer du veldig langt :) 

Anonymkode: 7c5d9...b61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...