Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 36 år, men sliter med inkontinens. Har brukt bind tidligere, men har måttet gå over til bleier. Har ikke fått meg til å snakke med legen om det. Synes det er flaut. Er det andre her i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått barn? Jeg måtte bruke bind og bytte ofte tidligere. Kunne verken hoppe, løpe, hoste nyse eller le uten at jeg lekket. Er operert for det. Fått et helt nytt liv etterpå. Enkel operasjon, inn og ut samme dag av sykehus. Ingen smerter i etterkant. Kunne ikke løfte tungt på 14 dager, så var alt helt greit. Ville tatt det opp med fastlegen. Ingenting å skamme seg over.

Anonymkode: 33cca...b68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var vel på din alder når jeg ble plaget med inkontinens. Jeg gikk på blodtrykksmedisin, og leste at det var en av bivirkningene på medisinene jeg tok, altså at muskulaturen ble slappere.

Har gått på tabeletter for dette siden da, og brukte til og begynne med vanlige truseinnlegg, og gikk over til bind når truseinnlegg ikke holdt lenger.

Er nå 56 år, og tok mot til meg og ba om resept på inkontinensutstyr for etpar år siden. Så nå betaler jeg ikke for utstyr da jeg er på frikort. Ellers betaler jeg bare egenandelen.

Du kan også få operasjon, men jeg bryr meg ikke om det nå, men hadde jeg visst det når jeg fikk disse problemene så hadde jeg nok bedt om det.

Uansett, så er ikke dette noen uvanlige problemer som legen er borti, og du vil nok møte forståelse hos legen din.

Anonymkode: e11fa...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanligere enn du tror, bestill time hos lege og få hjelpe. Hvis du syns det er flaut å si det så kan du jo skrive det i kommentarfeltet når du bestiller time?

Anonymkode: 7a955...af1

AnonymBruker
Skrevet

Tvt operasjon! Funker som bare det, jeg var 29 år og hadde født et barn på nesten 6 kilo, det ble noen skader og jeg kunne ikke bevege meg uten å lekke. Etter operasjonen kan jeg leve som før fødsel, kun ved mens når muskulaturen er normalt slappere at jeg har antydning til litt lekasje. 

Anonymkode: c4c61...a4f

AnonymBruker
Skrevet

Be om hjelp! 

Fastlegen din syns ikke det er flaut, det kan jeg love deg ❤ 

Inkontinens er mye vanligere enn du tror, det bare snakkes sjelden høyt om! Ta kontakt med lege og få hjelp, du skal ikke trenge å leve med det sånn som nå 😊

Anonymkode: 867b4...a52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du synes det er flaut å snakke om,  så kan du gjøre slik som meg - nevne det for legen under celleprøve. Da ser jo uansett legen i det området og kan se om ting ser normalt ut. Og du slipper å møte blikket til legen. 

Anonymkode: d7889...653

Skrevet
jeani skrev (40 minutter siden):

Jeg er 36 år, men sliter med inkontinens. Har brukt bind tidligere, men har måttet gå over til bleier. Har ikke fått meg til å snakke med legen om det. Synes det er flaut. Er det andre her i samme situasjon?

legen har over 1000 pasienter og bryr seg ikke. Han ser på det som en som har problemer med leddene og sender deg til utredning hvor du vil få hjelp. Jeg slet med det da jeg var 30 og lærte meg knipeteknikker som fungerte etter seks eller syv måneder med daglig trening.

Tro meg, legen kommer ikke til å løfte øyenbryene en gang.

Skader ikke å prøve

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...