Thomasine Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 Snakket med en bekjent som bastant mente at nå var det fritt fram for å velge kjønnet på 3.barnet om man hadde to av samme kjønn fra før av! Har selv 2 gutter og hun gikk automatisk ut i fra at jeg, om jeg skulle hatt flere barn... , nødvendigvis vill hatt ei jente... Jeg ville vært glad for det som måtte være og bare ønske at det var friskt!! Vet ikke hvordan denne utvelgelses- prosessen er ( aldri hørt om det...), men jeg ville ALDRI benyttet den ( jo, forresten, om jeg hadde en sykdom som kunne gått videre til et spesielt kjønn!)!! Noen som har hørt noe om dette?! I tilfelle hvor. :klø:
Gjest Madeline Skrevet 16. september 2005 #2 Skrevet 16. september 2005 Har aldri hørt om det. Tviler sterkt på at det er mulig her i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #3 Skrevet 16. september 2005 Det er nok mulig,men ikke lovlig, her i landet.
gaja Skrevet 16. september 2005 #4 Skrevet 16. september 2005 i kina får du vel lov til å få to unger hvis den første er ei jente og begge foreldrene er enebarn. Er det kanskje det hun rota sammen?
Thomasine Skrevet 17. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2005 Ja, ikke vet jeg. Men hun mente bestemt at i Norge var det mulig... Håper ikke det...
Gjest Gjesten Skrevet 17. september 2005 #6 Skrevet 17. september 2005 Tja, ein kan vel finne ut kjønnet via ultralyd ganske tidleg og ta abort dersom det er "feil" kjønn... Kanskje det er mogleg å sjekke slikt ved prøverør, men det finst ingen annan måte å garantere kjønn på så vidt eg veit; altså embryoet må vere laga før ein kan finne ut kjønnet, ein kan ikkje skape noko bestemt kjønn på forhånd.
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2005 #7 Skrevet 17. september 2005 Det er forbudt i Norge å fjerne et foster på kjønnsgrunnlag. Videre kan man heller ikke på noe vis påvirke kjønnet på en baby i dette landet. Men teknologien finnes om enn ikke her i Norge.
monja Skrevet 17. september 2005 #8 Skrevet 17. september 2005 Når man kan se kjønnet klart på UL er man som regel over den øvre gensen for selvbestemt abort i Norge. Og såvidt jeg vet er det ikke lovlig å velge kjønn med mindre det er alvorlig sykdom knyttet til et bestemt kjønn.
asterix Skrevet 17. september 2005 #9 Skrevet 17. september 2005 Mulig er det, men definitivt ikke lovlig her i landet. (Heldigvis, sier nå jeg da.) Måtene det er mulig å velge kjønn på er enten ved å ta fostervannsprøve f.eks og så abortere bort uønsket kjønn, eller en kan separere sæden og så befrukte egget med en sædcelle som gir riktig kjønn ved IVF.
Gjest sexysadie Skrevet 19. september 2005 #10 Skrevet 19. september 2005 Mennesker som tenker slik fortjener ikke å være foreldre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå