Gjest1247 Skrevet 22. juli 2021 #1 Del Skrevet 22. juli 2021 Hei! Jeg har akkurat fått påvist androgen alopeci -geneyisk kvinnelig hårtap, av hudlege. Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30 årene. Hadde først to perioder med stor hårtap, blant annet pga slutt på p-pille. Hadde håpet håret skulle komme tilbake, men nå ser det dessverre ikke slik ut. Har mistet ca halvparten av det håret jeg hadde, og det vil nok gradvis bli mindre. Er det noen med gode erfaringer? Jeg tenker å begynne på Recrea forte, 5 prosent, men er også redd for bivirkninger som uønsket hårvekst andre plasser. Noen som bruker spiro? Eventuelt andre tips? Hårdel får bli et alternativ om ingenting annet fungerer. Noen med erfaringer der? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1497983-androgen-alopeci-kvinnelig-h%C3%A5rtap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Del Skrevet 22. juli 2021 Jeg bruker spironolakton, kun 3 uker da og veldig lav dose så vet ikke helt om det blir noe effekt. Men tenker å spør om å få øke dosen uansett for jeg tror jeg trenger mer. Er vel 3 måneder som må gå før man vet hvordan effekten er... Første gang jeg mistet håret og fikk en runding (heldigvis slik at ingen kunne se det) på størrelse med en mummikopp var for noen år siden, men håret kom tilbake. Denne gangen så kommer det slik man kan se det og håret har jevnt og trutt blitt tynnet ut og ramlet av jevnt overalt. Sluk etter dusj og gulvet etter en runde med hårbørsten ser illevarslende ut... Men blir spennende og se om det hjelper noe. Recrea Forte gadd jeg ikke å holde på med, fettete og ekkelt, da kan jeg heller bli hårløs enn å gå rundt med det klisset. Anonymkode: eaa1f...3af Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1497983-androgen-alopeci-kvinnelig-h%C3%A5rtap/#findComment-27979058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henry02 Skrevet 29. juli 2021 #3 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) Gjest1247 skrev (På 22.7.2021 den 21.44): Hei! Jeg har akkurat fått påvist androgen alopeci -geneyisk kvinnelig hårtap, av hudlege. Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30 årene. Hadde først to perioder med stor hårtap, blant annet pga slutt på p-pille. Hadde håpet håret skulle komme tilbake, men nå ser det dessverre ikke slik ut. Har mistet ca halvparten av det håret jeg hadde, og det vil nok gradvis bli mindre. Er det noen med gode erfaringer? Jeg tenker å begynne på Recrea forte, 5 prosent, men er også redd for bivirkninger som uønsket hårvekst andre plasser. Noen som bruker spiro? Eventuelt andre tips? Hårdel får bli et alternativ om ingenting annet fungerer. Noen med erfaringer der? Er selv en mann på 28 år nå. Arvet selv hårtap fra faren min da jeg var ca 19 ish. Jeg har selv klart å stoppe det, men har ikke klart å fått tilbake håret jeg da tapte. Det er enklere å forhindre fremtidig tap av hårsekker, fremfor å få de til å vokse ut igjen på nytt. Du kan prøve å få tak i 2 prosent minoxidil? (evt lavere mendge minoxidil 5 prosent). Btw minoxidil er virkestoffet i Recrea forte. Har du vrudert andre preparater som: Finasterid, Avodart, Winlevi (selges i USA), Latanoprost, Alfatradiol, Stemoxidine, Deramroller 1 mm, Laserhjelm, Stemoxidine, Fluridil, Fungoral, PRP, Spirolactone? Alle disse fungere mot hårtap, noen bedre enn andre. Når det gjelder finasterid og avodart er det viktig at du ikke bruker det året du skal ha barn, med hensyn på fosteret. Viktig også å nevne at om du velger å bruke dermaroller må lengden ikke overskride 1.5 mm pga hårsekke ligger 3 mm ca. Viktig også at du venter 24 timer etter derarolling før du evt påfører andre kremer (da spesielt Recrea Forte pga du ønsker ikke at det skal gå systematisk/blodbanen). Endret 29. juli 2021 av Henry02 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1497983-androgen-alopeci-kvinnelig-h%C3%A5rtap/#findComment-28015659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henry02 Skrevet 29. juli 2021 #4 Del Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 0.12): Jeg bruker spironolakton, kun 3 uker da og veldig lav dose så vet ikke helt om det blir noe effekt. Men tenker å spør om å få øke dosen uansett for jeg tror jeg trenger mer. Er vel 3 måneder som må gå før man vet hvordan effekten er... Første gang jeg mistet håret og fikk en runding (heldigvis slik at ingen kunne se det) på størrelse med en mummikopp var for noen år siden, men håret kom tilbake. Denne gangen så kommer det slik man kan se det og håret har jevnt og trutt blitt tynnet ut og ramlet av jevnt overalt. Sluk etter dusj og gulvet etter en runde med hårbørsten ser illevarslende ut... Men blir spennende og se om det hjelper noe. Recrea Forte gadd jeg ikke å holde på med, fettete og ekkelt, da kan jeg heller bli hårløs enn å gå rundt med det klisset. Anonymkode: eaa1f...3af Hey! Du kunne prøve å kjøpe Recrea forte i form av skum. De selger det på nettet (kikrland foam minoxidil). Skummet størker umiddelbart og gir ikke den fettete følelsen i håret. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1497983-androgen-alopeci-kvinnelig-h%C3%A5rtap/#findComment-28015680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå