Gå til innhold

Dekkes Naprapat av helfo?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt ekstrem hodepine i nærmere en mnd. Har fått time hos en fysioterapeut over ferien, men det er lenge å vente å jeg er desperat, ringte i dag en naprapat. Da jeg booket time trang hun personnr. På grunn av helfo, trodde ikke naprapat var dekt av det? Går det på samme frikort som fysioterapi?

Anonymkode: 288ed...465

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei :(

Anonymkode: 605f3...b69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei :(

Nei, jeg trodde heller ikke det, men det er det ikke alle fysioterapeuter som gjør heller

Skrevet

Måtte dekke naprapat selv, mens manuellterapaut og fysio fikk jeg på frikortet. Når man googler står det også at man må dekke naprapat selv. Kanskje hun også er fysio/manuellterapaut/osteopat i tillegg til naprapat, og står oppført som det? 

AnonymBruker
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (Akkurat nå):

Måtte dekke naprapat selv, mens manuellterapaut og fysio fikk jeg på frikortet. Når man googler står det også at man må dekke naprapat selv. Kanskje hun også er fysio/manuellterapaut/osteopat i tillegg til naprapat, og står oppført som det? 

Det er mulig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg trodde heller ikke det, men det er det ikke alle fysioterapeuter som gjør heller

Noen fysioterapeuter jobber privat, da må man betale alt selv. Fysioer som jobber kommunalt, dekkes av helfoordningen.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen fysioterapeuter jobber privat, da må man betale alt selv. Fysioer som jobber kommunalt, dekkes av helfoordningen.

Har privat fysio, dekkes av Helfo. Hun har avtale

Anonymkode: a5ed8...04c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har privat fysio, dekkes av Helfo. Hun har avtale

Anonymkode: a5ed8...04c

Da er hun ikke privat, men har kommunal avtale. Hun driver nok praksis for seg selv, men er likevel ikke privat. 

Anonymkode: b3daf...91f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fysioterapeuten kan være privat men har driftsavtale med kommunen, da betaler man kun egenandel. De fleste fysioterapeuter her i byen er private med driftsavtale.

Anonymkode: 92ffc...ace

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...